LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alltours reisbureau

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
karina117
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2006 15:43

Alltours reisbureau

Ongelezen bericht door karina117 »

Ik heb ook een hotel op Alltours gezien. Dit scheelt inderdaad veel geld. Weet iemand misschien of Alltours een erkend reisbureau is? Hoe zit het bij faillissement? Zijn ze ook aangesloten zoals in Nederland bij bijv. ANVR.

Alvast bedankt voor de informatie.

Raventje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2006 17:39

Re: Alltours reisbureau

Ongelezen bericht door Raventje »

Alltours kan je met Star Travel reisbureau boeken.
Daar hebben ze zojuist een contract mee afgesloten.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Alltours reisbureau

Ongelezen bericht door G7 »

In ons hotel (1 week geleden) in het zonnige zuiden, zaten heel veel Duitste toeristen die met Alltours waren. Ik denk dus, dat het in Duitland een bekende reisorganisatie is.

Veel mensen hier uit Nederland en vooral zij de vlak bij de grens wonen, boeken hun vakantie daar, omdat het goedkoper schijnt te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: Alltours reisbureau

Ongelezen bericht door Searcher »

Op mijn zoektocht naar een reis in het hoogseizoen kwam ik ook alltours tegen.

Als je toch via Nederland wilt boeken dan kun je het beste contact opnemen met www.reise.nl beter bekend als strauss reizen.

Je wordt in het Nederlands te woord gestaan en de boeking loopt via hun.

Soms is boeken via Duitsland duurder,,,,, goed vergelijken dus.

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: Alltours reisbureau

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Ik werk bij een Duits reisbureau (KARSTADT Reisebuero), net over de grens bij Enschede. Ook bij ons kan je dus in de Nederlandse taal terecht.
Vaak is inderdaad boeken in Duitsland goedkoper.We hebben met name Nederlandse klanten. Die komen bijna allemaal, omdat het boeken over de grens goedkoper is.

Alltours is een grote Duitse touroperator die nu probeert de Nederlandse markt te veroveren. In Nederland is Alltours echter nog nergens bij aangesloten (ANVR / SGR).
Als de reis bij een Duits reisbureau wordt geboekt, valt de reis onder de 'Duitse SGR', de DRS (Sicherungsschein). Deze heeft dezelfde dekking als de SGR / ANVR.
Deze dekking biedt Alltours echter niét als via een Nederlands reisbureau wordt geboekt, al is dit reisbureau aangesloten bij de ANVR/SGR. Dus... kijk toch nog even over de grens, voordat je Alltours of welke Duitse reisorganisatie ook, boekt!

Gesloten