LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Met veel belangstelling heb ik alle (recente) bijdragen gelezen en inmiddels lijkt het hier weer te gaan om het feit of het al of niet zinvol is om via een reisburo te boeken. Zullen we het er gewoon op houden dat iederen dat gewoon zelf moet weten? Vandaag de dag zijn er heel veel mensen die lekker vanuit de luie stoel (dus via internet) boeken, maar zelf geef ik er de voorkeur aan om naar mijn oude, vertrouwde reisburo te gaan.

De reden is trouwens simpel; de reizen die ik maak zijn niet "standaard" en zijn bijna niet via internet te reserveren! Ik doe dan ook graag een beroep op het reisburo, in de wetenschap dat het mij (te) veel tijd zou kosten om alles uit te zoeken en ik waarschijnlijk niet goedkoper uit zou zijn.

De stelling dat boeken via internet altijd goedkoper is gaat volgens mij dan ook niet op. Ongetwijfeld zal dat van toepassing zijn bij reizen naar bijvoorbeeld Turkije maar dit is dan ook bij uitstek een bestemming waar de concurrentie hevig is door het enorme aantal aanbieders. En ja, bij de aanbieders mogen dan ook tal van "vage figuren" worden gerekend want hier zit toch best wat kaf onder het koren. Naar mijn mening valt op dit front dan ook geen enkele reële vergelijking te maken.

Voor een echt vergelijk is het cruciaal om diverse reizen en prijzen te vergelijken, dus naast een trip naar Turkije ook een reis naar bijvoorbeeld verschillende eilanden in de Caribbean en een naar (heel toepasselijk) Christmas Island. Ben beniewd of dit vanuit de luie stoel ook lukt, maar ben er van overtuigd dat een bezoek aan een goed reisburo hier de moeite meer dan waard is.

Tot slot, het valt wel op dat de "doe het zelvers" (zie voorgaande bijdragen) kennelijk een hekel hebben aan reisburo's en D-Reizen in het bijzonder maar toch om een prijsopgave vragen of gretig gebruik maken van de prijscheck. Feitelijk is dit de "crux" van het hele verhaal; de meeste (goedkope) internet-aanbieders bieden geen of nauwelijks service terwijl de (iets duurdere?) "stenen" reisburo's dat wèl doen. Ik ga dus gewoon voor de service, koffie en een leuke babbel met de dames van het reisburo!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

Koffie bij de jongenlui van D-Reizen drinken, in welke vestiging is D-Reizen zo attent ????,.

Inderdaad maak ik :misbruik: van hun prijscheck, al is het maar dat ik de check nadoen via Internet.

Voorbeeld:
Vorig jaar bied D-Reizen mij een golfreis aan met Corendon naar Turkije, dezelfde reis kon ik dezelfde dag 12 % goedkoper rechtstreeks boeken bij Corendon.

Het zal best waar zijn dat niet iedereen het vertrouwen heeft in eigen boekingen via Intermet, ik vermoed dat het wel de toekomst is.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door ReisMeis »

1: Koffie bij de jongenlui van D-Reizen drinken, in welke vestiging is D-Reizen zo attent ????,.

2: Inderdaad maak ik :misbruik: van hun prijscheck, al is het maar dat ik de check nadoen via Internet.

3: Voorbeeld:
Vorig jaar bied D-Reizen mij een golfreis aan met Corendon naar Turkije, dezelfde reis kon ik dezelfde dag 12 % goedkoper rechtstreeks boeken bij Corendon.

4: Het zal best waar zijn dat niet iedereen het vertrouwen heeft in eigen boekingen via Intermet, ik vermoed dat het wel de toekomst is.
1: Of men bij D-Reizen zo attent is weet ik niet (ze hebben trouwens wel gele koffiekannen) maar ik heb dan ook niet gezegd dat ik daar ging koffiedrinken. Daar hebben de dames ook geen tijd voor want zij moeten namelijk hun "target" aan verkochte reizen halen. Bij mijn eigen, oude en vertrouwde reisburo krijg ik overigens wèl koffie en heeft men altijd tijd voor mij en krijg ik ook nog eens goede adviezen.

