LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 13:11

[b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

Overcapaciteit, IP-nummers en klachtenafhandeling

Vorig jaar oktober 2005 ben ik begonnen met het melden van dat ik slecht up en download had bij Essent (athome).
Soms viel de verbinding uit en had ik gewoon geen internet.
Bij ongeveer 9 a 10 keer uitgekomen in Amsterdam viel mij op dat ik steeds het zelfde verhaal moest doen .
Het leek er sterk op dat er zelfs niets gedaan werd.
Ik kreeg te horen ( als ik alle kleine losgelaten informatiedelen van die personen daar samenvat ) dat er een overcapaciteit was in Borne en omstreken , dat er meer connekties op een punt werd aangesloten dat in werkelijkheid verwerkt kon worden . Er werd mij als een beetje tegemoedkoming 50 euro op mijn rekening teruggestort. Ook met de vermelding dat Athome de overcapaciteid ging aanpakken .
Maar alles lijkt erop dat er gewoon niets is gedaan.
Zelf had ik 3 aansluitingen op een huisnr , een zogenoemde a,b en c-account . Het a-acount was wat slecht maar werd niet al te veel gebruikt . de andere connecties waren stabiel kwa connektie.

Nu , Athome komt met het leuke idee , dat de b en c acounten verdwijnen. Daar is een brief over gestuurd aan mij dat deze vanaf 23 oktober 2006 zullen gaan verdwijnen. In deze brief staat dat het RIPE (Réseaux IP Européens ) het niet meer toestaat dat er meerdere Ip-nummers op een huishouden mag worden aangesloten. Nou, ik kan er niets over vinden . En hoe willen ze dat hardmaken als ik naast athome een kpn-verbinding zou hebben plus een inbelverbinding , Dat is al 3 X een IP-nummer . Mijn contrakt is aangegaan met deze IP-nummers en moeten ze gewoon nakomen .Het is mijn idee dat het hun erg goed uitkomt om nog meer IP's vrij te maken om nog meer mensen op die onstabiele kooppunten aan te sluiten. Dit alles resulteerd nu in een overgebleven onstabiele A-account.
De helpdesk stuurd de informatie na de technische dienst , dat kost 12 dagen , dan begint het feest van voren aan

Mijn pakket van athome is "breedband"8000kbit down/1200up

Klachten zijn dan :

* wat ik ook doe mijn download is 3500kbit/1200up , of lager/geen
* de helpdesk is erg nutteloos opmdat er niets wordt gedaan omtrent dit probleem ,
kasje muur regeling tussen de helpdesk en technische dienst

* het is onmogelijk om langs de helpdesk heen te komen om de klacht te deponeren op het juiste adres
* het overcapaciteids probleem is na een jaar nog steeds niet aangepakt
* het niet nakomen van gemaakte beloftes
* het plegen van contraktbreuk IVM toegewezen ip-nummers

Mijn vraag is dan :

* Mijn snelheid is de helft maar van het pakket waarvoor ik betaal. Mogen ze dat dan zo maar laten doorgaan ? Zonder dat ik "waar "voor mijn geld krijg ?
* mag athome zomaar mijn IP-adressen wijzigen?
* waar / hoe kan ik langs de helpdesk komen als er al een jaar lang niets is gedaan aan mijn klacht?

Beste athome-klanten

Er is maar een ding zeker wat er goed werkt bij Athome , waterdicht systeem en snelle acties geeft bij het niet nakomen van deze regeling !

!!! DE AFBOEKING VAN HET BEDRAG !!!

J.KAMPKUIPER

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Geachte J.KAMPKUIPER.

Klachten over trage verbindingen bij downloaden zijn aan de orde van de dag. @home kan daaraan niets doen. Ze kunnen wel zeggen dat er een downloadsneheid van zoveel gig is maar die moet weer opgedeeld worden over het aantal hops en cliënten. er blijft bij massagebruik niets van over.
Ik merk hier bijvoorbeeld goed wanneer de scholden uit zijn. Dan is het hier vrijwel onmogelijk om internet te gebruiken omdat het te traag is.
Men is echter bezig met snellere routers het uitbreiden van het glasvezelnet. Dan zou het over moeten zijn maar ik wacht mijn tijd af en zien het met enige terughoudendheid tegemoet.
Ik geloof er niet meer in.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 13:11

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Snelheid ?? pakketten

Als dat dan is waar zijn die pakketten dan goed voor ?? :):):) Advertentie van verschillende pakketten ????
En 's nachts is er ook niets van te merken volgens mij zitten dan de scholen dicht , en minder internetdrukte.... en hetzelfde blijft ...onverklaarbaar toch :evil: , maar geen hulp.
Dan is er gewoon iets mis.
En ik ben niet een snelle klager , met de auto zijn er ook wel eens files , dus dat het internet soms wat trager is geeft niet .
Maar constand traag , maanden lang.. of dan wel dan geen internet?
Sorry , maar dat is gewoon erg...
Dit is toch een manier om je centen uit de zak te kloppen :?

J.Kampkuiper

De athome pakketten hieronder :lol:

-------------------------------------------------
Internet
Soms
Wilt u vooral mailen en zo af en toe iets opzoeken op internet? Kies dan voor Internet Soms. Dit is de voordeligste manier om online te zijn.Meer info

Internet
Soms 1200
Snelheid(kbit/s) Download:
Upload:
1200
300

prijs per maand
€ 17,95
nu 2 maanden voor
€ 0
Bestellen Meer info Internet Regelmatig
Sneller internetten, downloaden, digitale foto's uitwisselen. Voor de gemiddelde internetter is Internet Regelmatig van @Home de ideale keuze.


