het is natuurlijk hoe je zo`n onderzoek wilt lezen.Moderne zomerbanden worden
steeds beter onder zomerse omstandigheden en kunnen zodoende beter omgaan met
toegenomen vermogens en snelheden van moderne auto’s. Tegelijkertijd zien we echter dat
de wintereigenschappen van zomerbanden sterk gereduceerd worden. .
Hier hebben we het natuurlijk over een echte winter, en niet wat er nu in NL aan de gang is.
Overigens wat voor mij ook nog speelt:
Ik heb een bewuste keus in zomerband gedaan, ook velgmaat (mn breedte ) iets grote voor goede (voor mij tenminste) rijeigenschappen in de zomer. Zo`n band heeft bij kouder weer echter duidelijk mindere eigenschappen dan bij gemiddelde temperaturen.
Vandaar ook mijn keuze voor specifieke winterbanden. En per saldo kost het niets extra, de velgen heb ik gratis, de set banden waren gebruikt (1 seizoen) dus goedkoper dan nieuwe en mijn zomerbanden slijten niet in deze periode. En ik merk gewoon duidelijk betere rijeigenschappen de afgelopen weken zeker met die regen van gisteren...
Maar zoals gezegd: het is een eigen keuze..Ik kies ervoor ook niet voor verrassingen te komen staan als er straks wel weer ijs (ijzel, komt nog wel eens voor in nl..) en sneeuw is..Een aanrijding, ook met alleen plaatschade is per saldo duurder...