LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16
Re: Auto
Ik vind Ford ook bagger, maar leg eens je ervaring uit, want zo is het maar een loze uitspraak.
Re: Auto
Dit soort onzin moesten ze bij radar weigeren om te plaatsen! ik zou het ook erg prettig vinden als "heer" Moesker z'n uitspraken omtrend de Forddealers wat zou nuanceren, 1 slechte ervaring met een dealer wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
MVG,
een Forddealer
MVG,
een Forddealer
Re: Auto
Met respect voor jullie mening maar dat Ford bagger is kan ik niet echt onderstrepen,
Ik heb zelf 15 jaar een Ford gehad, het wagentje startte altijd, en heeft mij alleen laten staan met kapotte accu's en een vervuilde krukaspositie sensor van de ontsteking, ( deze is gemonteerd bij het vliegwiel van de motor ),
Wel heb ik de ervaring dat de wagens kwalitatief stukken minder zijn dan bijv. Toyota, de roest slaat inderdaad snel om zich heen in ons zilte klimaat,
Iedere 3 jaar een nieuwe uitlaat is heel gewoon bij de Ford, remzadels die zo roestten dat ze zelf wel kapot gaan na 5 jaar, remschijven die de remblokken snel lieten slijten door de roest,
Je hebt bij Ford veel sneller reparaties, dat is een feit!,
verder rijden de wagens heel behoorlijk,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Ik heb zelf 15 jaar een Ford gehad, het wagentje startte altijd, en heeft mij alleen laten staan met kapotte accu's en een vervuilde krukaspositie sensor van de ontsteking, ( deze is gemonteerd bij het vliegwiel van de motor ),
Wel heb ik de ervaring dat de wagens kwalitatief stukken minder zijn dan bijv. Toyota, de roest slaat inderdaad snel om zich heen in ons zilte klimaat,
Iedere 3 jaar een nieuwe uitlaat is heel gewoon bij de Ford, remzadels die zo roestten dat ze zelf wel kapot gaan na 5 jaar, remschijven die de remblokken snel lieten slijten door de roest,
Je hebt bij Ford veel sneller reparaties, dat is een feit!,
verder rijden de wagens heel behoorlijk,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16
Re: Auto
Whahahaha ... komisch is dit. Dat je bij Ford veel sneller reparaties hebt wil volgens mij zeggen dat Ford bagger is, bedankt voor de bevestiging!Met respect voor jullie mening maar dat Ford bagger is kan ik niet echt onderstrepen ... Je hebt bij Ford veel sneller reparaties, dat is een feit!
Een tevreden BMW-rijder (E40 van bijna 8 jaar oud, zonder enige roest).
Re: Auto
Hoor vaker dat bezitters van Duitse automobielen erg ontevreden zijn.
Hoge garagerekeningen, en vooral schrikken van abnormale lage inruilprijzen bij de V.W en Opeldealers.
Zelf zijn ze in de showroom schandalig duur, dat weer wel, en soms erg arrogant ook.
Moet je eens rondneuzen op verschillende autoforums, of bij autoweek.
Uit eigen ervaring...Jappen zijn héél erg goed op alle fronten.
Ook uit eigen ervaring..Franse auto's een ramp!!
Hoge garagerekeningen, en vooral schrikken van abnormale lage inruilprijzen bij de V.W en Opeldealers.
Zelf zijn ze in de showroom schandalig duur, dat weer wel, en soms erg arrogant ook.
Moet je eens rondneuzen op verschillende autoforums, of bij autoweek.
Uit eigen ervaring...Jappen zijn héél erg goed op alle fronten.
Ook uit eigen ervaring..Franse auto's een ramp!!
Re: Auto
Ford S-Max , auto van het jaar 2007
Ford Focus alom geprezen om zijn wegligging
Ford Mondeo zelfs nu nog met al zijn nieuwere concurrenten in de media als auto aan geprezen die bij keuze nieuwe auto niet overgelslagen mag worden.
Ford Ka ,v.a. 1997 op de markt ,nog steeds goed verkopend en qua inruilprijs top ,helaas daardoor de verkoopprijzen aan dehoge kant.
maarja...vooroordelen zullen er altijd blijven
roesten Alfa,s en Fiat,s nog?
zijn Volvo,s nog zo lomp?
veert een Citroen nog zo week?
dwijlt een Opel nog steeds?
