LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Triodos Internet Betaalrekening als alternatief

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
particulier

Triodos Internet Betaalrekening als alternatief

Ongelezen bericht door particulier »

Triodos Bank heeft een Internet Betaalrekening. Je betaalt alleen een pasbijdrage van 12,50 per jaar.

Mogelijkheden:
- 1 keer per dag pinnen tot een maximum van 250 euro in Nederland
- 1 keer per dag pinnen tot een maximum van 350 euro in het buitenland
- 1 keer per maand een afschrift
- Spoedopdracht 4,50 binnen EU landen volgens EC criteria (Iban)
- Vanaf 500 euro krediet mogelijk tegen 12 % rente op jaarbasis. Aflossing per maand: 2,5 %

Let op, je krijgt een persoonlijke paslimiet, ik vermoed afhankelijk van het inkomen. Eveneens is vermoedelijk storneren in Nederland gratis, voor buitenlandse betalingen 25 euro. Maar dit zou ik even navragen alvorens een rekening te openen.

Jan1

Re: Triodos Internet Betaalrekening als alternatief

Ongelezen bericht door Jan1 »

De doelstelling van genoemde bank zal wel goed zijn, maar of het een goed alternatief voor de Postbank is, daaraan heb ik grote twijfels. Minder mogelijkheden om persoonlijk met medewerkers te spreken, nog hogere pasbijdrage, m.i. kom je dan van de drup in de regen. Ook de Argenta zie ik niet zitten als vervanger voor de Postbank, deze is wel goedkoper, gratis zelfs, maar grotere bedragen opnemen en/of met pin betalen is dacht ik niet mogelijk.

kss

Ongelezen bericht door kss »

grotere bedragen (of meer dan 1250 perweek) met pin betalen is een probleem bij argenta, verder heb ik zelf wel moeite met het feit dat persoonlijk contact via een selekt aantal tussenpersonen gaat. maargoed, ik ga wel over stappen. naast argenta heb ik nog bij ASN een paar rekeningen met pasjes dus erg snel zal ik niet in de problemen komen.

de persoonlijke situatie is voor iedereen natuurlijk anders.

particulier

Ongelezen bericht door particulier »

De persoonlijke situatie is inderdaad het belangrijkste. Je kunt gaan voor zo goedkoop mogelijk, betaal/spaar rekening bij Argenta, krediet van Ohra en credit card van de ANWB als je daar al lid van bent. Goedkoop, maar niet altijd even makkelijk.

old no.7

Ongelezen bericht door old no.7 »

verder heb ik zelf wel moeite met het feit dat persoonlijk contact via een selekt aantal tussenpersonen gaat
Alleen de aanmelding voor een Argenta rekening gaat via een tussenpersoon. Daarna heb je eigenlijk niets meer met die tussenpersoon te maken. Eventuele vragen/problemen lopen direkt via email-verkeer tussen de klant en Argenta. Ik ben tot nu toe tevreden met Argenta, klantenservice reageert snel op mails. Stel je prijs op persoonlijk contact dan is Argenta inderdaad geen aanrader. Verder hebben zij inderdaad beperkingen met de pin-bedragen maar daar kan ik wel meeleven ( neem een spaarrekening bij ASN-bank bijvoorbeeld met daarbij een pinpas, direkt pinnen van je spaarrekening )

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Ik zie al een paar keer dat de week-limiet 1.250 euro is...en dat sommige mensen daar tegenaan "hikken"...

Als je de FAQ (vragen) leest van Argenta, dan staat daar dat je dit kunt VERHOGEN naar 3.000 euro...

lijkt mij hoog genoeg...

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Jazeker, maar tegen welke condities? Op aanvraag betekent waarschijnlijk dat ze eerst kijken hoeveel geld er binnenkomt.

Jan1

Noble

Geplaatst op 22 Dec 2006 09:58 door Noble
Ik zie al een paar keer dat de week-limiet 1.250 euro is...en dat sommige mensen daar tegenaan "hikken"...

Als je de FAQ (vragen) leest van Argenta, dan staat daar dat je dit kunt VERHOGEN naar 3.000 euro...

lijkt mij hoog genoeg...
Naar boven
Het is vrijwel onmogelijk om grotere aankopen te doen zonder in de problemen te komen. Bijvoorbeeld aankoop van meubelen of auto, om maar iets te noemen, pinnen kan niet met lage limiet, contant kan ook niet, geldautomaat geeft maar weinig, je pint altijd bij een gastbank, kantoor waar je geld kan bestellen en afhalen, is er ook niet. Ook sparen en geld opnemen is moeilijk zonder tussenkomst van collega bank. In die gevallen is het m.i. noodzakelijk om toch klant te zijn bij een bank die wel geld vraagt voor beheer en/of pasje. Conclusie, Argenta is niet altijd een goede oplossing.

Noble

Ik zie dat toch iets anders....

kijk, als ik toe ben aan iets van pakweg 2.000 euro,
dan koop ik zoiets NIET in één uurtje tijd.... en neem ik wat tijd om mij te oriënteren.... :roll:
ondertussen "haal" ik dan alvast het éérste plukje er af...

bij HOGERE bedragen zal ik mij alleeen maar LANGER oriënteren dus meer plukjes opnemen.. :roll: :roll: :roll:

maar zeg nu zelf ??? koop jij meerdere malen per maand dingen van méér dan 2.000 euro ?? :P :P

Jan1

Noble

maar zeg nu zelf ??? koop jij meerdere malen per maand dingen van méér dan 2.000 euro ??
Nee, maar ik heb ook een brandverzekering, en hoop van harte hier nooit een beroep op te moeten doen. Maar als het nodig is dan kan dat wel, en nee een brandverzekering is voor mij niet verplicht.

piet paaltjens

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Ook voor je lopende rekening moet je dus niet bij Argenta wezen.... :wink: :lol: :lol:
Kijk maar eens bij mijn verhaal over hypotheek aanvragen bij Argenta, dat zegt genoeg. :?

Noble

gezien, maar begrijp er uit dat de hypotheek regels streng zijn.... heb ik wel vaker gezien...

is dat het enige ????

piet paaltjens

Heb verder niks meer met ze te maken. Heb het hele zooitje daar opgepakt en ergens anders ondergebracht.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan is iets anders als streng zijn...

Noble

en bij wie zit je NU ...die het wél accepteerde ??

piet paaltjens

BLG-bank te Geleen.

Noble

GRATIS pin-pas?? en RENTE over je tegoed ?? gratis internetbankieren ?

Jehjoa

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Vergoeden van rente op je lopende rekening vind ik een beetje overdreven om aan te geven als sterk punt (0,5%). Heb je weleens uitgerekend hoeveel je dat oplevert per jaar. vind ik peroonlijk verwaarloosbaar. Is inderdaad meer dan niets, maar ook niet hosana. heb voor de rest geen mening over agrenta hoor, alleen mbt hypoyheken zijn ze erg moeilijk. Het is wel fijn dat je nu een keuze hebt.

BLG is een fijne hypotheekvertrekker, daar is veel mogelijk of te bespreken. Daarom zijn ze wel iets duurder dan Argenta.

Gesloten