LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt slechte service!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Jij hebt uren de tijd om per produkt uit te zoeken of een speler SRT files ondersteunt.
Nee hoor, met Google ben je hooguit 5 min. bezig.
Helaas geeft zelfs de fabrikant het niet op. In plaats van de fabrikant te benaderen ga je naar een zaak waar er tientallen van die spelers staan en dan verwacht jij dat iemand daar wél meteen die specifieke kennis kan ophoesten?
Ik verwacht wel dat het verkopend personeel wel weet dat het apparaat DivX ondersteunt, want het staat immers in grote letters in hun huis-aan-huis folder ... of verwacht je van verkopers ook niet dat ze niet hoeven te weten wat er in hun folder geadverteerd wordt?!

Verder moet zo'n verkoper als ie een vraag niet weet te beantwoorden, de klant ook kunnen doorverwijzen naar de fabrikant. Heeft ie niet gedaan, waarschijnlijk weet die snotneus niet eens de website van de fabrikant te vinden.

Tenslotte verwacht ik dat een winkelier dat deze over meer informatie kan beschikken, omdat de importeur in NL doorgaans meer informatie ter beschikking heeft over een produkt dan dat de fabrikant op zijn (slecht bijgehouden) website heeft staan.

Dus ja, ik verwacht wel dat verkopers meer specifieke kennis kunnen ophoesten dan dat de klant dat van te voren had kunnen opzoeken. Anders ben je gewoon een ordinaire dozenschuiver, en da's nou precies waar het in dit topic om gaat. Bij de MM kun je geen vakkundig advies verwachten over de produkten die ze verkopen.

Is het nou zoveel gevraagd, dat een verkopertje zich een beetje verdiept in produkten die in de twee gangpaadjes staan waarvoor ie het aanspreekpunt is? Als dat zo is, dan kun je beter die snotneusjes ontslaan en er van die kassamiepjes neerzetten. Oogt beter. :wink:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door magel725 »

DivX ondersteuning had hij inderdaad moeten weten.

Voor de rest ben jij de snotneus die details vraagt die niemand uit zijn hoofd kent en ga je voorbij aan wat ik eerder heb gezegd.
Is het nou zoveel gevraagd, dat een verkopertje zich een beetje verdiept in produkten die in de twee gangpaadjes staan waarvoor ie het aanspreekpunt is? Als dat zo is, dan kun je beter die snotneusjes ontslaan en er van die kassamiepjes neerzetten. Oogt beter.
Nee en dat gebeurt ook. Maar het gaat in dit geval niet om een beetje kennis, maar jij wilt details die nergens zijn op te vragen tenzij je voor elk produkt uren research doet. Aangezien ze zeker bij de Media Markt een groot assortiment hebben dat dagelijks wijzigt, dan kun je zelfs als snotneus wel snappen dat het geen zin heeft, en onmogelijk is, om van elk produkt alle details uit je hoofd te leren. Dan ben jij gewoon een uitzondering met vragen waar ook specialisten naar op zoek moeten.

Als je wel het verstand hebt om naar de winkel te gaan, heb je dan niet het verstand om zelf even naar de fabrikant te bellen? Moet een werknemer bij de Media Markt jou dat dan voorkauwen? Dan is jouw niveau dus lager dan die van de Media Markt.

Dennisje koopt een auto bij de Porsche dealer:
-Hoeveel laags rubber zijn de banden?
-Welke chip wordt gebruikt in de cd speler?
-Die stuurbekrachtiging, hoeveel tands zijn de tandwielen daarop?
-Waar komt het leder van het stuurwiel vandaan?
-Die toeter, hoeveel decibel maakt die?
De dealer moet dit allemaal opzoeken en de conclusie van Dennis is dan dat de dealer een snotneus is zonder verstand van zaken.

Het spijt me, maar je verwachtingen zijn gewoon anders dan die van de overige 99,0% van de klanten. Daarmee ben jij dus (economisch) niet interessant meer voor de dealer. Ze gaan niet alles uit hun hoofd leren voor 1 klant.

