LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens SL55

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Alma

Siemens SL55

Ongelezen bericht door Alma »

Ik heb nu ruim een half jaar een Siemens SL55 mobiele telefoon in mijn bezit. U weet wel, dat kleine schattige uitschuifbare telefoontje van de reclame. Maar sinds enkele weken doet zich het probleem voor dat het telefoontje zich uitschakelt bij het uitschuiven. :cry:
Soms gaat het goed, maar heel vaak is het dus praten in de lucht.... en nu is het lieve schattige mobieltje ineens veranderd in een ergerlijk ding. :twisted:
Ik ben dus ook heel benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en wat er aan te doen is....

henkjan

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door henkjan »

ik heb het probleem niet vaker gehoord maar de oplossing is opsturen via je verkooppunt naar siemens voor een software update .kost wel wat weken maar dan is het wel opgelost

Gast

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door Gast »

Of laat het gewoon repareren???

mikey

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door mikey »

gewoon terug gaan naar je verkooppunt want siemens is bovendien ook het enige gsm merk met 2 jr garantie !!! dus no sweat !!!!! :D

jhvdb

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door jhvdb »

Het duurt zeker een hele poos bij dat repair center.
Al na 5 dagen begaf mijn toestel het opgestuurd en na 1,5 week eens gebeld.
Nou gelijk hebben ze er een spoed opdracht van gemaakt.
Tot mijn verbazing staat er ineens op de site dat er onderdelen in bestelling zijn.
Na 3 weken nog steeds onderdelen in bestelling.
De klachtenlijn maar eens gefaxt 070 3333859 geen reactie tot twee maal toe.
Nog maar eens gefaxt nu dezelfde fax 30 maal verstuurd en nee hoor geen reactie van Siemens.
Volgens mij staat daar gewoon een versnipperaar onder die fax.
070 3331882 eens gebeld het rechtstreekse nummer van de reparatie afdeling werd me verteld dat omdat het een nieuw toestel was er een aanloop periode was voor onderdelen en er bijna in europa niet aan te komen was kon wel maanden duren.
Dan maar eens verder gebeld met de afdeling interne verkoop 070 3331933,en een nieuw toestel geeist nou daar hoef ik niet op te rekenen zeiden ze daar.
Wat een on klantvriendelijk bedrijf is dat zeg,NEE voor mij na deze telefoon geen Siemens meer.
Sterker nog er komt hier niets meer in huis van Siemens.
Ach ja het is duits he!!!!!!!!!!!!

Knuffelbeer

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Ik wilde even melden dat er momenteel bij Siemens een ernstig tekort is aan onderdelen voor de 55-, 60- en 65-serie. Ik ben zelf werkzaam in de telecom als verkoper en bekend met dit probleem. Siemens en hun repaircenters werken er hard aan om dit probleem op te lossen, maar reken op een gemiddelde wachttijd van 1,5 maand voor een reparatie.

Vakantieganger

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door Vakantieganger »

Siemens heeft gewoon zijn service niet meer. Ik had in juni een CX65 gekocht. Die ging in Juli weer terug, het ding was te instabiel en krassen al snel op het display.
NA 3 MAANDEN! kreeg ik hem terug. Zonder excuus of wat dan ook. Siemens wil geen vervangend toestel geven, maar wat kreeg ik... een nieuwe.
Siemens doet reparaties niet meer zelf, Teleplan doet dat tegenwoordig. Dat bedrijf koopt niet genoeg onderdelen in waardoor reparaties veel langer duren dan de 5 dagen die vorig jaar nog werd beloofd!

Gast

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door Gast »

je kunt je spullen natuurlijk ook in een winkel kopen die deals heeft met fabrikanten, in de winkel waar ik werk is het over het algemeen zo dat wanneer een toestel langer dan een maand wegblijft er voor het oorspronkelijke aankoopbedrag een nieuwe uitgezocht mag worden (en dan nog zeuren klanten dat de opvolger van het toestel dat ze hadden duurder is :evil: )

fliempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:06

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door fliempje »

mijn SL 65 is al vanaf 23 oktober opgestuurd en gisteren weer maar eens gebeld en vorlopig zie ik hem niet terug.
Waarom sturen ze geen nieuwe op???
Nooit meer een Siemens.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door Kika29 »

Misschien zijn de onderdelen op fliempje en moet het repaircenter daar op wachten. Als er geen onderdelen zijn kan het toestel niet gerepareerd worden. Een nieuw toestel wordt niet zomaar opgestuurd...de fabrikant moet de kans krijgen het toestel te repareren.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ik hoop van harte dat je je toestel nog terug krijgt even uitgaande van het worst case scenario..

Siemens Mobile bestaat namelijk niet meer

Dus het probleem kan zijn dat het toestel niet meer terug komt, of dat je moet betalen voor je reparatie ook al zit deze nog in de garantie.

Maar voor het zelfde geld komt ie wel gerepareerd terug..
Ik zou maar ff informeren wat er precies met dat toestel gaat gebeuren

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door ehltech »

inderdaad,benq heeft de mobile divisie van siemens overgenomen,alleen gaat het daar erg slecht mee,alle siemens reparaties gaan naar de _voormalige siemens repair afdeling_ dat nu een zelfstandig repaircentrum is ,deze is dus weer afhankelijke van benq siemens vwb onderdelen etc...

mobiwizard
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door mobiwizard »

Hoewel BenQ heeft besloten om geen geld meer te steken in Siemens gaan de reparaties die zijn aangemeld tot 31-12-06(vandaag dus) gewoon door. Wat er daarna gebeurt is nog niet duidelijk.....

En @ ehltech,

de reparaties vinden in eerste instantie plaats via Teleplan. (of je daar blij mee moet zijn is een 2e :( )

fliempje
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:06

Re: Siemens SL55

Ongelezen bericht door fliempje »

hehe eindelijk heb ik mijn sl65 terug van afgelopen week. is weg geweest van 23 oktober en kreeg hem 16 januari terug.

heb hem gelukkig wel terug maar werkt nog niet optimaal.

Gesloten