Toyota super compleet t.o.v. europese auto,s?
nee niets van dit alles,iedereen zal een eigen voorkeur hebben en er zal altijd wel bij een merk een eksemplaar bij zitten wat niet aan de verwachtiging voldoet,de dealer kan dat oplossen op een goede manier ,maar helaas gebeurt dat niet altijd ,en daar ligt eigenlijk heel het probleem.
Ford Focus alom geprezen om zijn wegligging
Ford Mondeo zelfs nu nog met al zijn nieuwere concurrenten in de media als auto aan geprezen die bij keuze nieuwe auto niet overgelslagen mag worden.
Ford Ka ,v.a. 1997 op de markt ,nog steeds goed verkopend en qua inruilprijs top ,helaas daardoor de verkoopprijzen aan dehoge kant.
maarja...vooroordelen zullen er altijd blijven
roesten Alfa,s en Fiat,s nog?
zijn Volvo,s nog zo lomp?
veert een Citroen nog zo week?
dwijlt een Opel nog steeds?
Toyota super compleet t.o.v. europese auto,s?
nee niets van dit alles,iedereen zal een eigen voorkeur hebben en er zal altijd wel bij een merk een eksemplaar bij zitten wat niet aan de verwachtiging voldoet,de dealer kan dat oplossen op een goede manier ,maar helaas gebeurt dat niet altijd ,en daar ligt eigenlijk heel het probleem.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16
Re: Auto
Al dat soort leuke verkiezingen houden geen rekening met de duurzaamheid van zo'n bak. Een indicator daarvoor zijn de pechstatistieken, bijv. die bij de wegenwacht van onze oosterburen, de ADAC:
http://auto.blog.nl/algemeen/2006/04/27 ... rouwbaarst
Helaas werkt de link naar de ADAC-site niet meer, maar het vooroordeel over Renault wordt hier duidelijk wel bevestigd: maar liefst drie brakke bakken met bouwjaar 2001/2002. Audi, BMW en Mercedes zijn uiteraard terug te vinden als toppertjes met de minste pechgevallen per 1000 auto's. Ford wordt niet genoemd in het artikel en zal daarom een middenmoter zijn. En roest is ook niet iets waardoor je snel met pech langs de weg staat, dat wordt tijdens onderhoud en keuringen al geconstateerd.
Voor welke auto’s moesten ze het vaakst uitrukken? Ofwel; wie is het meest onbetrouwbaar? Dat blijkt de Renault Mégane bouwjaar 2002, de Renault Kangoo (2001/2002), de Renault Laguna (2002), de Opel Omega (2001/2002) en de Mercedes Vito/Viano/ V-klasse (2002/2003). Maar ook de Hyundai Getz, de Fiat Stilo, de Peugeot 206 CC en de Nissan X-Trail scoren slecht.
Op naar de toppers. Bij de kleinste auto’s zijn dat de Audi A3 en BMW Mini. De compacte middenklasse wordt aangevoerd door de Mazda 323 en de VW New Beetle. In de middenklasse scoren de Mercedes C-klasse en de BMW 3-serie het best. De topklasse wordt aangevoerd door de Audi A6 en Mercedes S-klasse. Bij de sportwagens staan ook twee Duitsers bovenaan: de BMW 3-serie Cabrio en de Mercedes SLK. De betrouwbaarste SUV’s zijn de Toyota RAV4 en de Mercedes M-klasse. Bij de MPV’s komen de Mazda Premacy en Mitsubishi SpaceStar als beste uit de bus.
http://auto.blog.nl/algemeen/2006/04/27 ... rouwbaarst
Helaas werkt de link naar de ADAC-site niet meer, maar het vooroordeel over Renault wordt hier duidelijk wel bevestigd: maar liefst drie brakke bakken met bouwjaar 2001/2002. Audi, BMW en Mercedes zijn uiteraard terug te vinden als toppertjes met de minste pechgevallen per 1000 auto's. Ford wordt niet genoemd in het artikel en zal daarom een middenmoter zijn. En roest is ook niet iets waardoor je snel met pech langs de weg staat, dat wordt tijdens onderhoud en keuringen al geconstateerd.
