LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN maakt misbruik van monopolie.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HPloeger
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2006 10:43

KPN maakt misbruik van monopolie.

Ongelezen bericht door HPloeger »

Ik ben al sinds begin mei bezig om mijn Planet internet abonnement samen met mijn KPN vaste lijn
(+ ISDN aansluiting) over te hevelen naar CompuServe. Na goed 480 minuten aan de telefoon te hebben gezeten (kosten 600 +) met de diverse helpdesks, waarbij KPN en Planet naar elkaar blijven wijzen, is de slotconclusie dat het niet mogelijk is om mijn internet & telefonie onder te brengen bij CompuServe.
Ik zit op dit moment zonder internet (5 maand) en telefoon (maand) en inmiddels heeft CompuServe mij definitief afgewezen omdat ze mij niet kunnen aansluiten. CompuServe maakt namelijk gebruik van het KPN net en daardoor is CompuServe afhankelijk van de (her)aansluiting door KPN. KPN wil dit echter niet doen voor niet KPN klanten. Dit lijkt mij misbruik van een monopolie positie. Na 8 maanden bellen en brieven schrijven ben ik redelijk ten einde raad.
Dhr. H Ploeger

varabas
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:04

Re: KPN maakt misbruik van monopolie.

Ongelezen bericht door varabas »

KPN heeft al jaren GEEN monopolie meer, dus u kunt gewoon overstappen naar een andere aanbieder met een eigen netwerk.

En zijn het niet de coaxkabel bedrijven o.a. UPC en Casema die KPN niet toelaten op HUN kabelnetwerk.

Wie is er nou monopolist

Bassie

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: KPN maakt misbruik van monopolie.

Ongelezen bericht door lanse017 »

Tsja, goede vraag.

Wij wilden heel graag af van Planet.

Maar niet naar een andere KPN-dochter.

Postcode-check gedaan en wat denk je? KPN heeft de kabel hier nog niet vrijgegeven aan andere maatschappijen dan hun eigen dochters.

Dat betreurden ze bij de gebelde concurrentie wel. We werden heel netjes te woord gestaan ...

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN maakt misbruik van monopolie.

Ongelezen bericht door queenfan »

lanse017
Geplaatst op: 22 Dec 2006 13:21 Onderwerp:



Tsja, goede vraag.

Wij wilden heel graag af van Planet.

Maar niet naar een andere KPN-dochter.

Postcode-check gedaan en wat denk je? KPN heeft de kabel hier nog niet vrijgegeven aan andere maatschappijen dan hun eigen dochters.

Dat betreurden ze bij de gebelde concurrentie wel. We werden heel netjes te woord gestaan ...
Dat ligt niet aan KPN, deze is verplicht om anderen toe te laten op het netwerk.
Dit ligt aan de 'andere' maatschappijen, deze moeten apparatuur plaatsen in de telco's.
Kijk eens op www.bbned.nl, mischien dat deze wel ADSL levert op jouw adres.

lanse017
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 dec 2006 16:13

Re: KPN maakt misbruik van monopolie.

Ongelezen bericht door lanse017 »

bbned.nl geeft inderdaad een positieve respons op de postcodetoets, maar de rest van de informatie stelt me nog niet erg gerust:

"bbned levert niet rechtstreeks ADSL diensten aan consumenten, maar via een zorgvuldig geselecteerde groep (internet) service providers. Deze providers zijn aangesloten op het uiterst betrouwbare DSL netwerk van bbned en zijn allen deelnemer aan het bbned MACH Partner Programma."

Een van de aangesloten partners is Wanadoo. Wanadoo zei mij een maand geleden nog geen ADSL te kunnen leveren. Dus hoe het nou precies zit?

Bij overstappen ben je altijd je bestaande emailadres kwijt en dat is ook al een reden om niet te vaak te willen veranderen.....

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN maakt misbruik van monopolie.

Ongelezen bericht door queenfan »

Enkele partners van BBNED zijn....
Fiberworld
HCCnet
InterNLnet
Pilmo
Qfast
Scarlet
Solcon
SpeedlinQ
SpeedXS
Telebyte Internet Services
TweakDSL
Xenosite

ff googlen

suc6 er mee.

Gesloten