LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rentepunten Postbank :(

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Rentepunten Postbank :(

Ongelezen bericht door manus123 »

Ik ben verbolgen over de Rentepunten en de servicegerichtheid van de Postbank.
Ik heb onlangs veel geld gespaard bij de Postbank, die mij nu een veer in de kont wil
steken door hun waardeloze actie. Deze actie is echter gebaseerd op exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt. Deze overschrijden alle realiteit.

Neem bijvoorbeeld de Philips Waterkoker type HD4690. Postbankadviesprijs; 109,=
Dit betekent dat de consument hiervan de helft in euro’s dient te betalen en de andere helft
middels hun opgespaarde Rentepunten. Echter PLUS de verzendkosten van 10,= die hier nog bijkomen, pér los artikel wel te verstaan!! Hoezo voordeel en lekkermakerij?????

Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten
(aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender)
tegelijk wil bestellen. Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35.
Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze artikelen.
Echter, naast de hoge prijzen, kan de Postbank MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product ook nog afzonderlijke verzendkosten dien te betalen.
“Jawel” dus, is hun ijzige antwoord.

Met deze dubbele "klant-onvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen. Ik heb hierover contact gezocht met de Postbank. Ik wilde duidelijk te weten komen, óf de Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
De postbank stuurde mij daarop een standaardemail terug. Daaruit bleek men niet te willen en kunnen afwijken van hun beleid.

Nu het volgende voorbeeld; Via de officiele website van www.philips.nl wordt men doorgelinkt, wanneer aangegeven wordt produkten online te willen kopen.
Je komt dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 Wehkamp (Postbankprijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= Wehkamp (Postbankprijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 BCC (Postbankprijs; 109,=)
Hierbij wordt per artikel nog 10,= verzendkosten bijgeteld. En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!!
De consument moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.
Postbank gebruikt zijn eigen klanten dus als een “commerciële prooi”. Als je nog beter zoekt,
vind je op internet nog veel goedkopere online-winkels. Deze hanteren prijzen, die uiteindelijk veel goedkoper uitkomen, als de nettoprijs via de Postbank. Per saldo zijn je rentepunten dan verspeeld en ben je duurder uit…

Als critisch consument, neem ik dan ook geen genoegen, met de reactie en het standpunt van de Postbank, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf. Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om betreffende klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!

Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op de Postbank, om zijn standpunt te herzien, nadat deze wel grondig onderzoek heeft verricht. Met dien verstande dat men, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht is georiënteerd en ertoe is gespitst om géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.


manus123
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2007 21:06

Re: Rentepunten Postbank :(

Ongelezen bericht door manus123 »

Hallo Dennis,
Thanx voor je aanvulling. Ik wilde gewoon even de ergernis van mij afschrijven, en onder ogen van Nederland brengen...
Binnenkort zeg ik al mijn rekeningen bij de Postbank op.
Zoals gereflecteerd, ben ik een critisch consument. Wel met veel goodwill, maar van principe dat input van twee kanten moet komen. Ik weiger mij te laten gebruiken als commerciele prooi. Postbank goodbye!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank :(

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De reden dat ik destijds dat topic had geopend, is dezelfde als jouw bezwaar tegen dit fenomeen.

Adviesprijs minus de korting, vermeerderd met verzend- en adminstratiekosten, dat levert immers een reguliere verkoopprijs op.

Het systeem deugt gewoon niet. Postbank ziet het echter als service aan haar klanten. Nou, ook al krijg je ze gratis, wanneer je er niets aan hebt, is het geen service meer.

Gesloten