LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ECO direct ??????????????????????????

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
STRAATMAKER

ECO direct ??????????????????????????

Ongelezen bericht door STRAATMAKER »

Wij hebben in oktober 1997 bij eco direct belegd in 0,2 ha. teakbomen voor fl. 12.000.= met een looptijd van 15 jaar.

In november 2006 kregen wij te horen van eco direct dat deze vorm van beleggen verboden is.

Wij hebben eco direct gevraagd om opheldering over deze kwestie. Tot onze verbazing kregen wij een nieuwe offerte met ongeveer de zelfde voorwaarde als in 1997.

Zijn er nog meer mensen met deze vreemde voorstellen, en kunnen ons wat meer vertellen en eventueel advies geven B.V.D. straatmaker

hathor

Re: ECO direct ??????????????????????????

Ongelezen bericht door hathor »

Aangezien mijn zoon en ik ook al jarenlang klant zijn bij Eco Direct wilde ik toch wel graag weten wat er precies aan de hand is/was. Ik heb gebeld met onze financieel adviseur en hij vertelde me dat iedereen, die indertijd een lening is aangegaan om te investeren in bomen, inderdaad een nieuw voorstel hebben gekregen. Dit is om te voorkomen dat er dezelfde toestanden als met b.v. Dexia kunnen ontstaan, t.w. een restschuld.... U bent niet de enige die dit voorstel heeft gehad. Mijn zoon en ik hebben niets ontvangen, omdat wij indertijd contant betaald hebben. Wij hadden genoeg negatieve ervaring opgedaan met Legio Lease/Dexia om daar nooit meer aan te beginnen. Mocht het voorstel niet duidelijk voor u zijn, dan kunt u het beste nogmaals bellen met Eco Direct. Tussen haakjes: ik ben geen medewerker van Eco Direct.

argonaut

Ongelezen bericht door argonaut »

Hallo Straatmaker,

Ook ik heb begin 1998 voor Fl. 12.000 0,2 ha bos aangekocht met een looptijd van 15 jaar.

En ook ik heb een brief gekregen waarin wordt aangegeven dat de bestaande overeenkomst moet worden omgezet. De brief is nogal vaag en geeft geen concreet voorstel. Ik heb nog geen contact gehad met Ecodirect over de brief maar ik ben van mening dat ik eerst moet weten wat de huidige waarde is van mijn investering voor ik in wil gaan op een nieuw voorstel.

Naar mijn mening heb ik 9 jaar geleden een contract afgesloten dat nu niet zomaar eenzijdig kan worden stop gezet. Ik weet verder nog geen details maar het voelt niet goed aan.

Ik ben niet van plan om ergens voor te tekenen voor dat ik precies weet wat mijn rechten zijn en welke alternatieven allemaal mogelijk zijn. Laten we elkaar op de hoogte houden. Ik denk dat ar velen zijn die in dit zelfde schuitje zitten.

Groeten,
Argonaut.

argonaut

Ongelezen bericht door argonaut »

Zojuist een brief ontvangen van Eco direct waarin staat dat de huidige spaarlening met onmiddelijke ingang is afgelost.

De maandelijkse termijnen komen hiermee te vervallen en ik ontvang op einde contractdatum het volledig rendement conform de algemene voorwaarden.

Lijkt mij hierbij heel redelijk en verstandig opgelost door ECO direct.

Zaak gesloten wat mij betreft.

deelnemert

Ongelezen bericht door deelnemert »

Hallo, ik had al onder een ander draadje deze kwestie onder de aandacht gebracht, maar ik zie hier gelukkig al meerdere reacties. De gang van zaken heeft bij mij een aantal vragen opgeroepen, die niet 123 te beantwoorden zijn. Ik ben het niet eens met de vorige post, dat dit een verstandig voorstel is. Het is een nieuw product, waarbij de afgelopen periode nauwelijks / geen rendement opgeleverd heeft.

