LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
karmuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:59

Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door karmuis »

Hallo forum,

We zijn op zoek naar een goede dealer in de omgeving Zuid-Holland. Voor onze nieuwe keuken, het liefst systemat kwaliteit.
Wie kan ons helpen?

Karmuis

de kok
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 jul 2006 22:57

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door de kok »

Engelen in Rotterdam verkoopt Systemat, daar heb ik 'm ook gekocht en alles is prima verlopen.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door zaankanter »

Hmmm, "keukenboer" ik weet nog wel ergens een goede schuur :lol:

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Probeer Drechtsteden Keukens in Alblasserdam eens.
Zit pal aan de A15 bij de Mc Donalds.

mvgr.Adje

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door maxx »

Probeer Drechtsteden Keukens in Alblasserdam eens.
Zit pal aan de A15 bij de Mc Donalds.

mvgr.Adje
Zo Adje,

Na het faillisement van Keukencompact mocht je blijven om de doorstart van Drechtsteden Keukens mee te maken?

MVG

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door honda »

Omdat Bruynzeel (we kochten daar in dec 2005 een keuken, nog niet klaar!) geen tegel-afdeling heeft en wij toch voor wandtegel-afwerking hadden gekozen, besloten we voor de tegels te gaan kijken bij ENGELEN.
Een luxe-zaak met veel keuze-mogelijkheden, en veel personeel.
Zoveel, dat je er haast verlegen van/mee wordt.
De aanschaf a 322 euro van de kleine dunne mosa-wandtegels (5 m2) en bijbehorende rvs-schluter rand-profielen (3 x 2.5 meter) liep erg vlot. Later, bij het magazijn werd ik ook prima ontvangen. Een en ander kwam beter over dan Bruynzeel, en we kregen het gevoel dat we onze keuken beter bij Engelen hadden kunnen kopen. Al zou het dan wat duurder geworden zijn.
MAAR: toen ik maanden later, in de week voor de wand-betegeling, nog eens goed naar de geleverde profielen en tegels keek kwamen er toch vragen bij me op. Zijn de profielen niet erg dik, en hoe zit het met de hoekjes? Ik ging naar het magazijn, en ik kreeg attent nog wat extra hoekjes mee. De man van het magazijn zag geen probleem met de profiel-dikte.
Toen de tegelzetter de profielen en de tegels zag zei hij meteen dat de 8 mm-profielen veel te dik waren; hij had toevallig een 6 mm-stukje bij zich en dat was overduidelijk het gewenste formaat. We besloten om de tegels dan maar zonder profielen te laten zetten; het tegelzetten was al te vaak uitgesteld. Het zag er al met al redelijk uit zonder profielen.
Ik wilde de lange onhandige profielen zsm terugbrengen; op vrijdag had ik tijd daarvoor. Het koste me 6 telefoon-gesprekken van woensdag t/m vrijdag; het kon alleen met de drukke filiaal-manager geregeld worden. Twee keer kwam er geen beloofd terug-belletje, waarvoor ik van hem een zuinig ekskuusje kreeg. In de rest van het verhaal was de manager totaal niet geinteresseerd; - wat wilt u eigenlijk, u moet blij zijn dat u uw geld terugkrijgt. Hij behandelde me gewoon als een lastpak. Behalve terugbrengen en geld terugkrijgen had ik gewoon een net ekskuus verwacht, meer niet.
Op zaterdag tussendoor toch maar de profielen naar het magazijn gebracht; het geld zou meteen de volgende week overgemaakt worden.
Inmiddels zijn we ruim 2 weken verder en het geld is nog niet binnen! Ik heb het niet perse nodig, en het zal echt nog wel komen; maar het komt helemaal niet netjes over natuurlijk!
Ik kan accepteren dat er een fout gemaakt wordt; zeker bij keukens is dat blijkbaar onvermijdelijk. Vervolgens gaat het er om, hoe een bedrijf met de gemaakte fouten omgaat. Wentelen ze het af op de klant, of lossen ze het zelf op met zo weing mogelijk overlast voor de klant.
Misschien verkoopt en plaatst Engelen op een redelijke manier keukens (?) maar voor mij viel de filiaal-manager door de mand. Niet zo klant-vriendelijk als je zou verwachten van een duur luxe bedrijf, met heren in zwart pak.
Groeten, Honda Het zijn maar keukens, een dun laagje chroom op spaanplaat en mdf-kunststof.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door zaankanter »

@ honda
erg vervelend maar ik geloof dat er hier iemand opzoek was naar een goede KEUKEN dealer, mochten we tegelstrips nodig hebben weten we je te vinden :lol:

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door honda »

Beste Zaankanter.
Eerst lezen, dan reageren svp!
De goede verstaander zal begrijpen dat Engelen Rotterdam behalve tegelstrips/randprofielen ook keukens verkoopt.
Een zaak die niet op een nette/goede manier tegel-profielen kan verkopen; zón zaak heeft hoogstwaarschijnlijk ook moeite om op een nette manier keukens te verkopen en te plaatsen!

