LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lanse017 »

Zojuist gebeld door een vriendelijke jongeman van KPN in Amsterdam.
Aanleiding daarvoor was het feit dat ik bij RADAR een klacht had neergelegd over Internetplusbellen (en ook een stapeltje aangetekende brieven bij Planet).
In dat programma had een KPN-woordvoerder lichtvoetig toegezegd de stapel klachten min of meer persoonlijk op te gaan lossen.
Toen hij dat zei dacht ik nog heel stout: laten we hopen dat hij nog ver genoeg van zijn pensioen af zit.
Maar waarempel, hij heeft er werk van laten maken.

De jongeman vroeg aan mij wat de aard van de klachten op dit moment was. (In principe werkt alles na twee maanden weer, zij het dat ik de content van mijn website en webdisk kwijt ben).
Hij stelde een financiële genoegdoening voor. Die ik heb geaccepteerd. Hij gaf ook zijn naam en telefoonnummer zodat we, als er ergens weer iets misgaat, we HEM tenminste kunnen bereiken. Ik heb ze beide genoteerd.

Hulde aan Antoinette Hersenberg en haar programma.

rein van haeften
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:44

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door rein van haeften »

Dan heb je geluk ik heb IPB van planet heb al weer 4 weken problemen met bellen allerlei storingen. Ik zou terug gebeld worden door kpn maar er belt nooit iemand terug en zelf bellen lukt ook niet je komt er echt niet door bij de helpdesk.
Ik kijk het nog even aan en dan verbreek ik het contract wegens wan prestatie en stap over naar orange zal niet veel beter zijn maar kost me ook maar eenderde van de lijn van planet ik betaal nu 82 € in de maand maar kan niet bellen.

M.v.g.

Rein van Haeften

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lanse017 »

Geluk is in dit verband maar een betrekkelijk begrip. Noch KPN, noch Planet hebben ook maar één keer gereageerd op mijn vele eerdere klachten. We hebben twee maanden zonder email en internet gezeten. Ze reageerden niet op mailtjes, niet op brieven, zelfs niet op aangetekende brieven met dreiging van gerechtelijke stappen. Dat kunnen ze zich makkelijk permitteren, want de kosten voor een advocaat zijn relatief hoog voor een klant en betrekkelijk laag voor een bedrijf als Planet. Er zijn niet zoveel mensen die die dreiging doorzetten.

Waar ze wel gevoelig voor bleken is de magoschade als gevolg van TV-uitzendingen. Dat kost ze namelijk veel meer geld dan een handvol mensen dat met een advocaat in de arm hun recht komt opeisen. Zelfs de coulanceregeling die men nu aanbiedt aan mensen die zich bij TROS-RADAR hebben gemeld kost ze maar een fractie van de imagoschade die het consumentenprogramma heeft veroorzaakt. Veel mensen zullen zich bedenken voordat ze IPB gaan bestellen. Dit zijn gewoon de harde wetten van de economie waar KPN naar luistert. Het is een cynische werkelijkheid. Daarom is het goed dat er consumentenprogramma's op TV zijn.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lammertc »

Ik heb opgezegd, maar krijg alsnog 100 euro terug voor alle tijd die ik in de wacht heb gestaan voor de helpdesk en het mobiele bellen.
Per 1/1/2007 stap ik over

Misschien wordt IPB in de toekomst wel volwassen genoeg om een abonnement te nemen???

J. den Ouden
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:40

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door J. den Ouden »

Hallo,

Tot mijn verrassing werd ik ook teruggebeld op een schrijven van mij aangaande adsl afzeggingsproblemen met HetNet.
De KPN had geen afzegging ontvangen van HetNet en hadden het adsl abonnement vrolijk verlengd met de nodige afschrijvingen.
Nu heb ik met KPN een afspraak gemaakt en hopelijk zijn dan de problemen verholpen.
Met HetNet komt het volgens mij nooit meer goed.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lanse017 »

Vlijmen, 15 december 2006

Geachte mevrouw Bugel-Gabreëls, geacht Planet Internet.

Het schaamrood zou op uw kaken moeten staan na het lezen van deze brief!
In een lange reeks van mailtjes, brieven en aangetekende brieven heb ik mijn grieven over de dienstverlening aan Planet kenbaar gemaakt. Zelfs de dreiging met een advocaat bracht u niet in beweging.