Carlos2

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Het is een nieuw product, waarbij de afgelopen periode nauwelijks / geen rendement opgeleverd heeft.
Dat was/is toch ook het hele plan van eco direct

Carlos2

Ongelezen bericht door Carlos2 »

De Risico's:

De populariteit van gecertificeerde grondstoffen zoals teak kan aanzienlijk afnemen wanneer in het publieke debat sterk gewijzigde standpunten met betrekking tot milieu worden ontwikkeld.

Een terugval in de mondiale vraag naar teak, mogelijk omdat er vervangers in de markt komen, kan de prijs doen verlagen.

De kwaliteit en de volumeontwikkeling van het hout kan negatief worden beïnvloed door managementfouten van plantagebedrijven waardoor met name ziekten, plagen en wilddruk een kans krijgen.

Het is mogelijk dat er gedurende de looptijd van de contracten (ca. 10 tot 20 jaar) ingrijpende veranderingen optreden in wetgeving, economische, sociale of politieke verhoudingen. Dit kan de potentiële opbrengsten mogelijk beïnvloeden.

Mondiaal kunnen andere keuzes gemaakt worden waarbij het ecologisch handelen ondergeschikt wordt gemaakt aan actuele economische perspectieven

Emotie en historische aanwendingen kunnen worden ingehaald door kille, moderne technologieën. (Vergelijk hierbij het sterk teruggedrongen gebruik van kurk als grondstof.)

Ingrijpende wijzigingen in machtsverhoudingen tussen grootmachten en valutarisico’s, met name dollarreserves, kunnen deze afzetmarkten verstoren.

Grote zoogdieren kunnen in korte tijd een aanzienlijke schade toebrengen aan plantagebedrijven doordat relatief grote oppervlakten bedekt zijn.

deelnemert

Ja, wat is het punt? Uiteraard zijn er diverse risico's. Maar een wijziging in de financieringsregeling is toch op zich geen reden om er van uit te gaan dat er de afgelopen jaren geen / nauwelijks vermogensopbouw heeft plaatsgevonden?

hunter71

Ongelezen bericht door hunter71 »

argonaut,

Hoe heb je dat precies geregeld.( van die kwijtschelding) Ben nl ook gebeld en heb hun aanbod afgewezen. Hun zgn adviseur had leek stomverbaasd en kon mij niet eens vertellen wat het alternatief was. Het zou wel met hogerhand besrpoken worden en die zou mij wel terugbellen. Inmiddels een maand geleden en nog steeds niets gehoord. Ik heb ze ook een brief geschreven, maar weer niets.

Komt al met al zeer zwak over..... maar ja , ze voelen wel aan dat dit hun geld gaat kosten. Ben niet te spreken over het feit dat ze je eerst een ander product willen slijten om er zo goedkoop mogelijk van af te zijn.

Ik hoor graag van je.

Parecaja

Ongelezen bericht door Parecaja »

Ook wij hebben een nieuw aanbod gehad van Eco Direct maar wij weten eigenlijk niet zo goed wat we er mee aan moeten. We kunnen eigenlijk niet stoppen, dat was onze eerste reactie. Omdat je eigenlijk een soort lening daar hebt lopen. Die moet je dan eerst afbetalen en houd je iets van 50 euro over. Wij zijn hier in gestapt in 1997. We kunnen nu 145 euro bijbetalen en dan heb je geen maandelijkse inleg meer. En dan komt ie over ongeveer 7 jaar vrij. Ik vond ze ook niet zo netjes aan de telefoon, een beetje aggressief. Omdat wij er eigenlijk tegen in gingen. Ze hebben ook al een aantal keren gebeld dat we het contract terug moeten sturen. Moest eigenlijk voor 1 jan. hebben ze uitstel gekregen tot 15 jan. maar het is nog steeds geldig. Maar wij weten het niet. Heeft iemand nog tips?!

hunter71

1) een overeenkomst kan niet éénzijdig worden stopgezet.

