LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple IPod NON-Service

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
SanderE

Apple IPod NON-Service

Ongelezen bericht door SanderE »

Vorig jaar heb ik (helaas) een IPod gekocht. Leuk voor m'n muziek en handig als backup memory voor m'n digitale camera. Nu heb ik ook veel Israelische muziek, maar helaas, de IPod kan dat niet weergeven. De muziek staat er wel op, echter alles is leeg, dus je kan niet zien wat je kiest. Na enig onderzoek op internet blijkt dit ook voor veel andere talen te gelden. Dat Apple niet alle characters "out-of-the box" ondersteund is ook begrijpelijk, dat is niet het probleem.
Ik heb een aantal keren geprobeerd met Apple hierover in contact te komen maar vragen of opmerkingen hierover worden door Apple gewoon genegeerd.
Hierop ben ik maar eens gaan zoeken in het forum van Apple. Daar staan veel klachten over dit probleem. Ik heb toen ook mijn commentaar erbij gezet en ook mijn bezwaar dat Apple het probleem gewoon negeert. Niks onvriendelijks, alleen een verslag van wat er gebeurd. Toen ik een uur later weer keek had Apple mijn commentaar verwijderd! Dus Apple censureerd zijn forum en is niet gediend van negatief commentaar op hun service. Mijn opmerking over hun censuur was uiteraard ook binnen een uur weer verdwenen.
Kortom: Apple maakt mooie spullen, maar, als er iets is hoef je niet op ze te rekenen. Dan geven ze niet thuis en als je daar iets van zegt wordt dat gewoon verwijderd. Mijn advies, koop geen Apple. Er zijn zat andere producten die hetzelfde of meer functionaliteit bieden en die wel service leveren.

SanderE

Re: Apple IPod NON-Service

Het gaat niet om de PC. Daar kun je gewoon een Microsoft Language Pack installeren en ook ITunes ziet de hebreeuwse characters. Echter, als je je muziek download naar je IPod, zie je niets. Dat is niet een probleem met de PC of iets wat wel werkt op een Mac, dat heeft te maken met de firmware van de IPod die andere characters niet ondersteunt.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Volgens dit artikel zijn er inmiddels softwarematige oplossingen voor het probleem: http://www.haaretz.com/hasen/pages/ShAr ... mNo=621414

SanderE

Dank! Dat is zeker goed nieuws. Echter, punt blijft dat Apple deze oplossingen zou moeten bieden en niet een iemand die uit irritatie zelf een oplossing bouwt. Verder zou Apple z'n service moeten verbeteren en dit soort problemen moeten aanpakken. Als ze, zoals nu blijkt, hier al mee bezig zijn, waarom geven ze dat dan niet aan? Waarom negeren ze dan de klachten en verwijderen ze commentaar hierover?

Gesloten