Ik lees in vele topics dat mensen problemen hebben met een provider die niet voldoet aan de service die ze moeten bieden.
U btaald elke maand trouw de kosten, maar krijgt er een hoop gezeur voor terug.
Ik plaats de volgende tips waardoor u zeker weet dat u niet bang hoeft te zijn voor langdurige procedures om een contract voortijdig te ontbinden.
Hoe te handelen bij klachten over inbel verbindingen, verbindingen die niet of niet goed werken e.d.
* Vanaf de aanvraagdatum/1e storing een dossier bijhouden
* Noteer elke storing (datum/tijdstip en duur)
* Mail en bel elke storing door naar de helpdesk
* Eis een credit voor elke storing (en ga niet zomaar akkoord met de door de provider gestelde voorwaarden t.o.v. credits)
* Houd een agenda bij met datum, tijdstip en duur van de storing
* Noteer elk telefoontje naar de helpdesk en de duur er van in de agenda
* Kijk goed in de factuur wat er in rekening gebracht is
* Als er een monteur langs is geweest ook noteren in een agenda tijd, duur en hoeveel keer hij is geweest.
Als een bedrijf niet de dienst levert waar je wel elke maand voor betaal, dan kun je via een advocaat het bedrijf aansprakelijk stellen voor de geleden kosten en het contract per direct ontbinden wegens wanprestatie en de kosten declareren en het bedrijf sommeren de telefoonlijn weer in ere te herstellen zodat je weer met een normale telefoon kunt bellen via een andere provider.
Met de punten(*) die ik hierboven neer heb gezet sta je supersterk en er is geen enkele advocaat van zo'n bedrijf tegen opgewassen.
Dat win je altijd !!!!!!!!!!
Zo ben ik van hardnekkig Tele2 (ex Versatel) af gekomen.
Plus een flinke creditnota binnen 1 maand op mijn rekening teruggestort en alle kosten voor een heraansluiting en mobiele tel. kosten.
Normaal had ik een mobiel abbonement van €22,50 per maand, maar na de versatel overgang had ik gemiddeld €70,- aan belkosten.
Een goed gesloten dossier overleggen, dan sta je dus supersterk en de rechter zal je eis goedkeuren.
Storneren van maandbedragen kun je gerust doen zodra de aanbieder niet voldoet ,maak wel een aangetekende schriftelijke bevestiging naar de aanbieder.
maak ook een schriftelijke melding bij de bank waarom er een selectieve blokkering moet komen anders wordt je als wanbetaler bestempeld bij de BKR.
BKR dus ook schriftelijk per aangetekende post informeren over de situatie.
Let er op dat bij ontbinding van het contract door de advocaat ook geeist wordt dat de melding naar de BKR als wanbetaler weggehaald moet worden als deze is gedaan door de aanbieder.
De kosten die vergoed worden die in de voorwaarden van de aanbieder hieven niet rechtsgeldig te zijn, deze hebben ze zelf opgemaakt en moeten wel redelijk zijn.
Dus altijd de volle kosten declareren.
Mobiele telefonie
Advocaat kosten
Snipperdagen
Reiskosten
Kosten voor het maken van een overstap naar een ander provider (aansluitkosten e.d.)
Nogmaals, als u dit probeerd zonder tussenkomst van een advocaat gaat het echt niet lukken !!!!
En u staat gewoon in uw recht, dus alle kosten zijn te verhalen.
Suc6
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat je moet doen bij klachten over de aanbieder :
Re: Wat je moet doen bij klachten over de aanbieder :
Prachtig, nu alleen nog even de spelfouten eruit halen.....
Re: Wat je moet doen bij klachten over de aanbieder :
dat doet de advocaat wel