LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony Ericsson p990i voldoet absoluut niet!
Sony Ericsson p990i voldoet absoluut niet!
Na bijna een jaar vertraging is jl. oktober de Sony Ericsson P990i op de markt gekomen. Een erg duur maar mooi en veelzijdig toestel....het TOPMODEL van SE.
Echter, het gebruik van dit toestel wordt ernstig bemoeilijkt door zeer ernstige bugs. De belangrijkste bug heeft te maken met de beschikbare RAM geheugenruimte die vaak al na enkele uren gebruik dermate is afgenomen dat het toestel crashed of herstart. Het crashen zelf lijkt ook ingebakken te zijn in het operating system....het komt frusterend vaak voor in het dagelijkse gebruik...ondanks de meest recente update van september (!!) jl. Daarnaast wordt een groot deel van de ingebouwde software geplaagd door storende fouten zoals instellingen die zichzelf weer resetten na een herstart, de traagheid van het systeem, Bluetooth wat zichzelf soms uitschakeld enz. enz. enz. enz.
Op diverse buitenlandse fora zoals bijv. www.my-symbian.com maar ook www.esato.com of www.se-community.com of http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 9#27086749 zijn discussies gaande over deze smartphone en dan met name over de slechte communicatie van Sony Ericsson in deze. Gebruikers die zich, vaak volledig gefrustreerd, tot SE wenden krijgen een standaard....nietszeggend....antwoord. Verzoeken om meer informatie over een nieuwe firmware (om de problemen middels een software update op te lossen) worden NOOIT beantwoord.
Zelf heb ik, voor aanschaf, e-mail contact gehad met SE NL om vervolgens van hen te horen dat men bij SE absoluut niet op de hoogte is van problemen met de 990i.....om vervolgens na aanschaf al heel snel tot de conclusie te komen dat alle, in bovengenoemde fora, geschetste problemen helaas kloppen.
Zijn er bezoekers van dit forum die ook een p990i gebruiken en dezelfde ervaring hebben?
Echter, het gebruik van dit toestel wordt ernstig bemoeilijkt door zeer ernstige bugs. De belangrijkste bug heeft te maken met de beschikbare RAM geheugenruimte die vaak al na enkele uren gebruik dermate is afgenomen dat het toestel crashed of herstart. Het crashen zelf lijkt ook ingebakken te zijn in het operating system....het komt frusterend vaak voor in het dagelijkse gebruik...ondanks de meest recente update van september (!!) jl. Daarnaast wordt een groot deel van de ingebouwde software geplaagd door storende fouten zoals instellingen die zichzelf weer resetten na een herstart, de traagheid van het systeem, Bluetooth wat zichzelf soms uitschakeld enz. enz. enz. enz.
Op diverse buitenlandse fora zoals bijv. www.my-symbian.com maar ook www.esato.com of www.se-community.com of http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 9#27086749 zijn discussies gaande over deze smartphone en dan met name over de slechte communicatie van Sony Ericsson in deze. Gebruikers die zich, vaak volledig gefrustreerd, tot SE wenden krijgen een standaard....nietszeggend....antwoord. Verzoeken om meer informatie over een nieuwe firmware (om de problemen middels een software update op te lossen) worden NOOIT beantwoord.
Zelf heb ik, voor aanschaf, e-mail contact gehad met SE NL om vervolgens van hen te horen dat men bij SE absoluut niet op de hoogte is van problemen met de 990i.....om vervolgens na aanschaf al heel snel tot de conclusie te komen dat alle, in bovengenoemde fora, geschetste problemen helaas kloppen.
Zijn er bezoekers van dit forum die ook een p990i gebruiken en dezelfde ervaring hebben?
Re: Sony Ericsson p990i voldoet absoluut niet!
hoi,
heb je deze al eens ge-update of heb je dat al gedaan?
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... 9&esi=true
En ben ja al naar hun servicecentra geweest.
Dynafix in Nuth repareert dus de toestellen.
Neem eens contact op.