2: Slim bekeken maar voor iemand die zich in de regel nogal negatief uitlaat over reisburo's vind ik het niet echt consequent. Weet je trouwens dat elk reisburo heel simpel alle prijzen kan vergelijken? D-Reizen doet voorkomen dat hun service uniek is maar dat is niet waar.

3: Ongetwijfeld klopt je voorbeeld maar ik vermoed dat het toch een uitzondering is. Indien Corendon structureel goedkoper is dan het reisburo dan zou niemand meer via een reisburo boeken; in werkelijkheid komt het gros van de boekingen nog steeds via reisburo's bij Corendon binnen. Daarnaast is het zo dat een bedrijf als D-Reizen dit nimmer zou toelaten; een dergelijke vorm van concurrentievervalsing zou ogenblikkelijk het einde van de samenwerking betekenen. Zoals ik al eerder heb gesteld kan je pas een goede vergelijking tussen internet en het reisburo maken als je veel verschillende reizen gaat vergelijken.

4: Vermoedelijk heb je gelijk, als is het ten dele. Steeds meer mensen zullen hun boeking zelf verzorgen maar tegelijkertijd zullen de meer gecompliceerde reizen nog steeds via een reisburo lopen om de eenvoudige reden dat het voor velen geen haalbare kaart is om alles zelf te regelen . Het gevolg is dat veel reisburo's die zich op de doorsnee-klant richten het moeilijk gaan krijgen. En ja, daar hoort D-Reizen ook bij dus is het ook niet zo vreemd dat men allerlei moeite doet om ook de "betere" klant binnen te halen.

Ik ben zo vrij om mijzelf even als "betere klant" te beschouwen (vrijwel altijd reizen Europa met een behoorlijk hoge reissom) maar ik ga dus niet op een barkruk een reis boeken terwijl de volgende klant al staat te dringen. Om deze reden ga ik dus niet naar D-Reizen (al heb ik niets op hen tegen) maar naar het reisburo om de hoek.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Mr1 »

D-reizen heeft het best opgeleide personeel, helaas zijn het misschien niet altijd de slimste meiden en sturen ze niet altijd even objectief, maar ze leiden hun personeel prima op....helaas is er echter wel veel verloop op hun kantoren waardoor kennis snel wegvloeit.....

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Mr1 »

oh en laurent is gewoon een oude zeur die UPC fantastisch vindt...zegt genoeg denk ik...

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door catje1977 »

Heb zelf op diverse kantoren van D-reizen gewerkt en daar werd altijd koffie of thee aangeboden :-)
Maar dat terzijde.

Hoe is het afgelopen met meneer dergent en zijn geschillencommissie, want daar is het allemaal om begonnen?

dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

daar moet je nog even op wachten tot dat het dossier daar wordt behandeld...

maar als het zover is dan hoor je het wel...

amri
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2006 13:24

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door amri »

heel veel sterkte ik wens jullie al het succes toe. Dat je nog veel mooie vakantie mag genieten. Laat het ons weten

Groet
Amri

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik denk dat je rechtstreeks van D-reizen , zijnde een reismakelaar weinig te verwachten, zij schuiven de moeilijke geldkostende problemen door naar de toeroperator, Dergent succes heb jij juridische advies ingewonnen?. Geloof niemand op zijn blauwe ogen. :?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Laurent »

Van D Reizen is geen hulp te verwachten, zij verkopen alleen maar als agenten zonder echte inbreng

dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

gisteren ben ik bij de geschillen commissie geweest voor deze zaak.

de dame die er zat names arke kon niet geloven dat het zo erg was. zo heeft arke deze zaak nooit begrepen omdat de hostess het hele verhaal heel anders heeft gebracht.

