LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door snorkel »

mede forumgenoten!

gisteren radar gezien?

Greenchoice de goedkoopste van allemaal zelfs van de grijze stroom aanbieders

wil je bewijs zien. klik dan ff op onderstaande link

http://www.trosradar.nl/mediaplayer/pla ... uitzending

ik ben al jaren klant en ben erg tevreden. ik denk dat dit het einde is van alle fora waarin gevraagd wordt welke leverancier er gekozen dient te worden.

mensen succes met de nu gemakkelijke keuze :wink:

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door johhnny »

ik heb het altijd al geweten.

ik blijf lekker waar ik zit!!!

het bevalt me uitstekend :wink:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door mr T. »

Greenchoice de goedkoopste van allemaal zelfs van de grijze stroom aanbieders
Vergeet er niet bij te vertellen dat Greenchoice vrijwel uitsluitend werkt met contracten voor bepaalde tijd. Lijkt me toch een flinke beperking.
Voor actuele tarieven en aanbiedingen is dit: http://www.gaslicht.com/nl/ een beter adres. Dan blijkt Greenchoice niet duur, maar niet de voordeligste in veel gevallen.

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door snorkel »

Mr. T.

Greenchoice heeft niet alleen contracten voor bepaalde tijd. ik zelf heb een overeenkomst voor onbepaalde tijd zonder opzegtermijn en zonder boetes.

Greenchoice: VOOR IEDER WAT WILS!!!!!

:wink:

ps. je mag ervan uit gaan dat trosradar de informatie goed gechecked heeft.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door kiz »

ps. je mag ervan uit gaan dat trosradar de informatie goed gechecked heeft.
op basis waar van "mag ik daar vanuit gaan"?
Op basis van hun "geheel belangenloze" (??) samenwerking met Independer voor verzekeringsproducten, om maar 's wat te noemen?
Ben hierdoor zeer benieuwd welke deal trosradar t.a.v. energiecontracten heeft gesloten...

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door wicher »

Als consument altijd kritisch blijven`, ook als TROSRADAR iets aanbeveelt hoeft het inderdaad nog niet zaligmakend te zijn.
Aan de andere kant, op dit forum weinig negatiefs te lezen over Greenchoice (wel enige positieve ervaringen), dus zou het toch een goed alternatief zijn?

kos535353
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2006 22:56

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door kos535353 »

Ca. 4 jaar geleden via de PMA onderwijsgroep met korting overgegaan naar Greenchoise. Ik betaal nu alleen al voor de electriciteit ca. Euro 400,- meer dan de berekening via de site energieprijzen.nl
Vanaf mijn laatste factuur einde september ben ik bezig om hier uitleg over te krijgen. Helaas weinig resultaat.
De ONS in Schiedam zou zeer hoge netbeheer kosten berekenen.
Wat ik na heb kunnen gaan valt dat best mee.
Ca. 4 weken geleden kontakt opgenomen met de PMA groep.
Zij zouden deze mail doorsturen naar de directie van Greenchoise, welke met mij het probleem zouden moeten oplossen.
Ruim een week geleden maar is een berichteje gestuurd omdat ik nog niets gehoord heb. Wederom heeft de PMA-groep dit doorgeven naar Greenchoise.
Tot op heden echter nog steeds geen reactie gehad.
De prijsvergelijking op de site van Greenchoise onder postcode 3124BC kwam voor mijn verbruik op 21-11-2006 uit op Euro 1920,05, vandaag 18-12-2006 komt deze uit op Euro 1586,-. Wel is inmiddels het ONS overgenomen door de Eneco.
Volgens mij betalen alle gebruikers die bij het ONS aangesloten zijn en via PMA-onderwijs dit vroeger afgesloten hebben met de gedachte goedkoop uit te zijn, nu veels te veel.
Overigens is het wel zeer lastig om dit zelf allemaal na te rekenen of alles wel juist is.
Is er een instantie / persoon die dit voor mij exact zou kunnen narekenen? :(

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste kos535353

Wij, waaronder ik in persoon, houden zich dagelijks met soortgelijke problemen bezig. Verder ken ik in Nederland geen instelling die zich daarmee bemoeit.
Om even op jouw verhaal terug te komen, ja het is een ontzettende klus. Je moet soms al die jaren terug bladeren en daarvan een behoorlijke administratie voeren wel je gelijk krijgen.
Wij zijn sedert: Mei ook overgestapt naar GreenChoice met dat verschil dat ze weten met wie ze te doen hebben.