Sony Ericsson Mechanical Service points: (kleine reparaties en software updates)
Bombeeck
Hoogstraat 88/90
5615PS Eindhoven
Tel: 040 2441834
Car Audio Plus
Rijksweg Noord 20
6162 AJ Geleen
046-4230333
Finntax Telecom
Lissenveld 61-63
4941 VL Raamsdonksveer
0162-570570
HQC
Kaasmakerstraat 8
3194 DJ Hoogvliet
010-4160065
Miratec Telecom Center
Spitsstraat 17
8102 HW Raalte
0572-363300
Phoneshop Den Haag
Korte Poten 5
2511 EB Den Haag
070-4271686
Reitsma Telecom
Ambachtsstraat 11c
3861 RH Nijkerk
033-2460264
Reitsma Telecom
Europalaan 33
3526 KN Utrecht
030-2875444
Teleworld
Kinkerstraat 6
1053 DZ Amsterdam
020-6834001
The Phone House Emmen
Picasso Passage 78
7811 DP Emmen
0591-647278
Sony Ericsson High Volume Center (alle reparaties en software updates)
Dynafix
Daelderweg 21
6361 HK Nuth
045-565 61 67
Solid Vision B.V.(T-mobile)
Postbus 1909
2280 DX RIJSWIJK
070 307 3107
U kunt te allen tijde via e-mail contact met ons opnemen, indien u onze ondersteuning wenst.
Bezoekt u ook onze website www.sonyericsson.com, hier bieden wij voortdurend nieuwe informatie en aanbiedingen aan zoals ringtones en virtual phones.
Met vriendelijke groeten,
Daniela Pusch
Sony Ericsson Call Center Netherlands
Sony Ericsson Mobile Communications AB
Mail: [email protected]
web: http://www.sonyericsson.com
heb je deze al eens ge-update of heb je dat al gedaan?
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... 9&esi=true
En ben ja al naar hun servicecentra geweest.
Dynafix in Nuth repareert dus de toestellen.
Neem eens contact op.
Sony Ericsson Mechanical Service points: (kleine reparaties en software updates)
Bombeeck
Hoogstraat 88/90
5615PS Eindhoven
Tel: 040 2441834
Car Audio Plus
Rijksweg Noord 20
6162 AJ Geleen
046-4230333
Finntax Telecom
Lissenveld 61-63
4941 VL Raamsdonksveer
0162-570570
HQC
Kaasmakerstraat 8
3194 DJ Hoogvliet
010-4160065
Miratec Telecom Center
Spitsstraat 17
8102 HW Raalte
0572-363300
Phoneshop Den Haag
Korte Poten 5
2511 EB Den Haag
070-4271686
Reitsma Telecom
Ambachtsstraat 11c
3861 RH Nijkerk
033-2460264
Reitsma Telecom
Europalaan 33
3526 KN Utrecht
030-2875444
Teleworld
Kinkerstraat 6
1053 DZ Amsterdam
020-6834001
The Phone House Emmen
Picasso Passage 78
7811 DP Emmen
0591-647278
Sony Ericsson High Volume Center (alle reparaties en software updates)
Dynafix
Daelderweg 21
6361 HK Nuth
045-565 61 67
Solid Vision B.V.(T-mobile)
Postbus 1909
2280 DX RIJSWIJK
070 307 3107
U kunt te allen tijde via e-mail contact met ons opnemen, indien u onze ondersteuning wenst.
Bezoekt u ook onze website www.sonyericsson.com, hier bieden wij voortdurend nieuwe informatie en aanbiedingen aan zoals ringtones en virtual phones.
Met vriendelijke groeten,
Daniela Pusch
Sony Ericsson Call Center Netherlands
Sony Ericsson Mobile Communications AB
Mail: [email protected]
web: http://www.sonyericsson.com
Dank voor deze reactie. Waar het mij om gaat is enerzijds het gegeven dat ik VOORAF tot tweemaal toe contact heb gehad met SE met vragen over deze kwestie en beide keren te horen heb gekregen dat er geen problemen bekend waren. Toen ik het apparaat gekocht had bleek het ongelijk van SE al binnen een kwartiertje.....ik had toen de eerste resets en "kern exec" fouten al te pakken.
In de tweede plaats zijn deze fouten\bugs niet op een servicecenter te verhelpen omdat het merendeel pas op te lossen is zodra er een nieuwe firmware is. Naar ik begrepen heb zou die ergens deze maand moeten komen.....met een vertraging van twee maanden.
Dit toestel had niet in deze staat van ontwikkeling verkocht mogen worden.
In de tweede plaats zijn deze fouten\bugs niet op een servicecenter te verhelpen omdat het merendeel pas op te lossen is zodra er een nieuwe firmware is. Naar ik begrepen heb zou die ergens deze maand moeten komen.....met een vertraging van twee maanden.
Dit toestel had niet in deze staat van ontwikkeling verkocht mogen worden.