op de hoorzitting kwam dus wel duidelijk naar voren dat wij niet hebben gekregen waar wij voor hadden geboekt.

maar waar ik arke wel een pluim voor wil geven is het feit dat deze mevrouw die namens arke optrad wel naar ons heeft willen luisteren en zeer geinteresseerd was en medelevend.
:D
ze zegt hadden we jullie maar gebeld om het op te lossen.
dan was dit nooit nodig geweest.

en achteraf bleken er brieven van arke zijn kant te zijn gestuurd die wij nooit hebben mogen ontvangen via d-reizen.

maar ze heeft ons beloofd dat wat de uitslag voor beide partijen ook wordt dat deze zaak ( en ook alle andere zaken ) worden geevalueerd naar terugkomst van de geschillen commissie.

ben benieuwd...

uitslag over zo'n 8 weken... :?:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Henri42 »

uitslag over 8 weken?, waarom duurt dit zo lang . Succes.

dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

ik heb geen idee, we hopen op een goede afloop.

in ieder geval heb ik mijn hart kunnen luchten over deze hele zaak, en nu gaan we het naast ons neerleggen en sparen en hopen dat we het nog een keertje op een korte termijn nog kunnen overdoen. voordat het allemaal te laat is. want met de K ziekte weet je het maar nooit.

gr, sandra

dergent
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:17

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door dergent »

Bij deze wil ik jullie laten weten dat gisteren bij mij de brief van de Geschillen Commissie in de bus is gevallen.

We hebben de zaak tegen Arke/Tui Nederland GEWONNEN !!!! :D

Er stond in dat Arke niet direct een goed alternatief heeft aangeboden voor onze 2x 6 persoons kamers die wij hadden geboekt. Pas 5 dagen later na aankomst heeft men ons een suite aangeboden met bij betaling. suites waren niet optimaal qua onderhoud vandaar 10 kamers gehad in het laatste hotel.

De reisorganisator is bij het overeengekomene zodanig tekort is geschoten en klager daardoor zodanis ongerief heeft ondervonden dat de de reisorganisator ons een vergoeding verschuldigd is.

de vergoeding is naar maatstaven van redelijkheid en billikheid ( € 1500,-). wij vinden het een beetje weinig van de 10.000 die wij hebben betaald en maar 3 dagen vakantie hebben kunnen vieren van de 16 dagen. maar ja, wat doe je eraan.

helaas komt waarschijnlijk alles te laat voor mijn vader.
bij hem is of dunne darm kanker met vergaande uitzaaiingen of lymfeklierkanker met vergaande uitzaaiingen geconstateerd.

dus de chemo's en de bestralingen komen eraan, als mijn vader zijn lichaam dat nog trekt, volgens de doktoren.

P.s. dit wil ik er ook nog over kwijt: dat wij na de rechtszitting van de geschillen commissie hebben gesproken met een vrouw die namens arke optrad, daar hebben wij het hel verhaal aan verteld, want het zat ons nog best wel hoog allemaal.
en zij vertelde ons dat zij en arke niet wisten dat het verhaal zo erg in elkaar stak. dat heeft niemand ooit begrepen.
haar conclusie was: hadden wij maar met jullie gebeld dan was het nooit zover gekomen.

en dat arke altijd achteraf nog de zaken bespreekt als het van de geschillen commissie terug komt. en dat zij nog contact met ons opneemt.

Ik hoop ook dat ze dat als nog doet.

groet,

Sandra

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door evie01 »

Sandra,

jammer van de geringe vergoeding, maar ik wil je veel sterkte wensen met de ziekte van je vader!

Lisa28
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:39

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Lisa28 »

Leuk om te horen dat jij de rechtzaak hebt gewonnen. Zelf heb ik de volgende probleem:

In maart heb ik een vakantie geboekt bij D-Reizen. Dit is mijn eerste ervaring met D-Reizen en mijn enige reden om bij hun te boeken was dat het nieuwe 5sterren hotel destijds alleen via hun te boeken was.

