LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrij goedkope tv kwaliteit??

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

Koop een breedbeeld, kijk eens hoeveel breedbeelduitzendingen er al zijn!
Dat stond pas uitgewerkt in een artikel,
in 2006 was 10% van de uitzendingen op de publieke én commerciële in breedbeeld.
Na zoveel jaar!
En elk jaar wordt opnieuw aangekondigt dat binnenkort de uitzendingen breedbeeld worden, en elk jaar wordt het uitgesteld

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

het valt me op dat er al bijzonder veel programma's in breedbeeldformaat worden uitgezonden, met name op rtl
Hoe kan het dan dat RTL net een nieuwsbrief de deur heeft uitgedaan waarin wordt aangekondigt het uitzenden in breedbeeldformaat nog tot juli te moeten uitstellen omdat ze nog níét de technische mogelijkheid hebben om breedbeeldsignaal uit te zenden? :shock:

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

bovendien wijzen slimme verkopers élke zender/programma/film met zwarte balken aan als zijnde een uitzending in breedbeeldformaat.
Dit is niet waar, veel zenders hebben hun logo in die zwarte balk staan wat betekend dat het een onderdeel van het beeld is en dus niet zomaar een balk om het formaat op te vullen.
Ook het formaat waarin films opgenomen zijn is een ander formaat dan breedbeeld en moet dat net zo goed aangepast worden.

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door hallotjes »

in 2006 was 10% van de uitzendingen op de publieke én commerciële in breedbeeld.
als dat waar is ga ik zeker voor een 4:3!
Anders krijg ik juist zwarte balken inplaats ze te ontwijken!

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Dit is niet waar, veel zenders hebben hun logo in die zwarte balk staan wat betekend dat het een onderdeel van het beeld is en dus niet zomaar een balk om het formaat op te vullen.
Klopt, maar als ik een uitzending in breedbeeld bekijk dan hoef ik het logo niet te zien hoor. :wink:
Ook het formaat waarin films opgenomen zijn is een ander formaat dan breedbeeld en moet dat net zo goed aangepast worden.
Klopt, maar bij 2.35:1 cinemascope heb je bij een 4:3 TV nog bredere zwarte balken dan bij 16:9, dus kan je maar beter breedbeeld hebben als je meer films dan TV-programma's kijkt.

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

Hier een antwoord van de publieke omroep op de vraag van iemand waarom er zo weinig breedbeelduitzendingen zijn;

In de komende 3 jaar zal de publieke omroep stap voor stap overgaan naar breedbeeld. De PO richt zich op alle Nederlanders. Er wordt goed in de gaten gehouden hoeveel procent van de kijkers in breedbeeld kijkt. Nu ligt dat nog onder de 50%. Als dat percentage eerder hoog genoeg is, zeg maar boven de 60 wordt de stap wellicht vervroegd, anders blijft 2008 het streven. Overigens kan de PO zich in deze tijd van ernstige bezuinigingen de investering niet zomaar veroorloven.
En hoe lang zijn breedbeeldtv's er nu al? En al vanaf het begin wordt aangekondigt dat het volgende jaar écht alle uitzendingen in breedbeeld zullen zijn.
De belofte van RTL om per 1 januari breedbeeld uit te gaan zenden wordt ook wéér niet nagekomen en de publieke omroep shuift het dus alweer naar 2008.

Overigens persoonlijk stoor ik me echt niet aan zwarte balken.
Ik bedoel als ik, en met mij vele anderen, een tekening afdruk of een foto doe ik daar ook een paspartout omheen. . is eigenlijk ook het toevoegen van "balken" om het beeld mooier uit te doen komen
Als ik in de bioscoop zitten schuiven er ook links en rechts grote zwarte balken in de vorm van stroken van doek over het beeld.
Ik vind het allemaal hetzelfde verschil :wink:

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door hallotjes »

ik heb ook nog nooit last gehad van de zwarte balken, en dat op een klein oud 55cm 4:3tje.

maar idd ik weet nog dat er op de PO voor de uitzending
zo'n 10 jaar geleden verselijk veel reclame werd gemaakt voor PALplus, na 8 jaar is dat er al niet meer! Ze zetten analoog uit terweil ze noggeneens op het "analoge" netjes PALplus uit kunnen zenden(dat deden ze het laatste jaartje analoog niet meer). Als je kijkt naar andere landen zoals Belgie en engeland dat wel allemaal al kunnen....

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

Ik heb ook een tv'tje van 55 cm en zou ook nooit een grotere willen.
Ik zou me een beetje schamen waneer de tv zo'n prominente plaats inneemt als de meeste breedbeelden doen.
:shock:

Bovendien wacht ik nieuwe dingen altijd af, nu weer met blue ray en hd-dvd, iedereen loopt er meteen weer mee weg.
Hebben mensen dan niets geleerd van de enorme bedragen die ze hebben uitgegeven aan Betamax en Video2000, wat het ook helemaal zou worden :lol:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door Jan9 »

:lol: vcd, dcc, minidisc, dat

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Bovendien wacht ik nieuwe dingen altijd af, nu weer met blue ray en hd-dvd, iedereen loopt er meteen weer mee weg.
Uiteraard zijn dit maar voorbeelden van bronnen die zo'n killer True HD schermresolutie op je scherm kunnen toveren. Game-consoles en PC's zijn niet meer weg te denken uit huishoudens en die kun je met de juiste video-output ook aansluiten op je grote LCD scherm.

