LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rommelen in de meterkast

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
storingsmonteur
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:39

rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door storingsmonteur »

Als storingsmonteur van Nuon(25 jaar al) weet ik waarover ik praat.Door allerlei fusies in de energiewereld gaat er nog wel es wat fout in de administratie bij dit soort bedrijven.Maar dat is niet mijn "ding"
Ik wil hier es iets anders onder de aandacht brengen.
Dat is et vage gerommel dat zogenaamde Oxxio monteurs in meterkasten van klanten plegen te doen.Tegenwoordig schijnen mensen die uit naam van Oxxio werken bestaande meters te verwijderen en dan andere meters te plaatsen.Dit is te merken aan het aantal technische klachten die ik in de avonduren mag repareren.
Dan heb ik het over gasluchtklachten .Lekkende gasmeters etc.
Voorbeeld: Ik wordt op een doordeweekse avond naar een adres gestuurd waar een gaslucht in de meterkast en de entree wordt waargenomen door de bewoners.Metingen waren bevestigend.
De bewoonster vertelde me dat smiddags mensen uit naam van Oxxio tijdelijk de gasmeter hadden verwijderd om ""iets te doen"
Eerst had ze Oxxio gebeld , maar die verwezen door naar Nuon,de netbeheerder.Ze keek me aan met de woorden: ik heb nu al spijt.
De aansluitingen van de gasmeter lekten aan 2 kanten.Elke ervaren gasmonteur weet, dat wanneer een gasmeter verwijdert is geweest, de pakkingen vervangen dienen te worden.
Van dit soort dingen krijg ik een ietwat wrange smaak in men mond.
Monteurs van Nuon,Essent,Eneco ,Delta moeten aan veel kwalificaties voldoen.Dat wordt elk jaar getest en regelmatig geaudit.Hiermee krijg je je bevoegdheden.
Wat ik me afvraag is,wie in godsnaam die Oxxio monteurs wel zijn.De bevoegdheden kun je alleen behalen bij de netbeheerders.
Daar wordt steeds gehamerd op "veiligheid,veiligheid en nog es veiligheid.En terecht.Gas en electriciteit zijn geen dingen om mee te "rommelen""

Dit wilde ik effe kwijt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste storingsmonteur als het goed is zijn de wartels van de gasmeter tweezijdig verzegeld. Wanneer ik in een dergelijke situatie terecht kom en zie dat de zegels verbroken zijn haal ik de meter er tussenuit, dop de aanvoerleiding af, schroef de spilkop los en draai deze om en weer vast waarna ik de boel onmiddellijk verzegel, rapporteer dit aan mijn baas die er verder mee afrekent.
Fraude kan bij mij niet door de ban!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Hoe wil je dat dan verzegelen Chanmaster?

En volgens mij bedoelt de storingsmonteur helemaal niet dat het om fraude gaat, maar gewoon om prutswerk van amateurs. Levensgevaarlijk. Een gasfornuis aansluiten, daar hou ik het bij :wink: Voor de rest weet ik wie ik moet bellen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Prettige feestdag tjoektjoek. ;)

storingsmonteur
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:39

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door storingsmonteur »

Een bewoner van een rijtjeshuis slaat tijdens et plaatsen van palen voor een hekwerk in zen voortuin dwars door de gasaansluitleiding.
Gaat Oxxio bellen en krijgt als antwoord:das niet ons pakkie an.Bel Nuon maar.Ja maar......u bent onze energieleverancier.Helaas , wij repareren dat niet.Ja maar.........!!! Bons,telefoon erop.


We repareren de aansluitleiding.Ontluchten de binnenleiding.Zorgen ervoor dat alle toestellen et weer doen.En vervolgens kan Oxxio weer gewoon hun gas leveren,terwijl storingsmonteurs van Nuon het mochten repareren .

Ik blijf die vrije energiemarkt een raar gedrocht vinden.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Krijgt de netwerk beheerder riant voor betaald dus wat is uw probleem?
Enige is dat het voor de leek misschien een beetje onduidelijk is.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

We repareren de aansluitleiding.Ontluchten de binnenleiding.Zorgen ervoor dat alle toestellen et weer doen.En vervolgens kan Oxxio weer gewoon hun gas leveren,terwijl storingsmonteurs van Nuon het mochten repareren .
Ik snap de *ahum* 'storingsmonteur' *ahum* niet. Eerst lopen klagen dat oxxio zulk prutswerk levert en nu klagen dat Nuon het moest oplossen.

En daarbij komt nog dat Continuon dit volgens mij moet oplossen, want die is netbeheerder. Alleen lopen die mensen in Nuon kleding. En daar krijgen ze ook nog eens voor betaald.

@ Chanmaster
Ik ben terzake kundig genoeg en technisch onderwezen zodat ik wel weet waar ik het over heb.
Dat is al meermale ontkracht. En
en schop zo af en toe eens eeen advies van iemand anders opzij omdat het ondeugdelijk is
Dat heb ik drie keer in één topic met jouw advies moeten doen en nog kon je je ongelijk niet inzien. Jammer hoor.

Maar toch aan een ieder goede feestdagen gewenst natuurlijk :!:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Arme tjoetjoek! Dat kan je helemaal niet! Ik ben perslot van rekening degelijk opgeleid! Dat is dus tegen beterweten in maar goed, jouw keus en verantwoording.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Okee...
Hoevaak heb ik op deze pagina moeten aangeven dat de medewerker helemaal niet om een klantnummer vraagt, maar om een contractrekeningnummer?