Ik koos ervoor om business class te vliegen. Vandaag, enkele dagen voor vertrek, word ik gebeld door D-Reizen met de boodschap dat de vliegtuigmaatschappij geen business class meer biedt. Ter compensatie bieden ze mij een kleine tegoedbon ter waarde van 45 euro per persoon voor mijn volgende reis. 45 euro op een bedrag van 1700 euro is voor mij geen geldige oplossing.

Echter de vliegtuigmaatschappij biedt nog wel business class en verwijst mij door naar D-reizen, die op zijn beurt weer de schuld geeft aan de vliegtuigmaatschappij en mij verwijst naar hun algemene voorwaarden. “Wij zijn hier juridisch voor afgedekt” is hun antwoord!

Wat kan ik doen?

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

hey liza,even dit jij bekijkt die 45 euro op je totaal bedrag van je reis dat is niet juist, je moet kijken wat je extra betaalt hebt voor business class en dat bedrag moet je terug krijgen, dit is in de veronderstelling dat je wel vertrekt om van je vakantie te genieten.Trouwens waar gaat de reis naartoe?

Lisa28
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jul 2007 09:39

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door Lisa28 »

6 uur zonder beenruimte is voor mij niet een goede begin om te genieten van mijn vakantie. Het gaat mij niet om die 45 euro, maar dat ik niet krijg waar ik voor betaald heb.

Bedankt voor je reactie.

d1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:00

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door d1980 »

Fijn dat u toen heeft gewonnen van ARKE en HOLLAND INTERNATIONAL = TUI
Was dus niet de fout van D-reizen??????
Zo ziet u maar........d-reizen is een tussenpersoon. Ze hebben een klantenservice om er zo voor te zorgen dat de klachten die binnen komen over de reizen die de TOUROPERATORS hebben georganiseerd, zo goed mogelijk worden opgelost door in eerste instantie de touroperator. De klantenservice beoordeelt de reacties van de to's en gaan er desnoods weer op in om zo tot een goede oplossing te komen.
De klantenservice is er niet omdat er zoveel klachten zijn, maar om de reisadviseuses het werk te laten doen waar ze voor zijn aangenomen en dat is geen klachten oplossen voor klachten van Touroperators.
Gr

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

qoute dergent

En als je dan belt wordt je nog onbeschoft behandeld ook nog.
D-reizen heeft in ene geheugen verlies...
Hoofdklanten service weet in ene niet meer wat ze heeft gezegd waar de klant bij was in het telefoon gesprek...
---------------------------------------------------------------------------------------

.
dit wil ik er ook nog over kwijt: dat wij na de rechtszitting van de geschillen commissie hebben gesproken met een vrouw die namens arke optrad, daar hebben wij het hel verhaal aan verteld, want het zat ons nog best wel hoog allemaal.
en zij vertelde ons dat zij en arke niet wisten dat het verhaal zo erg in elkaar stak. dat heeft niemand ooit begrepen.
haar conclusie was: hadden wij maar met jullie gebeld dan was het nooit zover gekomen.

en dat arke altijd achteraf nog de zaken bespreekt als het van de geschillen commissie terug komt. en dat zij nog contact met ons opneemt.
-------------------------------------------------------------------------------------
sprookje:
Maar dat neemt niet weg dat hij onbeschoft behandeld werd door d reizen. En dat arke blijkbaar niet goed van de juiste situatie op de hoogte is gebracht door d reizen,anders was het mischien wel niet naar de geschillencommisie gegaan en had arke eerder een oplossing aangeboden.Dus conclusie d reizen heeft zijn werk niet goed gedaan.


Dergent één tip boek volgende keer bij toerkoop ,de mensen daar steunen je door dik en dun en stellen alles in 't werk om je te helpen. :wink:
En sterkte met je vader.

Gesloten