LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na recovery toch virus?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
rebelly
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 15:08

na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door rebelly »

Ik heb allang problemen met compie, veel blauwe schermen em spontaan afslaan en vastlopen.
Vorige week de recovery-cd gebruikt en ben dus langzaam weer alles er op aan het zetten.
Vorige week vrijdag een Security check gedaan bij Symantec en die gaf aan dan ik Dialer.Stardial en Adware Cydoor heb.
Maar mijn virusprog. AVG kan niks vinden en met zoekfunctie van compie ook niks.
Wat is nu waar?

ps. wat is Poll, n.a.v. onder dit venster staat :Voeg een Poll toe

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door queenfan »

Mischien de hardeschijf formateren en opnieuw installeren.

Suc6 er mee

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
---------
Vorige week vrijdag een Security check gedaan bij Symantec en die gaf aan dan ik Dialer.Stardial en Adware Cydoor heb.
Maar mijn virusprog. AVG kan niks vinden en met zoekfunctie van compie ook niks.
-----------------------------------------------------------------------------

Dat zijn dan ok niet direct virussen maar meer ad/malware.
Even adaware en Spybot search and destroy draaien, die zullen dit wel teckelen denk ik.

ikbenik

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zolang dat je de harde schijf niet formateerd, blijven alle rotzooi gewoon op de computer staan.

Dus eerst de harde schijf formateren en dan de boel opnieuw eropzetten!

Dat is de enige juiste manier.

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door Atmoz »

ps. wat is Poll, n.a.v. onder dit venster staat :Voeg een Poll toe
Een poll is een soort mini enquete. Zo kunnen mensen hun stem uitbrengen over iets. Voorbeeld van een poll zou kunnen zijn:

Rook jij?

a) Ja, ik rook
b) Bah, nee ik rook niet

Als je dan je stem hebt ingevoerd komt er een balkje achter te staan met daarin hoeveel mensen wat gestemt hebben :wink:

En idd, je hebt spyware erop. Dat ziet die AVG van jou niet. Even een ad-ware remover eroverheen laten lopen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door magel725 »

Blauwe schermen, afslaan en vastlopen zijn niet echt kenmerken van hedendaagse virussen. (Overigens is het zo dat geen één scanner 100% beveiliging biedt, dus wat de één niet vind kan de ander wel vinden)

Ik gok op defect geheugen en dan kun je formatteren zoveel je wilt, maar dat helpt niets. Met een recovery cd wordt ook gewoon geformatteerd, dus dat bevestigd mijn vermoeden nogmaals.

Draai eens een geheugen stress test: memtest86. Dan weet je meer.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door gsm-it »

Vorige week vrijdag een Security check gedaan bij Symantec en die gaf aan dan ik Dialer.Stardial en Adware Cydoor heb.
Maar mijn virusprog. AVG kan niks vinden en met zoekfunctie van compie ook niks.
Het kan best zijn dat AVG nog wat restanten van een virus of van spyware ongemoeid laat.
Dat is ook niet erg, zolang het virus maar terdege is uitgeschakeld.
Daarnaast is AVG virusscanner geen antispyware. Grisoft heeft ook daar trouwens wel een oplossing voor.
U kunt ook Windows Defender installeren als aanvulling op AVG antivirus.

rebelly
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 15:08

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door rebelly »

hartelijk dank voor alle reacties
compie is nogal van slag
ik krijg komende week hulp om dat op te lossen, daarna ga ik alle adviezen uitproberen
bijna kerstgroetjes van rebelly

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Al deze adviezen bieden geen goede hulp, of bieden hulp van de wal in de sloot
sowieso is norton al slecht,
ik adviseer om een hijackthis log te plaatsen
http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?t=4
Volg stap 1 en 4, je kunt (daar) of ergens anders een logje plaatsen
ik kan je vrijwel garanderen dat je probleem wordt opgelost

ikbenik

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Al deze adviezen bieden geen goede hulp, of bieden hulp van de wal in de sloot
sowieso is norton al slecht,
ik adviseer om een hijackthis log te plaatsen



Als jij het voor elkaar krijgt om met Hijackthis een virus eraf kan halen, dan vreet ik gelijk mijn computer op!

Oftewel:

Je kletst uit je nek!

Jij belt wel, maar je weet niet waar de klepel hangt.


Jammer.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Met hijackthis is vrijwel elke infectie op te lossen, behalve wanneer windows corrupt geraakt is
begin maar vast met het opeten van je moeder bord

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door magel725 »

Nogmaals dus: Blauwe schermen, afslaan en vastlopen zijn niet echt kenmerken van hedendaagse virussen. (Overigens is het zo dat geen één scanner 100% beveiliging biedt, dus wat de één niet vind kan de ander wel vinden)

Ik gok op defect geheugen en dan kun je formatteren zoveel je wilt, maar dat helpt niets. Met een recovery cd wordt ook gewoon geformatteerd, dus dat bevestigd mijn vermoeden nogmaals.