Ik heb ook een p990. En ondervind ook regelmatig problemen. Door het gebrekkig geheugen is browsen erg moeilijk, de batterijduur is veel korter dan aangegeven/verwacht. En andere problemen tijdens normaal gebruik door een gebrek aan geheugen. Ik vind de telefoon erg mooi en werkt ook zeer fijn wanneer het werkt. Alleen de prijs die ik daarvoor moet inboeten aan stabiliteit is te hoog. Ik heb me hoop gezet op de R9A software, maar die is volgens mij nog niet beschikbaar in de servicecenters en als ik met Sony Ericsson bel, dan weten ze dat daar ook niet. Ook schijnen aantal P990 met een BST-34 accu uitgerust te zijn terwijl de meeste met BST-33 zijn uitgerust. Terwijl de BST-34 naar verluid betere performance geef. Ik heb erg goede service van Sony Ericsson ervaren met mijn p910i, maar ik vind de onduidelijkheid rondt deze telefoon erg slecht. Een terugroep actie van de batterij en meer duidelijkheid scheppen rondom het firmware verhaal en de release data hiervan is niet meer dan logisch.
ik heb mijn SE P990i sinds september. na de update naar versie R7 heb ik totaal geen problemen meer met het toestel en nog geen een keer vastgelopen.
Het enige wat mij niet bevalt is de beperkte capaciteit van de accu maar dat ligt aan het scherm en umts.
Het enige wat mij niet bevalt is de beperkte capaciteit van de accu maar dat ligt aan het scherm en umts.
SonyEricsson (SE) heeft het toestel ondanks de vertragingen echt te vroeg op de markt gebracht. Zelf heb ik ook een P990i sinds september en ik heb al veel problemen gehad. Mijn meest irritante probleem is het feit dat het niet goed samenwerkt met mijn bluetooth Carkit. Nota bene ook van SonyEricsson. Daarnaast vaak Kernel fouten. Software hangt en moet ik bijna dagelijks mijn telefoon aan en uit doen. De software hou ik regelmatig up-to-date. In totaal heb ik al 9 keer met de HelpDesk gebeld. Wat een gedoe.... Een hoop gepraat, maar ze doen er niets aan.
De telefoon is al 4 keer naar HQC service centre geweest. Mijn carkit is al een keer naar Dynafix opgestuurd geweest begin November.
Wat betreft Dynafix. Volgens de helpdesk van SE gingen zij het oplossen. De telefoon moest samen met mijn carkit in november nog een keer opgestuurd worden voor een uitvoerige test. Een week later kreeg ik alles weer terug. Ze hadden een software update gedaan. Dat had ik bij HQC ook al een paar keer laten doen... Dus dat dat niet ging werken kon ik ze ook wel vertellen. Nu bied SE aan om alles nog een keer op te sturen. Dat zou dus de derde keer worden. Ik heb gepast. Ik ben klaar met die jongens van SE.
Ik had gehoppt dat ik een nieuwe betere kreeg. Ik ben al sinds september aan het klagen en vind het weliswaar een mooi en super toestel. Alleen er zitten veel bugs in. En de helpdesk...... tja..... wat een ellende !
De telefoon is al 4 keer naar HQC service centre geweest. Mijn carkit is al een keer naar Dynafix opgestuurd geweest begin November.
Wat betreft Dynafix. Volgens de helpdesk van SE gingen zij het oplossen. De telefoon moest samen met mijn carkit in november nog een keer opgestuurd worden voor een uitvoerige test. Een week later kreeg ik alles weer terug. Ze hadden een software update gedaan. Dat had ik bij HQC ook al een paar keer laten doen... Dus dat dat niet ging werken kon ik ze ook wel vertellen. Nu bied SE aan om alles nog een keer op te sturen. Dat zou dus de derde keer worden. Ik heb gepast. Ik ben klaar met die jongens van SE.
Ik had gehoppt dat ik een nieuwe betere kreeg. Ik ben al sinds september aan het klagen en vind het weliswaar een mooi en super toestel. Alleen er zitten veel bugs in. En de helpdesk...... tja..... wat een ellende !
Inmiddels heeft SE een nieuwe Firmware uitgebracht die de ellende een beetje verzacht. Crashes komen minder vaak voor een een aantal bugs heeft men op kunnen lossen. Helaas zijn er genoeg bugs gebleven. De bekende "kern-exec" crash komt toch nog voor, zij het iets minder dan voorheen. Een zeer belangrijk bug is, in mijn geval, gebleven.
Bij het indrukken van de "YES" knop om een binnenkomend gesprek aan te nemen verbreekt de 990 de verbinding eigenhandig en verstuurd het signaal "busy signal sent", terwijl je op het scherm kon zien dat je de goede knop ingedrukt hebt. Dit komt een paar keer per dag voor. Hierover heb ik reeds contact met SE en men heeft toegezegd dit uit te zullen zoeken. Helaas laat het antwoord op zich wachten.
