LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met een granieten spoelbak

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
svliegen

Ervaringen met een granieten spoelbak

Ongelezen bericht door svliegen »

Ik heb een heel mooi granieten aanrechtblad uitgezocht. Het oppervlak is gebrand, dus mat en niet helemaal glad.

In de opstelling in de showroom zit er een grote granieten spoelbak in. Dit staat echt waanzinnig mooi maar ik vraag me af hoe goed dit zich houdt:

- beschadigt het snel?
- problemen met schoonhouden (haakse hoeken)?
- kalkaanslag?

Ik vind het veel mooier dan RVS, maar als het teveel problemen geeft dan misschien toch maar voor een praktische oplossing gaan?

Heeft iemand hier ervaring mee?

baanl

Re: Ervaringen met een granieten spoelbak

Ongelezen bericht door baanl »

Ik heb sinds een half jaar een dergelijke spoelbak. Nog steeds erg mooi, geen vlekken of krassen, maar ik ben er erg voorzichtig mee.
De hoekjes zijn ook wel schoon te houden. Nadeel van een dergelijke spoelbak is dat water e.d. niet weglopen en er altijd wat in de bak blijft staan. Niet erg als het schoon water is, maar als je er restjes koffie ed in weggiet blijft dat ook staan en kun je dat niet met de kraan wegspoelen en moet je het met een doekje helemaal "schoondweilen".

svliegen

Ongelezen bericht door svliegen »

Waarom kun je die koffie niet wegspoelen? Blijft het dan echt in de hoeken staan?

baanl

Ongelezen bericht door baanl »

Het kraanwater verdunt de koffie alleen. Kun je erg lang spoelen voordat het weg is. Melk e.d., dus iets waar wat vet in zit drijft op water, dus dat krijg je niet weggespoeld. Het is geen spoelbak waar je makkelijk van alles in weggiet. Hij is het mooist als hij droog is en elke keer als je de kraan open hebt gehad, al is het om een glas om te spoelen, blijft er een plas water in staan. lijk, maar ja het blijft een Ik heb in de bijkeuken een gewone, stalen spoelbak en ik moet zeggen dat ik vaak even naar achter loop om wat weg te gieten, dat is minder werk dan de granieten bak schoondweilen.
Niettemin heb ik geen spijt van de granieten bak, gewoon omdat hij zo mooi is.

Tianne

Ongelezen bericht door Tianne »

Hoi, hoi,

Wij hebben een zelfde aanrechtblad gekozen. Maar zijn voor de praktische spoelbak gegaan..... Wel hebben we een onderbouw model gekozen; ik wist voorheen niet van het bestaan af (maar ik ben dan ook een leek in keukenland...)
Maar bij een onderbouw spoelbak zie je de "stalen randen" niet op je aanrechtblad waardoor ik het blad beter tot zijn recht vind komen. We hebben gekozen voor een volledig vierkante bak, maar wel met enigszins afgeronde hoeken onderin om te voorkomen dat water enzo blijft staan. (de "Bingara" om precies te zijn) Lijkt me een praktisch alternatief mocht je dat zoeken. Wij hebben dezelfde zoektocht gedaan.... (ook nog naar zwart wit getegelde bakken gekeken)
Succes met je keuze !

Gesloten