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door puttputt »

een aantal weken geleden was Media markt nog bij Kassa
Het schijnt dat Media Markt veel 2e hands apparatuur als nieuw verkoopt.
Maar ook terug gestuurde artikelen die niet meer te repareren zijn gewoon weer in de schappen legt en verkocht wordt als nieuw.
Er is een klant geweest die een nieuw fototoestel daar kocht, maar er al foto`s op stonden van iemand.

Surf eens naar de site van Kassa misschien staat er van Media markt nog wel wat bij

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Het spijt me, maar je verwachtingen zijn gewoon anders dan die van de overige 99,0% van de klanten.
Wat een onzin. Ondersteuning voor .SRT-ondertitels is zeker geen onzinnige functionaliteit, zo worden DivX-filmbestanden immers het meest aangeboden op het internet. Ik heb het niet kunnen vinden als koper, is het dan zo vreemd dat ik het aan de verkoper vraag?

Het is immers een voorwaarde geweest om mijn beslissing tot aankoop te doen, want ik wil m'n DivX films gewoon kunnen afspelen met de daarbij gebrande ondertitels. Dus je hoeft niet zo debiel te doen met die onzinnige voorbeelden bij de Porsche-dealer. Een vraag die ik zou stellen is of die chip in de CD-speler ook MP3's afspeelt, of vind je dat ook weer teveel gevraagd?!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door magel725 »

Nee, MP3 functionaliteit is een gangbare vraag en zullen de meeste zo kunnen zeggen. En SRT is niet onzinnig, maar de verwachting dat een verkoper dat uit zijn hoofd hoort te weten is dat wel. Zoals vragen tot welke bitrate de speler MP3's aan zou kunnen.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En SRT is niet onzinnig, maar de verwachting dat een verkoper dat uit zijn hoofd hoort te weten is dat wel.
Ik verwacht ook niet dat ie het uit z'n hoofd weet, maar dat ie het kan opzoeken of navragen. Of in ieder geval de moeite kan nemen, maar de onnozele snotneuzen hebben geen idee waar ze zouden moeten beginnen met zoeken.
Zoals vragen tot welke bitrate de speler MP3's aan zou kunnen.
Vind ik ook geen onzinnige vraag. Stel je hebt net je hele CD-collectie naar MP3's op een 192Kb/sec bitrate gebrand en de speler gaat maar tot 128Kb/s: daar sta je dan met je peperdure Porsche zonder je favoriete muziek. :lol:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door magel725 »

En dat is de reden dat het handiger is om dit even op internet o.i.d. op te zoeken. Dan heb je én het juiste antwoord én je hoeft niet arrogant te zijn bij de winkel.

En dat je niet verwacht dat hij het uit zijn hoofd weet; waarom is hij dan een snotneus zonder verstand als hij het niet weet? jij verwart je eigen onkunde met die van jezelf en plakt hun vervolgens een etiket op.

Ik ben het met je eens dat hij even de moeite kan nemen om het op te zoeken, maar wanneer je met een houding van snotneus dit en dat daar staat dan geef ik hem groot gelijk dat je niet verder bent geholpen. Als iemand met de naam "DennisThePennis", wat een naam is die breezerkleuters op MSN hebben, moet vertellen wie er wel of niet geschikt is voor een vak, dan overschat je jezelf toch ruimschoots.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En dat is de reden dat het handiger is om dit even op internet o.i.d. op te zoeken.
Zucht ... dat was nou het probleem: het was niet te vinden op internet! Daarom probeerde ik het bij de verkoper. En ik wil best begrijpen dat ie het antwoord ook niet kan weten als zowel de fabrikant als de importeur vaag doet over het produkt, maar dat moet ie dat dan wel kunnen aangeven.