Draai eens een geheugen stress test: memtest86. Dan weet je meer.

Moppentapper tapt zelf de leukste moppen. Wat is er slecht aan om in elk geval een mogelijke kandidaat uit te sluiten door even een test te draaien die niets kost behalve moeite? Leuke mop.

ikbenik

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met hijackthis is vrijwel elke infectie op te lossen, behalve wanneer windows corrupt geraakt is
begin maar vast met het opeten van je moeder bord
Je bent echt een goede moppentapper!

Als een virus niet in de opstartlijst staat, dan ga je toch behoorlijk nat!

Hijackthis is een programma om te kijken wat er met windows wordt opgestart. Niets meer en niets minder!
Hierbij kun je aangeven wat wel en wat niet opgestart moet/mag worden!
Dus als jij er een virus op hebt zitten en die zou in die lijst staan, dan kun je deze wel uitschakelen, maar het blijft wel op je systeem staan!


Dus stop toch met fabeltjes vertellen!

ikbenik

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik een besmet systeem aantreft dan doe ik het volgende:

1. scan eerst extern met een viruscanner.
2. Ik installeer Ad-aware, spybot en spysweeper en update deze, waarna ik de programma's in de veilige modus laat scannen.
3. Ik laat Hijackthis lopen om te kijken of er zaken met windows worden opgestart die er niet thuishoren.
4. Als het systeem dan nog verrot is dan stel ik alle persoonlijke bestanden veilig en ik formatteer de HD en ik installeer windows helemaal opnieuw.

5. Als het systeem na stap 3 redelijk stabiel is dan duik ik in het register en ik kijk of ik zaken tegenkom die er niet in thuishoren.

6. Ik installeer een goede firewall en een goede virusscanner.

Voor de degene die alleen spysweeper of hijackthis gebruiken om virussen tegen te houden of alleen een firewall gebruiken heb ik een tip:

Ga naar de boekenwinkel en koop een boek met "Computers voor Dummies!"
Of stop de computer terug in de doos en ga er mee terug naar de winkel en vraag je geld terug.
Want je bent dan te stom en te dom om met een computer te werken.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Dat is duidelijk een startup list!
hijackthis maakt echt niet alleen een logje van wat met de PC opstart
gewoon een totaal logje van de PC als iemand hier onzin loopt te vertellen dan ben JIJ het!

BendeBoy
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:18

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door BendeBoy »

Goededag,

Dus er wordt hier beweert dat Hijackthis alleen maar een lijstje weergeeft met informatie over de opstartlist? Dat heb je dus helemaal fout ;)

Hijackthis kan inderdaad items vanuit de startuplist in zijn rapport weergeven. Dit wordt weergegeven als de regel O4 (O4 staat dus voor startup entrie). Maar, Hijackthis heeft veel meer regels met elk een andere betekenis.

Met Hijackthis kan je informatie uit het register halen dat duidelijk en overzichtelijk wordt gezet in deze zogenaamde regels. Mensen die hier dus verstand van hebben en een opleiding hebben gevolgd in Hijackthis weten hoe ze dit kunnen aanpakken.

Ze hebben meestal de juiste informatie dat je kan helpen bij het vinden van de informatie. Niet alleen een programmaatje (scanner ed?) kan je helpen met het verwijderen van een virus, je zult vaak ook zelf moeten nadenken om deze goed te verwijderen..

Hijackthis wordt dus allemaal handmatig gedaan en met gezond verstand door mensen die zich daarvoor hebben laten opleiden.

Meer informatie over Hijackthis kan je in mijn volgende onderwerpen vinden, weet niet of links zijn toegestaan maar dit is voor goede informatie en dat hier niemand gaat zitten kwakzalveren.

http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?t=17
http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?t=56

Je hebt gelijk, Hijackthis kan het virus niet verwijderen maar het is meer met behulp van Hijackthis.

Heb je nog vragen of tegen opmerkingen hoor ik het graag :)
Met vriendelijke groeten,

Daniël
Hijackthis / Malware Helper in opleiding.
Laatst gewijzigd door BendeBoy op 19 dec 2006 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.

BendeBoy
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:18

Re: na recovery toch virus?

Ongelezen bericht door BendeBoy »

Maargoed, om terug te komen op het probleem van het blauwe scherm. Dit is meestal een hardware probleem, hier komen virussen dus niet aan te pas.

Sluit de PC af en ontkoppel het van het stroom. Zorg dat je pc stroomvrij is, haal de stroom eraf en druk dan op de startknop. Maak vervolgens de systeemkast open en controleer of het niet te warm is van binnen. Ga na of alles goed vast zit, druk de snoertjes voorzichtig aan.

Probeer ook eens voorzichtig het stof te verwijderen, doe dit bijvoorbeeld met een stofzuiger (op de laagste stand!! en op een afstandje!!). Ga niet te dicht bij de onderdelen en zorg dat de fans niet gaan draaien.

Gesloten