LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken kopen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
steph1500
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2006 22:11

keuken kopen

Ongelezen bericht door steph1500 »

Wij zijn al bij vele keukenzaken geweest maar hebben nog geen offerte laten maken. Weinig tijd, etc...
Wat we wel weten is dat we een strakke offwhite of magnolia keuken willen hebben van next 125, hacker of proline.
De keuken is drie meter breed. Recht.Verder willen we bovenkastjes tot het plafond met de afzuigkap boven langs een plint. Deze moet uitkomen in de gevel. Afzuigkap van siemens of ander goed merk.
Een stenen aanrechtblad met waterkering en een stuk achter het kookgedeelte. en als het kan een inductieplaat van siemens.
Vaatwasser bezit ik nog zelf in goede staat.
Aan de andere kant van de keuken moet een kast komen. Hierin dan de combi-oven en de koelkast van siemens of bosch.
Ons budget is 10.000 inclusief plaatsen. De keuken moet goed schoon te maken zijn. Ik heb prijzen uit de "losse pols"gehoord die schommelen tussen de 9.000 en de 15.000.
Wie heeft er een goed advies? Nog verschil in de merken?
Wie weet er een goede keukenzaak omg rijnmond-alblasserwaard??

Alvast bedankt voor de moeite

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: keuken kopen

Ongelezen bericht door peter248 »

Ik kan je maar één advies geven. Ga zelf eens kijken bij een paar keukenzaken. Wij hebben ook naar ProLine en Häcker (Systemat) gekeken. Veel verschil zagen we niet. Systemat lijkt iets mooier (luxer?) afgewerkt. Overigens is ProLine niet in magnolia leverbaar.

Onze keuken gaat bestaan uit inductieplaat, combi-oven (met magnetron), combi-stoomoven, vaatwasser, afzuigkap en koelkast. Prijzen die je noemt voor jouw keuken zouden haalbaar moeten zijn. ProLine lijkt me duurder dan Häcker.

steph1500
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2006 22:11

Re: keuken kopen

Ongelezen bericht door steph1500 »

bedankt voor de reactie Peter!
Mag ik de onbescheiden vraag stellen wat je hebt betaald voor deze keuken en vooral; bij welke winkel?

Bedankt voor de moeite...

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: keuken kopen

Ongelezen bericht door peter248 »

Je mag best de "onbescheiden vraag" stellen maar ik heb de verkoper beloofd het niet aan de grote klok te hangen. Het heeft ook weinig zin dat mede te delen hier zonder dat je de totaalopzet van de keuken kent.

De winkel was Nuva.

steph1500
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2006 22:11

Re: keuken kopen

Ongelezen bericht door steph1500 »

Ok, wel zo eerlijk. Mag ik dan wel weten wat je uiteindelijk hebt besloten te kopen? De hacker keuken?


Bedankt!

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: keuken kopen

Ongelezen bericht door peter248 »

We hebben inderdaad de Häcker Systemat gekocht. Prijsverschil met de andere aanbieder van de ProLine was te groot. En persoonlijk vond ik de Systemat net wat mooier afgewerkt.

Gesloten