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

vcd, dcc, minidisc, dat
DAT wordt nog wel veel gebruikt in proffesionele opnamestudio's.
en de (extreem dure) dat-recorders zijn nog steeds te koop.
Maar echt goede studio's maken ook nog steeds gebruik van die enorme reel-to-reel bandrecorders die ook nooit overtroffen zijn.

Maar als consumentenproduct zijn ze mislukt,
ik las zelfs ergens dat oorspronkelijk de minidisk ook gewoon als geluidsdrager bedoeld was,
dus ik bedoel, met de muziek er al op, met de hoop dat het de cd zou vervangen.
Da's ook goed mislukt dan, kan me niet 1 album op minidisc herinneren.

CD-I :lol: van die grote gouden platen enzo.

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

Ik vind eigenlijk dat er een monument moet worden opgericht voor gesneuvelde formaten en hun slachtoffers de kopers ervan. :lol:

wie weet er nog een paar?

CD-I dus en recenter SmartMedia

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Da's ook goed mislukt dan, kan me niet 1 album op minidisc herinneren.
Albums waren alleen van Sony Music, met mislukkelingen als Mariah Scary .. :lol:

Heb zelf trouwens wel ooit minidisc aangeschaft in de fase tussen Walkman en MP3 speler toen de meeste mensen met zo'n joekel van een DiscMan liepen te zeulen. O wat was men jaloers op m'n compacte digitale spelertje ... :wink:

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

Je had ook nog een tijdje cassette-singeltjes.
zo'n cassettebandje met 1 liedje in een kartonnen hoesje. :D

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

Heb je weleens die cd-presentatie van philips gezien.

ON-verwoestbaar, je kon hem buigen, erop staan en overheenrijden en nog steeds.......krasloos, gaan voor eeuwig mee. :shock:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door Jan9 »

:D ja er zijn heel wat verschillende hifi/video apparaten langsgekomen de afgelopen jaren.
Extra lollig zijn natuurlijk die cassettesingles 8)
Heb jij er nog een paar?

jiping

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door jiping »

nee,
ik heb nog wel een paar van die kleine cd-tjes waar je destijds een plastic adapterring voor moest kopen om ze te kunnen afspelen. :lol:

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door hallotjes »

Zo een lange tijd geleden vroeg ik over de kwaliteit van deze tvI (http://www.kieskeurig.nl/product/1A4BBB ... 2EA43F.htm)

Ik heb hem zo ruim 3 maanden en bevalt zeer goed. Op analoog was het een ramp, maar sinds ik digitaal kijk is het beeld echt prachtig. Veel beter dan de gemiddelde lcd. Super contrast rijk, super scherp en prachtige kleuren.
En hij koste slechts een ruime 200 euro
Naar mijn mening is dus als je een tv zoekt onder de 30 inch de oude vertrouwde 50hz bak dus nog altijd heel duidelijk het best. Daarboven kom je in de plasma's

Wel weer een minpuntje aan het toestel is dat het geluid slecht is, maar dat loopt via de stereo(via de koptelefoon ingang). Verder is en blijft het een tv opgebouwd uit vestel elektronica, dus de levensduur is een gok. Ik hoop in iedergeval zeker 5 jaar.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nou ja ik ben blij dat je er blij mee bent, maar 4:3 gaat echt verdwijnen, kijk maar naar DVD's. Daarnaast zitten er weinig tot geen beeldverbeteringstechnieken in, puur omdat er al jaren niet meer geïnnoveerd wordt in de 4:3 modellen. Ik ken die TV trouwens en hij is niet heel slecht hoor, maar heeft wel een gigantisch bolle beeldbuis.

Ik durf ook te wedden dat je het showmodel hebt gekocht? :)

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: vrij goedkope tv kwaliteit??

Ongelezen bericht door hallotjes »

Dat ze allemaal op breedbeeld over gaan vind ik juist goed. Deze tv heeft een 16/9 stand, en die maakt het beeld echt veel scherper(klinkt raar voor een 4:3 maar het is zo) als je de decoder op 4:3 letterbox zet zie je de beeldlijnen veel duidelijker en in 16/9 helemaal niet. Maar ja, die zwarte balkjes interreseren mij niet zoveel. Je kijkt toch naar het beeld en niet naar de balken?

Tja, die beeld verbeteraars mis ik echt niet, digitale tv is de enige die ik heb, maar daarmee ook de perfecte. En vaak lees ik ook dat veel verbeteraars juist het beeld slechter maken.

Inderdaad is de buis niet helemaal vlak, maar dat hoef je ook niet te verwachte voor de betaalde prijs ;)

en nee, het was niet het showmodel, nog steeds op vooraad bij alternate

Heb je deze tv ook? (je kende m zei je)

Gesloten