LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cardreader

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
denmar

Cardreader

Ongelezen bericht door denmar »

Ik ben uiteraard maar een leek en daarom deze vraag, kan ik d.m.v. een cardreader met een sd stick fotos bekijken op mijn lcd tv. Dus met andere woorden bestaat er een kaartlezer die je gelijk aan kan sluiten op mijn lcd tv?
Is het mogelijk om met een dig. camera een foto te maken van een foto? Ik heb een hoop oude fotos en die wil ik op mijn lcd 82 cm scherm zo scherp mogelijk kunnen zien en zo makkelijk als het kan. Of moet ik dan toch een scanner kopen en alle oude fotos scannen en op de harde schijf zetten en dan een cd branden? m.v.g.

Chrisje1

Re: Cardreader

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Beste Denmar,

Ik denk dat het in uw situatie het beste is voor de aanschaf van een goede kleurenscanner, de foto's en afbeeldingen zijn dan het helderst en de kleuren komen beter overeen met het origineel,

Zover ik weet, zijn er (nog) geen kleurenscanners die zich laten aansluiten aan uw tv, de computer flatbedscanner is al jaren op de markt, en is onderhand een kwaliteitsproduct geworden,

Foto van foto maken met uw camera geeft over het algemeen toch een grotere kwaliteitsverlies dan de afbeelding inscannen en opslaan op een SD geheugenkaart, koop echter een kwalitatief goede scanner, de prijs is hoger, maar daar is vaak de kwaliteit ook naar!,

Veel succes met uw leuke hobby,

Vriendelijke groeten van Chrisje.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Ik brand mijn foto's gewoon op een cd'tje.

als ik die in de dvd-speler stop laat hij ze automatisch 1 voor 1 zien .

Atmoz

Ongelezen bericht door Atmoz »

Er bestaan apparaatjes waar je diverse soorten memory cards in kunt doen zodat deze via een kabeltje (composite, s-video) op de tv kunnen worden afgebeeld. Soms zit er ook nog een afstandsbediening bij zodat je vanaf de bank kunt inzoomen, draaien, bladeren, etc... Ook bestaan er tv's waar al zo'n cardreader in zit.

Het is mogelijk om foto's te maken van een foto, maar dat moet dan onder zo goed mogelijke omstandigheden gebeuren. Gebruik geen flits, want die zie je in de foto. Je kunt het beste omgevingslicht gebruiken i.p.v. de flitser van de camera. Zo recht mogelijk boven de fotos "hangen" en steeds dezelfde afstand gebruiken. Als je een scanner zou kunnen lenen is dat natuurlijk beter.

Succes,

Atmoz

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Als je de negatieven nog hebt raad ik een scanner aan die negatieven kan lezen. Dan heb je de beste kwaliteit op de computer staan.

Zijn de negatieven er niet dan zou ik een gewone scanner kopen met een hoge resolutie. Hoe hoger de resolutie, hoe scherper de foto is op een groter scherm.

Mag de kwaliteit iets minder zijn dan is een goedkope scanner (<=75 euro) of een foto van een foto ook mogelijk.

supernov

Ongelezen bericht door supernov »

Zo'n negatieven-scanner, moet je ook mee oppassen. Ik had zo'n geval, maar vond de kwaliteit van de scans weinig positief, vooral op gebied van de kleur. De beste kwaliteit haal je uit direct scannen, een foto van een foto maken kost erg veel tijd en je hebt allerlei variaties (hoek van opname, scherpte, etc.). Een goede flatbed-scanner hoeft niet al te duur te zijn, kleine 100 Euro schat ik..

En veel digitale camera's kunnen direct op de tv worden aangesloten. De kwaliteit is hierbij dan wel een stuk lager dan een uitgeprinte versie.

norbertst

Ongelezen bericht door norbertst »

Bezoek de website van Conrad eens

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

Wel uitkijken met prijzen bij Conrad!

Met sommige dingen zijn ze echt veel duurder,

Staat bijvoorbeeld een hoofdtelefoon op voor 120 euro die echt overal, op andere even betrouwbare site's én in de winkel 80 euro kost.

Vind ik nogal een extreem verschil...........

koningsjpc

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Bij de nieuwste generatie lcd tv's heb je naast de hdmi, scart, component etc. een usb aansluiting. Als je dan een cardreader gebruikt, kun je deze via de usb aansluiten op de tv.

Sommige lcd tv's hebben ook een ingebouwde cardreader, zodat je de sd card dan direct in de tv kunt stoppen en afspelen.

Maar waarom moeilijk als het ook makkelijk kan. Gebruik een foto- of videobewerkingsprogramma. Zet op dvd, cd, vcd, svcd je foto's, plaats er teksten bij, overgangen etc, een mooi muziekje erbij en je hebt een komplete filmvoorstelling.

Kwaliteit foto's gaat iets achteruit, maar er zitten bij deze programma's ook mogelijkheden om foto's te verscherpen, kleuren wijzigen, fouten eruit halen etc. etc.etc.

Ik gebruik zelf (al jaren) Pinnacle studio 10plus en foto's op cd&video 5 van Magix, bewerk deze en zet ze daarna op een dvd (speeltijd ongeveer een uur) met muziek, overgangen etc. Er gaan tussen de 600 en 800 foto's op een dvd, dus je hebt heel wat te kijken. Kwaliteit is dan ca. 8500 bitrate bij Pinnacle. Magix 7500 bitrate, dus op lcd scherm GOED en vrij scherpbeeld, maar helaas nooit de kwaliteit van een 10x15cm afdruk. Hoe groter het beeldscherm, hoe slechter het beeld. Ik heb zelf een 94 cm beeldscherm, maar met verscherpen etc. in het bewerkingsprogramma, krijg ik een goed scherp beeld. Ook kwaliteit van de fotocamera is nu belangrijk, dit omdat het beeld nu sterk vergroot word.

Ook heb je dan eveneens een leuke hobby en ben je heel wat avonden zoet met deze hobby.

Gr. jan Konings

Atmoz

Ongelezen bericht door Atmoz »

Als je de negatieven nog hebt is de beste manier om deze naar een foto-ontwikkelaar te brengen en hem vragen of hij ze digitaliseert. Dat lijkt me echt de beste en mooiste optie!!

Gesloten