Maar verder zul je vast fantast(isch) zijn hoor :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat maakt geen verschil tjoeketjoek klantnummer of contractnummer het is maar hoe je het noemt!
In ieder geval vind ik, en daar ben ik eerlijk over, dit een beetje spijkers zoeken op laag water.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Echt waar Chanmaster. Het blijkt ook wel dat je het gewoon niet leest! Dit is de laatste keer dat ik het je zal uitleggen:

klantnummer en contractrekeningnummer zijn niet hetzelfde

Klantnummer is persoonlijk, je hebt er maar één per energiebedrijf (als het goed is) en hieronder hangen al je gegevens. Dit mag je niet op dit forum plaatsen. Dat heeft de medewerker ook al meerdere malen aangegeven. Hiermee zijn namelijk je gegevens op te vragen.

Je contractrekeningnummer is het nummer waaronder je contractgegevens, betaalgegevens hangen. Dit is per adres anders. Als je verhuist krijg je een nieuw contractrekeningnummer. Hiermee kan niemand iets, alleen de medewerker, want die kan hiermee jouw gegevens vinden. Als jij met het contractrekeningnummer van iemand anders naar Nuon belt zullen ze je niet helpen, want daar hebben ze een klantnummer voor nodig.

Het is dus geen spijkers op laag water zoeken. Jij raadde mensen aan hun klantnummer op dit forum te plaatsen waarmee kwaadwillende personen wel degelijk problemen konden veroorzaken.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik wens hierover geen discussie aan te gaan. Je bent arogant tjoektjoek. Ik pas hier voor. U wordt bedankt.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Hahahaha! :lol:

Ik arrogant? Je zat gewoon fout Chanmaster. Dat heeft niets met arrogant te maken. Wicher, Puma en vele anderen hebben het ook al duidelijk gemaakt.
Wat ik zei over klantnummers en contractrekeningnummers is gewoon waar. Het komt namelijk van een bevriend ex-Nuon-medewerker die daar 2 jaar heeft gewerkt (hij ging weg wegens behalen van WO diploma en een betere baan).
Maar ja... dan gaan we gewoon niet meer verder in discussie hè. Hahahaha.

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door johhnny »

dames en heren

ik kom steeds dezelfde mensen tegen in de verschillende fora over energie.

ben wel erg benieuwd wie waar werkt

hiernaast wens ik iedereen hele prettige kertsdagen en een heel goed en informatief 2007 toe

groet johhnny :wink:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Waar ik nu werk is niet van belang :wink:
Tijdens mijn studie heb ik enige jaren bij een energiebedrijf gewerkt.

Enne Johhnny, ik wens je hetzelfde toe plus nog "verlicht en verwarmd" na "informatief" :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dank je johhnny

Het zelfde.

Tjoektjoek ik tracht hier op het forum ook alleen maar hand en spandiensten te realiseren. Problemen met gas, water en electriciteit alsmede kabel is voor mij dagelijkse kost, ik ben er voortduren met bezig en dat al seder jaren. Ik wil niemand voor de voeten lopen en dat doe ik ook niet. Of ik nu van een contract dan wel klantnummer spreek, het komt op het zelfde neer. Niet te critisch zijn op elkaar dan hou je vreden. Wanneer echter iemand als reactie op een klacht verkeerd reageert dan ga ik daarin voor. Voor de rest lees ik vrijwel alle klachten, opmerkingen en commentaar maar reageer niet overal op. Bovendien waarom zou ik, er worden best wel goede antwoorden gegeven en daar hoeft mijn vet niet bij.
Let maar eens goed op. Ik leg niemand een tro in de weg maar critiek en commentaar hebben ze wel en altijd wat te ka*keren over of op mij.
Waarom?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door puma73 »

Om de simpele reden dat je hier af en toe totale en bewijsbare onzin uit zit te kramen chanmaster.

trouwens koop een spellingscontrole want je taalgenruik lijkt weer nergens op

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Puma, dat kan jij niet waarmaken, sorry.
En een taalfoutje, mwah... moet kunnen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Cesar »

We raken off-topic zo jongens.

Kunnen we even bij de les blijven.

Ik ben beheerder van een aantal overheidsgebouwen en kan putten uit ruime ervaring (reeds 26 jaar).

Voor mij is één ding duidelijk, wat zijn we allen vakmensen.

Als nu ieder eens zijn eigen straatje schoon houdt en zich inzette op het gebied waar ze wel goed in zijn dan zijn we een stuk verder.
Nu is niemand ergens goed in.

Terug on-topic.
Ik heb ruime ervaring met energiebedrijven. Onze jaarverbruiken liegen er niet om. 4 megawatt aan electra, 600.000 M3 aan gas en een paar leuke wedstrijdbaden met water.
Netwerkbeheerder Essent, energieleverancier Trianel sinds 01-01-2006.

Problemen: genoeg. Bij alle drie. Dus niemand heeft gewonnen. Mijn laatste schrijven dateert van oktober waar ik alle partijen liet weten alle facturen te hebben geblokkeerd en verder achterover leun tot zij, die drie dus, uitgevochten hebben hoe het allemaal zit.
Ook bij ons wil men drie meters plaatsen doch dat mag nou eenmaal niet. Ik ga dan ook niet in discussie wie wel.
Ik laat echter niet zomaar iemand aan "mijn" meters zitten. Op zijn minst neem ik eerst contact op met het bedrijf waar ze voor werken.
Vervolgens blijven ze er gewoon af. Onze meters worden op afstand uitgelezen (telemetrie) dus niemand is welkom in de laagspanningsruimte of de gaskast.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: rommelen in de meterkast

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Cesar, zo hoord het ook te zijn. Alleen u toegang voor als het nodig is of de brandweer. Verder lekker gesloten houden, voorkomt een hoop ellende.

Gesloten