Vr. groet, Chanmaster

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door wicher »

Wij zijn sedert: Mei ook overgestapt naar GreenChoice met dat verschil dat ze weten met wie ze te doen hebben.
O ja? :oops:
Als ik Greenchoice was ging ik me nu ernstige zorgen maken!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Zat zo eens te kijken naar die jaaralarissen van de directie van Greenchoice.
Kloppen de verhoudingen toch wel aardig:
Nuon en Essent ruim 13 keer zoveel klanten en ook 13 keer zoveel jaarsalaris voor het topmanagement :twisted:

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door snorkel »

Beste Ali!

ik begrijp niet helemaal wat je met bovenstaande wil :(

volgens mij krijgt Greenchoice geen overheidsgeld om de salarissen te betalen.

als ik goedkoper uit ben bij Greenchoice en zij kunnen hiernaast ook nog de directeuren van Greenchoice een goed salaris betalen vind ik dat helemaal geen probleem :wink:
Laatst gewijzigd door snorkel op 20 dec 2006 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

snorkel,
als ik goedkoper uit ben en zij kunnen hiernaast ook nog de directeuren een goed salaris betalen vind ik dat helemaal geen probleem
Ik vind dat wel een probleem, zo`n groot salaris met een eindejaars bonus het is tenslotte geen prive bedrijf.

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door snorkel »

beste sprokkel!

ik heb het over Greenchoice en niet over de geldwolven van de overheidsbedrijven.

Greenchoice is een prive bedrijf zo lees ik op hun site

sorrie voor de verwarring.


hahaah nee natuurlijk vind ik het erg dat de andere directeuren zoveel salaris krijgen het is immers door ons allemaal betaald!!! :twisted:

ps: mijn bovenstaand bericht ff aangepast

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ja zo is dat, alles wat verpatst en geprivatiseerd is was eigendom van alle Nederlanders, en men heeft het voor een appel en een ei verkocht.
We zouden er namelijk allemaal mee op vooruit gaan zeiden ze, alleen merk ik er nog steeds niets van.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik heb daarin eerlijk gezegd nooit vertrouwen gehad en helaas blijkt mijn gelijk maar het is onomkeerbaar.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

alleen merk ik er nog steeds niets van
Vraag is alleen of je in de oude ambtelijke situatie beter af was geweest. Men hanteerd ne een bepaalde commercieele marge waar men de winst uit moet halen maar de rest van de rekening (een procentje of 90) bestaat uit belastingen >30% en kosten voor de gorndstoffen. Wij willen graag mileuvriendelijk zijn en zijn bang voor kernenergie dus we zijn afhankelijk van de hoge gasprijzen.
Echter de schaalgrootte is fors toegenomen ten opzichte van de relatief kleine en er is dus minder overhead (vaste kosten aan personeel etc.). Ik denk zelf dat die 10% commercieele marge ruimschoots gecompenseerd wordt door de lagere overhead en dat we wat dat betreft niet slechter af zijn ten opzichte van de situatie in de jaren 90. Ook de betrouwbaarheid is nog steeds erg hoog (nog geen 30 minuten stroomuitval per jaar) maar alleen de service naar de klant heeft erg te lijden gehad door deze schaalvergroting.
Waarschijnlijk is Greenchoise wat dat betreft wel een alternatief; klein maar fijn nietwaar :)
Daarom is het goed dat je nu de keuze hebt

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ali Bensalah,
Daarom is het goed dat je nu de keuze hebt
Nu daar ben ik blij mee, nu moet ik gaan zoeken en hopen dat ik de goede keus maak, zodat ik niet verzeild raak in een administratieve puinhoop.
Wat was ik altijd blij dat ik vroeger gewoon me stroom kreeg zonder alle rompslomp.
Dus die keus waar je op doelt zou mijn keus nooit geweest zijn.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik merk hierbij alleen op dat kleiner ook groot wordt, zeker nu er positieve propaganda aan is gegeven, en administratief wel eens behoorlijk in de problemen zou kunnen komen. Er bestaat namelijk geen administratief systeem wat hierop aansluit.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door mr T. »

Greenchoice heeft niet alleen contracten voor bepaalde tijd. ik zelf heb een overeenkomst voor onbepaalde tijd zonder opzegtermijn en zonder boetes
Heb ook niet beweerd dat ze die niet hebben. Is alleen niet bepaald de voordeligste optie. Daarvoor moet een jaarcontract worden gesloten. Westland Energie Services en Frivius zijn dan goedkoper. Is het trouwens niet wat vreemd dat je op de website van Greenchoice geen duidelijk overzicht hebt van tarieven? Om erachter te komen wat het e.e.a. kost moet er eerst een prijsberekening worden gemaakt.

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: Trosradar: Greenchoice de goedkoopste van allemaal!!!

Ongelezen bericht door snorkel »

mr T,

alleen de leveringstarieven zeggen mij niet zo veel, ik wil graag weten wat ik per jaar totaal kwijt ben. dit geeft voor mij de juiste indicatie en hierdoor weet ik wat ik per maand moet reserveren of zal gaan betalen.

groet

Snorkel

Gesloten