LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Pixmania

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Tempelman
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 10:43

Slechte service Pixmania

Ongelezen bericht door Tempelman »

Ja... De zoveelste.

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een mp3-speler besteld bij Pixmania, deze heb ik dan ook binnen 2 dagen binnen gekregen. Hij ging een half jaar later stuk dus ik heb hem teruggestuurd met de garantie erbij. Note bene ook nog eens naar Frankrijk, hetgeen me ook nogal wat kostte. Daarna wachtte ik weken en maanden op een reactie om dan eindelijk eens een reactie te krijgen, bijna een jaar later nadat ik hem teruggestuurd had. Ik quote:
Beste ...,

Bij deze delen we u mede dat een cadeaubon ter waarde van 146 € voor uw bestelling <bestelnummer> is toegekend.

Om van deze bon te profiteren, doet u uw bestelling en voert u de actiecode <actiecode> (zonder spaties) in onder het balkje "Klik hier als je met een PIXmania cadeaubon wilt betalen" in het overzicht van de bestelling.

De code blijft één jaar geldig.

Opgelet: als de waarde van uw bestelling lager is dan dat van de cadeaubon kan het verschil niet terugbetaald worden, noch worden overgezet naar een andere bestelling. Echter, als het bedrag van uw bestelling hoger is, behoort u het verschil bij te betalen.

Ons team tot uw beschikking voor eventueel verdere vragen.

Met vriendelijke groet,
James Felix
Verantwoordelijke voor de Klantenservice
Ik heb mijn verzendkosten niet vergoed gekregen, en aangezien het wel een jaar duurde wilde ik een klacht indienen, eerst via klantenservice[at]pixmania.com geprobeerd, geen reactie, dan via een andere email, weer geen reactie. Dus ik vul dat contact form maar in, waar niet eens alles in past wat ik wilde opmerken over hun belachelijke manier van werken. Uiteindelijk kreeg ik pas na een week een reactie. Ik quote nog een keer:
Geachte Klant,

Onze excuses voor de vertraagde behandeling van uw verzoek tot terugbetaling. De kadobonnen die u zijn toegekend, zijn een geldig betaalmiddel voor alle produkten op Pixmania.com. Daar de waarde van uw mp3-speler 146 euro bedroeg, kunnen wij hier helaas niets aan toevoegen. Daarentegen vergoeden wij de verzendkosten als u een bewijs van de gemaakte kosten per post naar het ondervermelde adres opstuurt (onder vermelding van het referentienummer van de bestelling):

Klantenservice Pixmania
43-47 avenue de la Grande Armée
75016 Parijs
Frankrijk
Met vriendelijke groeten,
Uw Pixmania klantenservice
Excuses? Ik heb verdorie een jaar moeten wachten! En ze komen er dan wel heel erg makkelijk vanaf! En dan kan ik ook nog mijn bewijs opsturen, alweer helemaal naar Frankrijk. Ik heb daar geen zin in en ik heb zojuist teruggemaild, bovendien heb ik dat bewijs allang niet meer. En hoe lang zou het anders duren voordat ik dan het geld bij de kadobon krijg.

In ieder geval, ik ben nou dus gedwongen, dankzij deze kadobon, om nog een bestelling te doen bij ze, iets waar ik geen trek in heb. Ik vind dit echt zo slecht voor een internetbedrijf... Ik ga echt nooit meer een bestelling doen nadat ik die kadobon besteed heb en ik raad mensen aan hetzelfde te doen als ik. Tenzij mensen ook een jaar willen wachten op een reactie van die zeer slechte klantenservice.

Wat zijn precies mijn rechten op het moment, wat kan ik eraan doen?

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte service Pixmania

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er van uit dat de garantie termijn een jaar bedraagt en u dit product online heb gekocht.

Normaal heeft u recht op gratis herstel of vervanging binnen de garantie periode, tenzij de verkoper kan aantonen dat het defect uw schuld is. De verkoper is verplicht dit binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Tevens heeft u recht op schadevergoeding waaronder het huren van een ander toestel en de verzendkosten vallen.
Nu ze onredelijk lang er over hebben gedaan heeft u het recht om de koop te ontbinden. Met een tegoedbon hoeft u in dit geval geen genoegen te nemen. Heeft u dat ook aangegeven?

Pixmania is aan gesloten bij een geschillencommissie, dus ik stel voor dat u hier een klacht in dient en verlangt dat pixmania het aankoop bedrag terug storten en de verzendkosten vergoeden. U zult de verzendkosten wel moeten specificeren. Omdat u de bon niet meer heeft kunt u dit wellicht afdoen met prijsinformatie van het transportbedrijf.

Zou u de uitkomst van de geschillencommissie hier bekent willen maken indien u daar gebruik van maakt?

Tempelman
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2006 10:43

Re: Slechte service Pixmania

Ongelezen bericht door Tempelman »

Ondertussen heb ik al de directeur gemaild met de mededeling dat ik mijn geld terug wil krijgen, en de vezendkosten. Ze hebben het bedrag gelukkig overgemaakt. Weer een zorg minder dus.

In ieder geval bedankt voor de reply.

Aad123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:21

Re: Slechte service Pixmania

Ongelezen bericht door Aad123 »

Ik heb een Mobile Navigation Travelpilot lucca MP3 navigatiesysteem gekregen van mijn vriendin, maar nu blijkt de inhoud niet te kloppen en de software is illegaal zegt de computer (in het frans nota bene)!!!
Tevens is er een schrijven bijgevoegd van iemand uit Denemarken die het product ook al eens heeft gekocht en MET HETZELFDE!! defect naar Frankrijk heeft terug gestuurd!!!
nu probeer ik Pixmania te bereiken, maar dat lukt met geen mogelijkheid, kan iemand mij misschien met het probleem helpen??

Gesloten