LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] graniet of caesarstone

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sharonnebonneke
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2005 13:23

graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door Sharonnebonneke »

Wie kan mij de verschillen (voordelen en nadelen) geven van graniet tov Caesarstone?

djenie
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:19

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door djenie »

hallo,
ik vind cesarstone wat saai, doffer van kleur, doet wat mij betreft wat nep aan. Maar ik ben meer een liefhebber van graniet, geen gezeur met onderhoud of kans op vlekken, de kleuren vind ik vele malen mooier dan van cesarstone evenals de glans. qua prijs ontloopt het elkaar niet zo veel en daar je er vele jaren mee moet doen zou ik niet gaan bezuinigen op het blad. Veel succes met je keuze

mondeo
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2006 16:13

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door mondeo »

Ik wil hier even het bericht rechtzetten van de vorige schrijver omtrent het onderhoud van graniet.Dit heeft wel degelijk onderhoud nodig zoals voordat men het blad in gebruik neemt te impregneren met het bijgeleverde product. Als het tenminste een gerenomeerde granietleverancier is. Daarnaast verdient het aanbeveling het blad om de paar maanden met een onderhoudsmiddel te behandelen.
Het inpregneren heeft tot doel de in het graniet voorkomende putjes die men met het blote oog soms nauwelijks kan waarnemen op te vullen. Dit noemt men ook wel vlekpreventie.

Composiet, hier genoemd Cesarstone als merknaam van de fabrikant, heet deze behandelingen ook nodig. Verder is de keuze voor het een of het ander afhankelijk van persoonlijke smaak. Composiet heeft als voordeel dat het in een groot aantal kleuren leverbaar is tot en met trendy kleuren en daardoor kan men hierdoor een echt design-geheel verkrijgen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Als ik het zou weten kon ik op uw vraag een eerlijk antwoord geven maar smaken verschillen nu eenmaal!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door rayke »

bij composiet is het enige onderhoud een lichtvochtige doek. Impregneren is totaal niet nodig.

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door OmeBen »

Impregneren van een granieten werkblad is trouwens ook niet nodig bij levering. Wanneer het blad bij een goede leverancier vandaan komt is het onder druk in de fabriek geinpregneerd. Impregneren is uit voorzorg misschien eens per jaar verstandig en als de impregneerlaag oplost door bijvoorbeeld thinner.

Bij graniet wel uitkijken met zuren, wanneer dit de tijd krijgt om in het materiaal te trekken kan dit een chemische reactie veroorzaken, dit maakt een vlek.

salomon
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2006 09:21

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door salomon »

En hoe zit het met een betonnen werkblad? Ziet er wel kek uit maar vraagt dit hetzelfde onderhoud als graniet?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: graniet of caesarstone

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Salomon,

Beton is leuk maar zeer vlekgevoelig. Er zijn middeltjes om het beton te behandelen maar deze voorkomen niet dat er vlekken ontstaan.

Als mensen informatie krijgen over beton kiest 90% voor een alternatief. Quarella heeft 2 betonlook kleuren in composiet. Het oppervlak is "gebrand". Composiet is veel eenvoudiger te onderhouden.

Op www.grillo.nl zijn de kleuren te zien.

MVG

Gesloten