Groeten, Honda Het zijn maar keukens, een dun laagje chroom op spaanplaat en mdf-kunststof.

PS: ik heb mijn tegelstrips al lang teruggebracht dus! :lol:

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Ja Maxx, ik werk gelukkig weer op de oude vertrouwde stek, maar het is geen doorstart geweest maar een nieuwe zaak.
De klanten van de vorige zaak zijn blij dat we er weer zijn. :D

Maar wat heeft je reactie te maken met de vraag van de klant??
:?

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door scheuj »

Al een datum bekend wanneer het faillissement van Drechtsteden keukens is gepland Adje???? Of hangt dat af van wat de mensen in totaal aanbetaald hebben??? We horen het wel. Zoals je zegt zit je langs de A15 dus als jij je volgende bedrijfje opstart lijkt mij ""Keukencentrum Snelwegwezen" wel een toepasselijke naam.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door maxx »

Ja Maxx, ik werk gelukkig weer op de oude vertrouwde stek, maar het is geen doorstart geweest maar een nieuwe zaak.
De klanten van de vorige zaak zijn blij dat we er weer zijn.

Maar wat heeft je reactie te maken met de vraag van de klant??

Heeft weinig met de vraag van de klant te maken. Meer interesse naar jouw situatie omdat je toen graag weg wilde. Is de zaak van eigenaar gewisseld of is het een vliegende (door)start?

MVG

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Nieuwe eigenaar, zeker geen vliegende doorstart...de winkel is 4 maanden dichtgeweest.
En voor de persoon met die opmerkingen over die aanbetalingen;
wij doen niet aan aanbetalingen en Keuken Compact deed daar ook niet aan!! Bij het faillissement zijn geen klanten gedupeerd geraakt en is alles netjes afgehandeld, daarom durf ik ook gewoon op dezelfde lokatie mijn werk voort te zetten.
Beetje onsportieve opstelling van je, maar helaas zijn er nou eenmaal zulke mensen :cry:
Ik wens trouwens iedereen een voorspoedig 2007 (zelfs die ene....)
Ook wens ik karmuis veel succes toe met het vinden van een nieuwe keuken, en hoop dat hij/zij niet terechtkomt bij mensen als "scheuj".

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door scheuj »

Adje,

Karmuis zal inderdaad voor een keuken wel niet mij terecht komen want ik verkoop geen keukens. Soms koop ik een keukentje zoals een klein jaartje geleden. Ben toen ook nog even bij Keukencompact langs geweest maar was niet erg onder de indruk van het assortiment en toen de verkoper over aanbetalingen van 30% begon te neuzelen dacht ik snelwegwezen hier.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door maxx »

Beetje onsportieve opstelling van je, maar helaas zijn er nou eenmaal zulke mensen
Huh? Toon je een beetje interesse in jouw persoonlijke situatie, is het weer niet goed. Uit je toenmalige berichten bleek dat je aan het sollicteren was, vandaar mijn vraag.

MVG

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Sorry Maxx, maar die opmerking was gericht aan Scheuj....
En bedankt voor de belangstelling.....ik reageerde in eerste instantie wat te verdedigend, maar de toon op dit forum is ook erg vaak aanvallend.... :oops:

En voor Scheuj; Als er toen werd gesproken over een aanbetaling, dan moet dat in 2005 of vroeger zijn geweest en zelf toen vroegen we geen 30%, maar 10%......
Maar waar maak ik me eigenlijk druk over.....nieuw jaar, nieuwe baas, nieuw beleid....dus GEEN aanbetaling!!

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Opzoek naar goede keukenboeren in omgeving zuid holland

Ongelezen bericht door Berenice »

Wij hebben onze keuken gekocht bij Grando in Hoogvliet.

Het was allemaal perfect geregeld, van aankoop tot installatie. Goede keukenmonteur ook die meedacht en net dat beetje extra meegaf.

na afloop nog een grote taart van Grando waarmee veel plezier van de keuken werd gewenst.

Gesloten