LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
weetoknie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2006 14:12

garantie Vodafone

Ongelezen bericht door weetoknie »

Hallo

Heb in oktober een mobieltje gekocht bij de Kijkshop voor 69,90€. Kreeg daar bij de aankoop te horen dat als deze kapot gaat contact moet worden opgenomen met vodafone.
Vorige week deed het toestel helemaal niets meer. heb een mail gezonden aan vodafone. Zij zonden mij een standaard reparatieformulier en verzoeken mij ervoor te tekenen dat reparaties tot 95€ kunnen worden uitgevoerd. Nadat ik hen er nogmaals van in kennis stelde dat het toestel tijdens de garantieperiode kapot is gegaan mailde zij mij opnieuw dat er wellicht wel sprake is van garantie maar dat ik altijd een eigen risico heb van 95€.

Wat moet ik nu doen??? :x

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: garantie Vodafone

Ongelezen bericht door Kika29 »

Vodafone dekt zich in tegen eventuele externe schade wat niet onder de garantie valt. Erg vervelend dat dat zo'30 euro meer is dan het aankoop bedrag.Heb je ook al contact gezocht met de fabrikant die het toestel uitgegeven heeft? Soms is er een mogelijkheid het via de fabrikant te laten lopen.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: garantie Vodafone

Ongelezen bericht door ehltech »

wat voor toestel is het,en is er geen vodafoneshop in je stad !

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: garantie Vodafone

Ongelezen bericht door pvd »

Het advies van de kijkshop slaat helemaal nergens op. Zij schuiven het probleem door naar de klant, terwijl de winkelier zelf contact dient te zoeken met de fabrikant.

Volgens het consumentenrecht moet u de klacht afhandelen met de winkelier. Kort gezegd: U moet met uw kapotte telefoon naar de kijkshop. Deze moet vervolgens met een oplossing komen. Waarschijnlijk zoeken zij contact met een repaircentrum, ofzo. Daar kan Kika je alles over vertellen.

Let op:
- Indien blijkt dat de telefoon door eigen schuld is stukgegaan moet je wel onderzoekskosten betalen.
- Kijkshop hoeft je geen leentoestel te geven

pvd

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: garantie Vodafone

Ongelezen bericht door ?? »

Officieel zou je inderdaad bij de Kijkshop aan moeten kloppen. Die hebben echter een service van nul komma nul op dit punt. Opsturen via Vodafone is eenvoudiger, want ik gok dat Kijkshop helemaal geen reparatieservice heeft voor mobiele telefoons (ze zullen hem zelf hooguit doorsturen naar Vodafone, waarvoor hetzelfde aanmeldformulier dus getekend moet worden).

Overigens: dat zinnetje over reparatiekosten treedt alleen in werking als het defect buiten de garantie valt (dus is veroorzaakt door een gebruikersfout). Als het 'gewoon' een fabricagefout is, is er niets aan de hand en is de reparatie volledig gratis.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: garantie Vodafone

Ongelezen bericht door Dragoon »

Waarschijnlijk betreft het hier een Benq Siemens.
Het probleem met Siemens is dat omdat het bedrijf niet meer bestaat, althans de mobiele divisie dan niet meer.
Er een bepaalde repaircenter is die zegt dat als je een Siemens op stuurt de kans mogelijk bestaat dat het toestel niet onder de garantie word gerepareerd terwijl deze wel garantie heeft, of dat je het toestel gewoon helemaal niet meer terug krijgt.

Dus de winkelier is waarschijnlijk bang dat dat gaat gebeuren en verwijst de klant door naar de provider

Gesloten