Het consumentenprogramma RADAR, waar ik mijn klacht ook publiekelijk gedeponeerd heb was voor uw moedermaatschappij KPN wél een reden om actie te ondernemen. Met KPN ben ik inmiddels een coulanceregeling overeengekomen.
Wist u dat?

Gisteren ontving ik van u opnieuw en andermaal ongevraagd een pakketje met de post, met daarin een Die-Het-Zelf-Installatiepakket voor ADSL.
Leest u mijn correspondentie eerst eens voordat u mij dergelijk pakketten toestuurt.
U heeft mij op 1 oktober 2006 ongevraagd afgesloten van ADSL. Alle hardware en randapparatuur was bij mij aanwezig, u hoefde dus alleen administratieve handelingen te verrichten om mij weer terug aan te sluiten.
Dat is na bijna twee en een halve maand duwen en trekken van mijn kant dan ook eindelijk gebeurd.

Ik vermag niet in te zien waarom ik nu – nota bene een week nádat u mijn verbinding heeft hersteld - opnieuw een DHZ-installatiepakket van Planet zou moeten ontvangen.
Ik zal niet meer de moeite nemen om naar het postkantoor te gaan om het pakket terug te sturen. Ik heb er niet om gevraagd. Ik wens ook geen rekening voor te ontvangen voor diensten of producten waar ik niet om gevraagd heb en al helemaal niet wanneer die uitsluitend het gevolg zijn van herhaalde en evidente wanprestatie van uw kant..

Planet is de weg werkelijk helemaal kwijt! Nog steeds.

Hoogachtend,

Pieter Lanser

[email protected]

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door sprokkel »

lanse017
Als ik je een goede raad mag geven, gooi je email niet zomaar op een forum, dus haal hem weg.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lanse017 »

Licht je goede raad eens toe .....

Persoonlijk hou ik niet zo van dat in cognito of zelfs anonieme gedoe op fora. Als iemand mijn emailadres wilt hebben hoeft-ie alleen maar een beetje te googelen....

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lammertc »

Donderdag 14-12-06
Brief van Speedlinq
Volgende week dinsdag krijg ik hun ADSL

Vrijdag 15-12-06
Ja hoor
Ze pesten me maar weer eens bij KPN door nieuwe software op het modem te zetten.
Maar daar kan mijn modem dus niet tegen en hij hangt weer.
Ik ook, maar dan een 40 minuten aan de helpdesk vóór ik iemand aan de lijn krijg
Modem intussen gereset, maar hij blijft dood.
Nadat de helpdeskman alles heeft bekeken komt hij tot de conclusie dat er niets aan de hand mag zijn,
maar hij ziet geen gegevens van mijn telefoon.
Test via mijn mobiel, en ja hoor hij doet het weer, en ook bij KPN verschijnen er weer gegevens.
Heeft me toch weer mobiele kosten gekost.
Nog drie dagen IPB, even adem inhouden maar.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door sprokkel »

Als iemand mijn emailadres wilt hebben hoeft-ie alleen maar een beetje te googelen....
Dan laat je dus overal je email achter.
Als je zomaar aan iedereen je email adres laat zien, kunnen onverlaten die het niet zo nauw nemen met de moraal, je lastig gaan vallen ook veel spam kan het gevolg zijn.
Maar als je er geen moeite mee hebt om je adres bloot te geven veel plezier ermee zou ik zeggen.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door lanse017 »

Beste Sprokkel, of hoe je verder ook heet -:)

Van SPAM heb ik al tien jaar nauwelijks last meer. Ik denk dat er een of twee foute berichten doorkomen op weekbasis. De rest, zo'n 1.200 per week, wordt afgevangen door het SPAM-filter van Planet. Ja, ere wie ere toekomt ....

Van mensen die het met de moraal niet zo nauw nemen heb ik eigenlijk ook geen last. Ik ben daar meestal ook vrij snel klaar mee. Met uitzondering dan van KPN/Planet, want die tonen in het geheel geen moraal -:(

En tot slot, ik laat mijn emailadres natuurlijk niet OVERAL achter. Dat doe ik met mijn adres en business card ook niet. Maar kiekeboe spelen ligt ook niet in mijn aard.

Voor de rest is dit gewoon een 'off topic'.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: terugbelactie KPN n.a.v. uitzending RADAR

Ongelezen bericht door sprokkel »

Natuurlijk is dit off topic, ik wou je alleen maar waarschuwen, en vervolgens wil je weten waarom, daar krijg je een antwoordt op zoals het in mijn ogen hoort, niets mis mee als ik dan ook zeg veel geluk er mee.

Gesloten