Kortom, de nieuwe Firmware heeft enkele verbeteringen in zich maar laat helaas nog genoeg te wensen over, wensen die te maken hebben met functionaliteit die bij de introductie al goed had moeten werken.
Bij het indrukken van de "YES" knop om een binnenkomend gesprek aan te nemen verbreekt de 990 de verbinding eigenhandig en verstuurd het signaal "busy signal sent", terwijl je op het scherm kon zien dat je de goede knop ingedrukt hebt. Dit komt een paar keer per dag voor. Hierover heb ik reeds contact met SE en men heeft toegezegd dit uit te zullen zoeken. Helaas laat het antwoord op zich wachten.
Kortom, de nieuwe Firmware heeft enkele verbeteringen in zich maar laat helaas nog genoeg te wensen over, wensen die te maken hebben met functionaliteit die bij de introductie al goed had moeten werken.
Is dit de update van 17 januari, of is er daarna weer een bijgekomen?
Maar, als ik met de nieuwe update soms niet eens fatsoenlijk een gesprek kan opnemen.... en als je ook nog eens nog steeds kernel exec fouten krijg, Tja, dan update ik hem liever niet....
Maar, als ik met de nieuwe update soms niet eens fatsoenlijk een gesprek kan opnemen.... en als je ook nog eens nog steeds kernel exec fouten krijg, Tja, dan update ik hem liever niet....
Ja, de update van 17 januari. Uiteraard kan ik er wel gewoon mee bellen maar een aantal keren per dag lukt dat dus niet zoals hierboven beschreven. Mocht je veel problemen hebben is de update zeker aan te bevelen aangezien een aantal problemen opgelost zijn, maar wees niet TE blij want er zijn voldoende problemen gebleven.
Heb de update toegepast... Heb daarna niet zoveel kernel fouten meer. Maar zoals verwacht.... er lijkt nu inderdaad ook een probleem bijgekomen. Een mms sturen met foto vanuit de bestandsbeheer werkt nu niet meer. Ik krijg wel keurig de melding dat de foto te groot is. Of deze verkleind moet worden alvorens te versturen. Als ik dan Ja aanklik dan crashed dit niet, maar gebeurt er gewoonweg niets meer en de MMS wordt niet verzonden.
Bovendien... Het lijkt wel alsof het toestel steeds trager wordt...
Ik heb echt spijt dat ik deze P990i heb gekocht. Als ik even langer had gewacht had ik deze nooit gekozen.
Hebben jullie overigens een tip. Als je even snel een nummer wilt opzoeken tijdens een gesprek... Is daar een shortkey voor ofzo, of moet je echt via de optie Meer, Taakbeheer etc. etc. dit doen... Ik heb zo'n slecht gevoel over het teostel. Ik vind alles zo omslachtig gaan allemaal ! Ben ik nou erg kritisch of hebben/vinden jullie dat ook?
Bovendien... Het lijkt wel alsof het toestel steeds trager wordt...
Ik heb echt spijt dat ik deze P990i heb gekocht. Als ik even langer had gewacht had ik deze nooit gekozen.
Hebben jullie overigens een tip. Als je even snel een nummer wilt opzoeken tijdens een gesprek... Is daar een shortkey voor ofzo, of moet je echt via de optie Meer, Taakbeheer etc. etc. dit doen... Ik heb zo'n slecht gevoel over het teostel. Ik vind alles zo omslachtig gaan allemaal ! Ben ik nou erg kritisch of hebben/vinden jullie dat ook?
Ik zou de rechterknop programmeren op het "main menu". Dan ben je met drie "knopdrukken" in jouw adresboek.
Ik ben het me je eens dat het omslachtig is. Echter, dat kun je een systeem niet direct verwijten. Dat het EN omslachtig EN vol bugs zit kun je SE wel verwijten. Er is inmiddels weer een kleine firmware update uit met, naar het zich laat aanzien, erg kleine verbeteringen. Deze is nog niet voor de NL apparaten beschikbaar.
Ik ben het me je eens dat het omslachtig is. Echter, dat kun je een systeem niet direct verwijten. Dat het EN omslachtig EN vol bugs zit kun je SE wel verwijten. Er is inmiddels weer een kleine firmware update uit met, naar het zich laat aanzien, erg kleine verbeteringen. Deze is nog niet voor de NL apparaten beschikbaar.