Voor welke auto’s moesten ze het vaakst uitrukken? Ofwel; wie is het meest onbetrouwbaar? Dat blijkt de Renault Mégane bouwjaar 2002, de Renault Kangoo (2001/2002), de Renault Laguna (2002), de Opel Omega (2001/2002) en de Mercedes Vito/Viano/ V-klasse (2002/2003). Maar ook de Hyundai Getz, de Fiat Stilo, de Peugeot 206 CC en de Nissan X-Trail scoren slecht.
Op naar de toppers. Bij de kleinste auto’s zijn dat de Audi A3 en BMW Mini. De compacte middenklasse wordt aangevoerd door de Mazda 323 en de VW New Beetle. In de middenklasse scoren de Mercedes C-klasse en de BMW 3-serie het best. De topklasse wordt aangevoerd door de Audi A6 en Mercedes S-klasse. Bij de sportwagens staan ook twee Duitsers bovenaan: de BMW 3-serie Cabrio en de Mercedes SLK. De betrouwbaarste SUV’s zijn de Toyota RAV4 en de Mercedes M-klasse. Bij de MPV’s komen de Mazda Premacy en Mitsubishi SpaceStar als beste uit de bus.
Re: Auto
Kwalitatief is Ford inderdaad minder dan veel andere merken die het wagenpark van Nederland kent,
Bagger mag ik de Ford niet noemen, de 5 jaar die ik in een Ford heb gereden mag ik niet als negatief ervaren, oké het waren wat slome wagens als het op acceleratie aankwam, maar rijden deden ze altijd, en de reparatiegevoeligheid ligt wat hoger dan de auto's van de concurrenten,
Rijdt nu een Toyota, een betrouwbare wagen met minder reparaties, kwaliteit is bij Toyota nog altijd goed!.
Bagger mag ik de Ford niet noemen, de 5 jaar die ik in een Ford heb gereden mag ik niet als negatief ervaren, oké het waren wat slome wagens als het op acceleratie aankwam, maar rijden deden ze altijd, en de reparatiegevoeligheid ligt wat hoger dan de auto's van de concurrenten,
Rijdt nu een Toyota, een betrouwbare wagen met minder reparaties, kwaliteit is bij Toyota nog altijd goed!.
Re: Auto
Genux:wat een domme achterlijke opmerking Skoda is al lang niet meer wat het vroeger was.
Trouwens ze bestaan langer dan 100 jaar en voor de oorlog bouwden ze ook(voor die tijd)goede auto's.
Ik zou zeggen rij er een keer mee en zeg dan wat.
Trouwens ze bestaan langer dan 100 jaar en voor de oorlog bouwden ze ook(voor die tijd)goede auto's.
Ik zou zeggen rij er een keer mee en zeg dan wat.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45
Re: Auto
Ik ben zeer tevrden over mijn Ford, maar de service die mijn dealer verleent is echt abominabel.
Bij de beurt moesten de banden verwisselt, ware ze maar even vergeten uit te balanceren. Ik klaagde al een tijdje over een kraakje, eerste beurt, was niks, tweede beurt, was een tie rapje wat losgeschoten was, derde beurt (na tussenkomst andere garage) Ja het is toch wel iets, de tussenaslager.
Ik haal mij auto in het donker op, blijkt de auto niet goed gespoten en niet goed uit de was gehaald te zijn.
Er zijn al 3 draadbreukjes in mijn achteruitverwarming.
Toen ik de auto wilde laten overspuiten zou ik een leenauto krijgen, oh ja sorry zijn we vergeten, we hebben wel een fiets......?
Kom ik de auto ophalen moet ik eerst drie kwartier wac hten, hij was nog niet klaar.
lever ik de auto met volle tank in haal ik hem op met 250 km extra en een half lege tank?
Tsja Ford dealers zijn hele goede dealers......
