Hallo
Heb in oktober een mobieltje gekocht bij de Kijkshop voor 69,90€. Kreeg daar bij de aankoop te horen dat als deze kapot gaat contact moet worden opgenomen met vodafone.
Vorige week deed het toestel helemaal niets meer. heb een mail gezonden aan vodafone. Zij zonden mij een standaard reparatieformulier en verzoeken mij ervoor te tekenen dat reparaties tot 95€ kunnen worden uitgevoerd. Nadat ik hen er nogmaals van in kennis stelde dat het toestel tijdens de garantieperiode kapot is gegaan mailde zij mij opnieuw dat er wellicht wel sprake is van garantie maar dat ik altijd een eigen risico heb van 95€.
Wat moet ik nu doen???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie Vodafone
Re: garantie Vodafone
Vodafone dekt zich in tegen eventuele externe schade wat niet onder de garantie valt. Erg vervelend dat dat zo'30 euro meer is dan het aankoop bedrag.Heb je ook al contact gezocht met de fabrikant die het toestel uitgegeven heeft? Soms is er een mogelijkheid het via de fabrikant te laten lopen.
Re: garantie Vodafone
wat voor toestel is het,en is er geen vodafoneshop in je stad !
Re: garantie Vodafone
Het advies van de kijkshop slaat helemaal nergens op. Zij schuiven het probleem door naar de klant, terwijl de winkelier zelf contact dient te zoeken met de fabrikant.
Volgens het consumentenrecht moet u de klacht afhandelen met de winkelier. Kort gezegd: U moet met uw kapotte telefoon naar de kijkshop. Deze moet vervolgens met een oplossing komen. Waarschijnlijk zoeken zij contact met een repaircentrum, ofzo. Daar kan Kika je alles over vertellen.
Let op:
- Indien blijkt dat de telefoon door eigen schuld is stukgegaan moet je wel onderzoekskosten betalen.
- Kijkshop hoeft je geen leentoestel te geven
pvd
Volgens het consumentenrecht moet u de klacht afhandelen met de winkelier. Kort gezegd: U moet met uw kapotte telefoon naar de kijkshop. Deze moet vervolgens met een oplossing komen. Waarschijnlijk zoeken zij contact met een repaircentrum, ofzo. Daar kan Kika je alles over vertellen.
Let op:
- Indien blijkt dat de telefoon door eigen schuld is stukgegaan moet je wel onderzoekskosten betalen.
- Kijkshop hoeft je geen leentoestel te geven
pvd
Re: garantie Vodafone
Officieel zou je inderdaad bij de Kijkshop aan moeten kloppen. Die hebben echter een service van nul komma nul op dit punt. Opsturen via Vodafone is eenvoudiger, want ik gok dat Kijkshop helemaal geen reparatieservice heeft voor mobiele telefoons (ze zullen hem zelf hooguit doorsturen naar Vodafone, waarvoor hetzelfde aanmeldformulier dus getekend moet worden).
Overigens: dat zinnetje over reparatiekosten treedt alleen in werking als het defect buiten de garantie valt (dus is veroorzaakt door een gebruikersfout). Als het 'gewoon' een fabricagefout is, is er niets aan de hand en is de reparatie volledig gratis.
Overigens: dat zinnetje over reparatiekosten treedt alleen in werking als het defect buiten de garantie valt (dus is veroorzaakt door een gebruikersfout). Als het 'gewoon' een fabricagefout is, is er niets aan de hand en is de reparatie volledig gratis.
Re: garantie Vodafone
Waarschijnlijk betreft het hier een Benq Siemens.
Het probleem met Siemens is dat omdat het bedrijf niet meer bestaat, althans de mobiele divisie dan niet meer.
Er een bepaalde repaircenter is die zegt dat als je een Siemens op stuurt de kans mogelijk bestaat dat het toestel niet onder de garantie word gerepareerd terwijl deze wel garantie heeft, of dat je het toestel gewoon helemaal niet meer terug krijgt.
Dus de winkelier is waarschijnlijk bang dat dat gaat gebeuren en verwijst de klant door naar de provider
Het probleem met Siemens is dat omdat het bedrijf niet meer bestaat, althans de mobiele divisie dan niet meer.
Er een bepaalde repaircenter is die zegt dat als je een Siemens op stuurt de kans mogelijk bestaat dat het toestel niet onder de garantie word gerepareerd terwijl deze wel garantie heeft, of dat je het toestel gewoon helemaal niet meer terug krijgt.
Dus de winkelier is waarschijnlijk bang dat dat gaat gebeuren en verwijst de klant door naar de provider