LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Athome investeert niet meer?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 nov 2003 10:39

Athome investeert niet meer?

Ongelezen bericht door jong »

@slome inversteert niet meer?
Sinds een jaar wordt mijn internet verbinding via athome steeds trager. Ben daarom van "family" naar "soms" abbo overgegaan; maakte qua uppload en download immers toch niets uit ( 33KByte/s resp 24KB/s) Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk is mij nieuw aansluitmateriaal toegestuurd, bestaande uit een (ouderwetse) kontakt doos en twee externe splitters ( in de oude was de splitter ingebouwd) Het resultaat was dat de snelheid even traag bleef als voorheen, echter het (analoge) tv-signaal was een stuk slechter. In de lage band veel interferentie strepen.
Naar ik nu heb gehoord wil Essent de kabeltak verkopen en dus geen capaciteits ivesteringen meer wil plegen. Wel is men zeer actief in het telefonisch aanprijzen van kabeltelefonie; immers meer abbonnementen maakt de prijs van de kabeltak hoger. De vehalen van de helpdeskmedewerkers dat de trage snelheid het aan je router of firewall ligt zijn inmiddels op diverse Fora wel ontkracht.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Athome investeert niet meer?

Ongelezen bericht door ?? »

Essent is al lang verkocht, dus dat Essent niet meer wil investeren is niet juist. Verder: weet je 100% zeker dat alles bij je in huis goed is? Bekabeling, etc? En de PC?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Athome investeert niet meer?

Ongelezen bericht door queenfan »

Het klopt wel, Essent wil zijn kabeltak verkopen en Essent zelf is niet verkocht.

Of dat Essent niks doet aan zijn netwerk weet ik niet, maar als je slecht ontvangst heb op bepaalde zenders kanhet ook zijn dat er iets mis is met de bekabeling en aansluitingen van de connectoren.

Controleer eens of alle connectoren wel goed zijn, goede bekabeling enz.

Gesloten