Bij de beurt moesten de banden verwisselt, ware ze maar even vergeten uit te balanceren. Ik klaagde al een tijdje over een kraakje, eerste beurt, was niks, tweede beurt, was een tie rapje wat losgeschoten was, derde beurt (na tussenkomst andere garage) Ja het is toch wel iets, de tussenaslager.
Ik haal mij auto in het donker op, blijkt de auto niet goed gespoten en niet goed uit de was gehaald te zijn.
Er zijn al 3 draadbreukjes in mijn achteruitverwarming.
Toen ik de auto wilde laten overspuiten zou ik een leenauto krijgen, oh ja sorry zijn we vergeten, we hebben wel een fiets......?
Kom ik de auto ophalen moet ik eerst drie kwartier wac hten, hij was nog niet klaar.
lever ik de auto met volle tank in haal ik hem op met 250 km extra en een half lege tank?
Tsja Ford dealers zijn hele goede dealers......
Re: Auto
Wat die betere betrouwbaarheid van Duitse auto's aangaat; de grote Duitse automerken hebben allemaal een eigen grote pannedienst.
Onduidelijk hoeveel pechgevallen door die diensten worden uitgevoerd die natuurlijk niet in de ADAC statistieken terugkomen.
Over het algemeen blijkt dat bij tevredenheidsonderzoeken het gros van de Duitse autofabrikanten het maar matigjes doet.
Met name Mercedes en Volkswagen eindigen regelmatig in de staart.
Kan zijn dat kopers van deze merken meer van hun auto's verwachten en meer teleurgesteld zijn als er wat aan mankeert.
Subjectief gevoel dat je toch nooit kunt meten.
Onduidelijk hoeveel pechgevallen door die diensten worden uitgevoerd die natuurlijk niet in de ADAC statistieken terugkomen.
Over het algemeen blijkt dat bij tevredenheidsonderzoeken het gros van de Duitse autofabrikanten het maar matigjes doet.
Met name Mercedes en Volkswagen eindigen regelmatig in de staart.
Kan zijn dat kopers van deze merken meer van hun auto's verwachten en meer teleurgesteld zijn als er wat aan mankeert.
Subjectief gevoel dat je toch nooit kunt meten.
Re: Auto
Kennis van me maakt beroepsmatig dat soort betrouwbaarheidslijstjes en heeft me eens verteld dat het type koper dat een bepaald merk koopt ook voor een deel uitmaakt of een merk er beter of slechter uitkomt.
Mooiste voorbeeld is Skoda dat eigenlijk gewoon behoort te verdwijnen in de eenheidsworst van de VAG groep. Met vrijwel 100% dezelfde onderdelen zouden ze ineens een stuk betrouwbaarder zijn dan Seat, VW en audi. Je zou je ook af kunnen vragen of Skoda rijders gewoon wat "makkelijker" zijn dan bijvoorbeeld audi rijders (die een stuk meer voor hetzelfde moeten betalen.
Tenslotte:
Ford heeft welliswaar zijn nukken maar welk merk heeft dit niet. Zelfs japanners maken goede en minder goede modellen. Zo kan ik de laatste Avensis noemen waarvan een aantal onderdelen bovenmatig snel kapot gaat of verslijt en een kennis van me rijdt een Lexus waar ook het een en ander aan mankeerd (ok het is niet zo rampzalig als zijn vorige 320 D maar toch)
Mooiste voorbeeld is Skoda dat eigenlijk gewoon behoort te verdwijnen in de eenheidsworst van de VAG groep. Met vrijwel 100% dezelfde onderdelen zouden ze ineens een stuk betrouwbaarder zijn dan Seat, VW en audi. Je zou je ook af kunnen vragen of Skoda rijders gewoon wat "makkelijker" zijn dan bijvoorbeeld audi rijders (die een stuk meer voor hetzelfde moeten betalen.
Tenslotte:
Ford heeft welliswaar zijn nukken maar welk merk heeft dit niet. Zelfs japanners maken goede en minder goede modellen. Zo kan ik de laatste Avensis noemen waarvan een aantal onderdelen bovenmatig snel kapot gaat of verslijt en een kennis van me rijdt een Lexus waar ook het een en ander aan mankeerd (ok het is niet zo rampzalig als zijn vorige 320 D maar toch)