2) zoals ze zelf toegeven mag deze vorm van "spaarlening"niet meer bestaan. Echter staat het stuk grond + bomen op jouw naam.

3) als gevolg hiervan hebben ze de maandbetalingen (lees rente) moeten stopzetten

4) de reden dat deze vorm niet meer mag bestaan is door het feit dat er een risico is dat er een restschuld overblijft.

Ik kan alleen maar concluderen dat zij de restschuld moeten kwijtschelden. ( zoals ze bij argonaut hebben gedaan!)

Wat zijj nu proberen is er zo goedkoop mogelijk vanaf te komen. Vergeet niet: als zij bereid zijn het bedreag wat tot nu is betaald aan rente als eenmalige storting in 1 van hun andere producten te stoppen als eenmalige investrering, dan moeten zij dat toch ook kunnen doen als aflossing van het huidige product!. Mijn vetrouwen is i.i.g weg.

Gewoon voet bij stuk houden en laat je niet gek maken!

s6

deelnemert

eindelijk eens wat duidelijke taal...

ik kon mij ook niet voorstellen dat een verandering van de regelgeving slechts 1 alternatief bracht, namelijk het aangaan van een totaal nieuw product (zelfs een andere houtsoort). Waarbij uitgangspunt is dat de schuld weg is, maar er (nauwelijks) iets is opgebouwd in de afgelopen jaren.

desalniettemin ga ik uit van een constructieve samenwerking de komende jaren. Te beginnen met duidelijkheid van Eco Direct over de toekomst en de mogelijkheden..

Camille_vanGestel

Ongelezen bericht door Camille_vanGestel »

Beste mede gedupeerden,

dank voor jullie input tot dusver.
Wij zijn zeer verbolgen over dit slappe verhaal van Eco Direct.

Wij hebben afgelopen week een jaaropgave gehad waar, opbasis van een inleg (lening) van Dfl. 12.000,-- nu een waarde wordt geschat van ruim € 14.000 ! na aftrek van lening, blijft daar nog € 9.000 - 10.000 aan over wat op dit moment de door Eco Direct geschatte waarde zou moeten zijn.

Het is van de zotte dat wij nu met z'n allen met een kluitje het riet in worden gestuurd.

Ik neem komende week contact op met Eco Direct en ik verwacht dat ik me daarna hier weer meld om medestanders te vinden om Eco Direct gezamelijk aan te pakken. Wanneer er meer mensen voor zijn, zouden jullie me dit dan willen laten weten.

SAMEN STAAN WE STERK.

Ik hoor graag van een ieder.

hartelijke groeten,

Camille van Gestel
Leiden

Parecaja

Ongelezen bericht door Parecaja »

Ook wij hebben inmiddels de jaaropgave ontvangen. De totale bezittingen bedragen nu 9000 euro en de schuld die we nog hebben staan is 4900 euro. Ik neem aan dat je nu ook kunt kiezen om het restant uit te laten keren. Het is toch meer dan die man (adviseur) toen aan de telefoon zei. O.k. als we het laten uitkeren hebben we wel ruim 1200 euro weggegooid, maar ja je weet niet hoe het in de toekomst gaat doen. En of het uberhaupt uitgekeerd kan worden weten we ook nog niet hoor. Moeten we nog over bellen. We horen graag hoe anderen hier mee omgaan en handelen. Samen kom je verder.

