LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Theplayer
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2006 21:48

Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Ongelezen bericht door Theplayer »

Ik heb 3 maanden geleden een complete woonkamer gekocht bij Poppeliers in Middelburg. In eerste instantie waren we niet van plan om wat te kopen gezien we zelfs nog opzoek waren naar een woning. Maar ach wat zag die woonkamer er toch mooi uit in dat speciale mokka achtige houd. Gezien de "oude" werknemers voor 2 weken de bons gekregen hadden en men verplicht op cursus moest zaten er een aantal nieuwe verkopers. Deze kwamen voor een x-aantal weken om ervoor te zorgen dat de kopers niet wegliepen. Alsdus het verhaal van een verkoper daar.

Na wat rustig gekeken te hebben zijn we toch gaan onderhandelen in de prijs en hebben er zo een hoop extra's bijgekregen en een redelijke korting. Op den duur zei ik dat ik het nog niet zeker wist gezien we nog geen huis hadden en er wel opzoek naar waren. De verkopers hadden blijkbaar snel spijt dat ze zo met mij als klant in zee gegaan waren want ze wilde me niet weg hebben voor ze wat verkocht hadden. Op zich geen probleem kon ik nog begrijpen, maar op den duur kwam het toch dreigend over en zijn we maar vetrokken gezien ik me er zeker niet lekker bij voelde. Ze dreigde dat ik tot de deur nog de aanbieding gelde en anders er naar kon fluiten.

Diezelfde avond zijn we terug gegaan en hebben we toch besloten om tot koop over te gaan. Echter wel op de voorwaarde dat we kosteloos van de koop af konden zien als we geen huis binnen kort termein kochte. Geen probleem werd genoteerd. Toen ik melde van hoelang kan ik mijn spullen stallen? antwoorden men: zo lang je maar wil al is het 2 jaar. dus ik ging er vanuit dat alles goed was.

een week of 5 verder kregen we een belletje dat alle spullen er waren en of ze die konden leveren. (ons was in eerste instantie gemeld dat het 8 tot 12 weken kon duren). Ik melde de man die ons belde voor de afspraak dat dit absoluut nog niet kon gezien we net 1 week ons nieuw huis hadden en volop aan het klussen waren. Diegene die ons belde wilde wel binnen 2 weken dan een afspraak. Hierop melde ik de beste man dat ik de komende 2 maanden sowieso geen afspraak maakte gezien de nogal radicale verbouwing. De man vond dit niet kunnen en moest en zou binnen 2 weken een afspraak hebben. Toen er op gewezen dat de verkoper ons gemeld had dat dit zelfs tot 2 jaar kon worden opgeslagen en geen enkel probleem was. De man hing norsig op en zou wel contact opnemen met het filliaal welke mij alles verkocht had.

nog geen 1 week later belde men weer. wederom gemeld kan niet en de 2 maanden zijn nog niet eens voorbij zoals gemeld. Oook dit maal waren ze niet happig dat ze geen afpsraak konden maken en hij melde dat ik er maar voor moest zorgen dat het binnen 2 weken kon. binnen de 2 weken belde poppeliers weer op met dat IK gezegt had binnen 2 weken een afspraak te maken. Vervolgens ben ik compleet over de rooie gegaan met de melding als ze me nog 1x belde ze alles mochten annuleren en ik niets meer moest hebben en dat ikzelf contact op zou nemen. Dit heeft lbijkbaar goed geholpen want men heeft niet meer gebeld.

Uiteindelijk heb ik na 3 maanden zelf contact opgenomen met het verzoek of ze langs konden komen. 2 dagen later stond met al voor de deur met de spullen. De chauffeur melde mij dat ziijn collega ziek was en nu een Pool had meegregen maar hem nie tkon verstaan en hij geen Pools kon. Ik al in de stress dat het een bende werd en ikbeter niet had kunnen kopen bij Poppeliers. Ik durfde het niet aan ben ben maar wat kleine klusjes in het huis gaan doen. Tot mijn verbazing waren ze binnen nog geen 2 uur klaar en alles was pico belo in orde! niks scheef, niks geen rommel, alles netjes opgeruimd en meegenomen in de vrachtwagen. Alles was van prima kwaliteit. onze 6 lederen eetkamerstoelen zijn perfect gestikt, naden zijn niet los en lopen prima evenredig met elkaar en zitten prima! Ook het houd had geen beschadigingen niets.

Er was bij de koop afgesproken dat er in de meubels geen tl verlichting zat gezien iedereen van wat ander licht houd etc... etc... nou ze hebben bij mij overal tl verlichting in mijn tv-meubel en mijn dressoir geplaatst en klasse.

Nogmaals ik was erg bang en had er geen goede hoop op. Maar ondanks dat is alles super goed verlopen. Gezien de vele slechte meldingen wilde ik toch ook eens een bijdragen leveren dat het (ondanks de verkooptechniek en vervelende telefonist) ook erg goed kan aflopen en er dus wel degelijk mensen zijn welke in een keer tevreden zijn en goed zijn geholpen en goede spullen hebben.

Roxy1
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:49

Re: Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Ongelezen bericht door Roxy1 »

Je zegt dat alles super goed is verlopen. Ik ben dan toch wellicht een meer-eisende consument, daar ik gedram om te komen leveren (tegengesteld van wat is afgesproken) en een agressieve verkoopmethode, mij totaal niet aanstaan.

Toch veel plezier met je nieuwe meubels.

Theplayer
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2006 21:48

Re: Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Ongelezen bericht door Theplayer »

Daar heb je gelijk in, dat waren dan ook de enige puntjes waar ik over te klagen had.... Gezien de vele topics op dit forum, vond ik toch wel zo netjes om ook eens wat positiefs te melden. Negatief schrijft men sneller dan positief ;-)

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Petje af voor U. Negatief zijn nodigt meer uit om de ervaring neer te pennen dan positief zijn. Gefeliciteerd met Uw nieuwe huis en met de nieuwe meubels. Hoop dat U in lengte van jaren in goede gezondheid met de Uwen kan genieten van hetgeen U verworven heeft.

Youpy
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2006 00:01

Re: Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Ongelezen bericht door Youpy »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit........... :shock:

diaantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:53

Re: Poppeliers kan dus wel goed gaan!

Ongelezen bericht door diaantje »

Zo goed vind ik het anders niet verlopen hoor.
En voortaan moet je hout met een T schrijven en niet met een D, anders wordt het zo verwarrend :lol:

Gesloten