En in ieder geval ook toegeven dat MM liever een zo'n laag mogelijk geprijsde DVD-speler met DivX-ondersteuning in z'n folder heeft staan (39 euro), maar liever niet wil weten welke functionaliteiten het apparaat verder dan wel niet heeft. Het gaat immers om zo snel mogelijk zo veel mogelijk dozen langs de kassamiepjes te schuiven: lage marges, dus hoge volumes.
Als iemand met de naam "DennisThePennis", wat een naam is die breezerkleuters op MSN hebben
FYI: die naam stamt al uit een tijd toen MSN of Breezahs nog niet eens bestonden, maar goed ... als jij wilt geloven wat je wilt geloven vind ik het best. Voor mij is Dennis Pennis gewoon de voorloper van Sacha Baron Cohen's types zoals Ali G en Borat, schijnbaar onnozele types die door te shockeren mensen wakker schudden om hen te wijzen op hun onnozelheid.
http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Kaye

Dan denk ik maar dat je familie bent van The Texas Piano Man ... :lol:
http://www.texaspianoman.com/

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door supernov »

Wat kunnen mensen toch snel geirriteerd raken in discussies.

Een verkoper verkoopt en heeft hiervoor veel cursussen gevolgd hoe dit zo goed mogelijk te doen. Inclusief psychologische trucs e.d. Kennis, die is in het algemeen niet al te hoog, ik loop al heel wat jaren rond in zaken met technische-spulletjes, waar naast een videokaart ook tandenborstels worden verkocht en ik moet de eerste verkoper nog tegenkomen die mij echt meer kan uitleggen dan hetgeen op de doos staat of een degelijke vergelijking kan geven tussen 2 kaarten bijv. Ik stel altijd een vraag zoals Dennis aangeeft "wat is de maximale bitrate"... dan weet ik gewoon wat ik kan verwachten en of zo'n verkoper nuttig voor mij is, anders ben ik alleen maar langer bezig in een winkel. Verkoop je zo'n product dan is zo'n vraag weldegelijk zeer relevant, gespecialiseerde winkels kunnen je dit vaak zo aangeven. Echter zoek ook ik vaak zelf alle ins en outs van een product uit, dan weet ik zelf meteen wat ik wil en of ik iets moet geloven van een verkoper.

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Het is bekend dat iedere discountzaak zoals Media Market stunt met de prijzen om de gunst en de portemonnee van koning klant.
Deze discountzaken kunnen lage prijzen berekenen omdat vakbekwaamheid en kwaliteit van het verkooppersoneel in het geheel niet aanwezig is.
Kiest men voor duurzaamheid en betrouwbaarheid inclusief fabrieksgarantie dan kan men beter iets meer uitgeven in plaats van voor het bekende dubbeltje op de eerste rang gaan zitten.

Onderzoekt alles alvorens men overgaat tot aankoop, dat voorkomt miskoop en uiteindelijk duurkoop. :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Media Markt slechte service!

Ongelezen bericht door Bailey »

Gisteren wederom iets gekocht bij Mediamarkt. Een kleine lcd-televisisie voor op de slaapkamer. En we zijn weer bijzonder goed geholpen.

Zo zagen we een Samsung van 58 cm voor dezelfde prijs als een Samsung van 66 cm en nagenoeg hetzelfde model. Gevraagd waarom de prijs hetzelfde was en het antwoord was dat de goedkopere grote het instapmodel was en wat verouderd was. Beeldkwaliteit van de kleine was beter dan die van de grote, vandaar dat de kleine net zo duur/goedkoop was als de grote. Klinkt logisch.

Mijn vriend twijfelde nog of hij de tvkabel zou doortrekken of dat we een kastje zouden kopen wat het signaal doorgeeft. Dat kastje kostte 149 euro. Advies van de medewerker? Zo'n kastje kan signaalverlies hebben, waardoor de kwaliteit niet zo goed is. Daarbij kost zo'n kastje best wel veel geld en was de kabel doortrekken veel goedkoper.

Dus geen verkoper die je perse iets duurs wilde verkopen, gewoon een nuchter advies. Ik ben weer tevreden.

Gesloten