Camille_vanGestel

Het is natuurlijk van de ZOTTE dat na 10 jaar rente betalen er sprake is van een verlies, terwijl ECO DIRECT in haar jaaropgave heel duidelijk maakt dat er (wat onze investering betreft) in 2006 alleen al een waardestijging is geweest van 6.000 euro.

conform hun verkoop verhaal destijds (en algemene kennis) worden bomen aan het eind van deze 15-jarige looptijd, veel dikker en leveren dus meer hout op. de eerste 10 jaar groeien ze voornamelijk in de lengte en is de houtopbrengst minimaal.

afhankelijk van de omstandigheden zou de houtkap plaatsen vinden tussen het 12e en 15e jaar. onze investering zou tegen die tijd tussen de 25.000 en 35.000 euro waard zijn.

wij kregen de keuzen om nu 200 euro te ontvangen (en van de schuld af te zijn (na 10 jaar dfl. 100,00 rente betaald te hebben = Dfl. 12.000) of het opgebouwde bedrag??? opnieuw te investeren wat dan na 5 jaar ca. 8.000 euro op zou leveren (na aftrek van lening). Onder dwang hebben we dit gedaan. 200.00 euro, daar hebben we ook weinig aan...

zodra ik Eco Direct heb gesproken, meld ik me weer hier. maar ondanks dat ik op dit moment ons juridische standpunt nog niet kan verwoorden (eco direct leest hier ook mee) ben ik er van overtuigd dat we een goede zaak hebben. Zouden jullie willen proberen om zoveel mogelijk lotgenoten naar deze (meest bezochte) site te krijgen?

Hartelijk Dank vast,

vriendelijke groeten,

Camille van Gestel
Leiden

hunter71

"Onder dwang hebben we dit gedaan". ???????

Kom op zeg. Ik weet dat ze hun best hebben gedaan, maar ze hebben toch niet een pistool tegen je voorhoofd gehouden.

Ook ik zit in hetzelfde schuitje ( zie mijn eerdere reacties). Echter ik ben er niet mee akkoord gegaan. Vervolgens heb ik ze een brief geschreven, en nadat ik niets vernomen heb, heb ik maar gebeld.

Mij is tijdens dat laatste gesprek verteld dat diegene die niet akkoord zijn gegaan met hun voorstel de volgende opties krijgen:
1) betaalde rente tot nu toe volledig laten uitkeren of

2) indien het bedrag wat betaald is aan rente min. net zoveel is als de schuld, kan daarmee de schuld van het huidige produkt afgelost worden, en en het produkt doorlopen tot dezelfde einddatum met dezelfde voorwaarden. Er is toegezegd dat ik dit op schrift krijg. (ik houd jullie wel op de hoogte)

Ik vind het ook niet zo fraai dat ze geprobeerd hebben om er goedkoop vanaf te komen, maar uiteindelijk lossen ze het goed op.( daar lijkt het op)

Voor de mensen die akkoord zijn gegaan met hun voorstel om in een ander produkt te investeren, zie ik geen weg terug. Ook dit is nl een overeenkomst die niet eenzijdig kan stopgezet worden.
[/quote]

Camille_vanGestel

Dank voor je reactie.

wij zijn akkoord gegaan met de wetenschap dat er wettenlijk 30 dagen bedenktijd is, wij hebben pas eind januari bevestiging gekregen.

Het voorstel dat ze jou gedaan hebben, klinkt absoluut redelijk!
ik zal kijken of ik zo'n zelfde voorstel kan krijgen.

hartelijke groeten,

Camille

Camille_vanGestel

Beste Hunter,

Ik heb zojuist gesproken met *** van Eco Direct.
Hij liet mij weten dat het onmogelijk zou zijn om alle betaalde rente terug te krijgen...

wanneer jij dit zwart op wit hebt, zou je me dit dan laten weten??
ik ben ook met ze in gesprek om een passende oplossing te vinden.

hoop weer van je te horen.

groeten,

Camille

hunter71

Das vreemd ja. Misschien omdat je al akkoord was gegaan met hun eerdere voorstel?? Ik weet het niet.

Het is trouwens (vind ik) interessanter om de schuld af te laten lossen. Op deze manier heb je een hogere waarde tenslotte. ( ca. €5000 laten uitkeren of een beleggingswaarde van ca. €9000)

Camille_vanGestel

hai Hunter,

thanks. laat je ff weten als je e.e.a. op papier hebt van ze? ben erg benieuwd.

gr. Camille

Gesloten