Internet
Regelmatig 4000
Snelheid(kbit/s) Download:
Upload:
4000
600

prijs per maand
€ 29,95
nu 2 maanden voor
€ 0
Bestellen Meer info Internet Intensief 8000
Meer, beter en sneller. Kijkt u graag online films, downloadt u lekker veel of bent u een fanatieke gamer? Dan is Internet Intensief de beste optie.


Internet
Intensief 8000
Snelheid(kbit/s) Download:
Upload:
8000
1200

prijs per maand
€ 47,95
nu 2 maanden voor
€ 0
Bestellen Meer info Internet Intensief 15000
Haal het beste en het snelste uit uw internet. Met Internet Intensief 15000 kunt u optimaal genieten. Downloaden, surfen en gamen ging nog nooit zo snel!


Internet
Intensief 15000
Snelheid(kbit/s) Download:
Upload:
15000
1200

prijs per maand
€ 69,95
nu 2 maanden voor
€ 0
-----------------------------------------------------------------------------

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door Evy »

Wij hebben sinds oktober vorig jaar internet en sinds april telefoon van @home, het goedkoopste pakket van 17,95 p/maand + 5,95 voor telefoon. Wij hebben een x een storing gehad, en een x had een groot deel van onze woonplaats geen internet. Dus 2 x een storing op ruim 14 maanden vind ik wel kunnen. Wij hebben 2 pc s op het modem aangesloten en geen last van traag internet, ook niet als we met beide pc tegelijk internetten. Ook maakt het niet uit hoe vroeg/laat het is.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door pvd »

Ik heb @ home internet regelmatig 4000. Ik heb geen klachten over de verbindingssnelheid.

Snelheidsmeting (net uitgevoerd)

4106 kbit/s down en 560 kbit/s up.

pvd

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 13:11

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

Bij ons in de wijk , waar ik regelmatig bij mensen over de vloer kom , is er sprake van problemen met de verbinding , en niet zo zeer met de snelheid .
Nu , valt het mij wel op , dat de meesten daar ook een pakket hebben van 17,95euro of die erboven van 29,95 euro. Die komen bijna niet boven de 4000kbit download
Maar doordat ik met mijn werk zit , en ook hobby natuurlijk , komt het er op neer dat ze me die snelheid gewoon niet bieden , maar dat ik er wel voor betaal. :evil:
Ik haal ik wel eens met pieken boven de 4000kbit down maar heb nog nooid van mijn leven iets gezien wat boven de 5000 is .

Zelf heb ik vaak schone PC's van het werk die ik moet installeren , dus last van spam, virus en andere dingen kunnen niet aan de orde zijn op een splinter nieuwe harddisk. :?
Er is dan ook geen andere PC die dan aktief is , anders zijn de gemeten waarden onjuist .


In Enschede is dit bij meerdere kennisen wel het geval en staan dan ook raar te kijken wat hier loos is met het internet van Athome. Het gemmiddelede is dan ergens rond de 3500 bij mij thuis tewijl die daar gewoon aan het max zit ( natuurlijk niet in het spits-uur )

Eigelijk zou ik wel es willen weten wat er zou gaan gebeuren als ik athome eens opbelde voor het hoogste pakket wat er te leveren valt .
15000/1200 ........heb zo'n idee al hoe dat uitpakt :wink:

J.Kampkuiper

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2006 13:11

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door [email protected] »

grappig nieuws

ohw wat leuk om deze mail tegen te komen op een forum.
Dus het is bekent bij athome .... maar dat kost waarschijnlijk geld mijn modem vervangen . Dus .....
Hieronder een bericht over de modem-capaciteid/snelhied van het type motorola sb4200 types Eentje die problemen heeft bij snelheden boven de 4000

-------------------------------------------------------

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Wij zien in ons systeem dat u gebruik maakt van een Motorola SB 4200. Er
zijn bekende problemen met de snelheid bij dit modem na de
snelheidsverhoging.
Wij adviseren u dan ook contact op te nemen met de
Klantenservice: 0900 - 0740(lokaal tarief). Zij helpen u graag verder.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home
Afdeling Klantenservice

------------------------------------------

Leuk he 8) Daar is mijn snelheid dus :P
Nu es deze mail na ATHOME heen knallen , zien wat er gebeurd

J.KAMPKUIPER

messed-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:26

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door messed-up »

@ chanmaster.

Je kan beter niet reageren als je blijkbaar niet op de hoogte bent.

Dat het internet in zijn geheel als b.v. de scholen zijn uitgegaan veel langzamer wordt of zelfs in het geheel niet bruikbaar is ligt wel degelijk aan de provider.
Ondercapaciteit heet dat.
En het is niet "het internet" maar de provider die daar de schuldige aan is.

Typisch een antwoord wat vaak wordt gegeven door "help"desk medewerkers om van een "zeurende" klant af te komen.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door pvd »

Het is nu volgens mij spitsuur.....

Mijn regelmatig 4000 verbinding:

4092 kbit/s down en 560 kbit/s up.

Niet slecht toch :lol:

pvd

jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 nov 2003 10:39

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door jong »

@slome inversteerd niet meeer?
Sinds een jaar wordt mijn internet verbinding via athome steeds trager. Ben daarom van "Regelmatig" naar "soms" abo overgegaan; maakte qua uppload en download immers toch niets uit ( 33KByte/s resp 24KB/s) Vaak werkt mijn oude telefoon inbeller sneller. Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk is mij nieuw aansluitmateriaal toegestuurd, bestaande uit een (ouderwetse) kontakt doos en twee externe splitters ( in de oude was de splitter ingebouwd) Het resultaat was dat de snelheid even traag bleef als voorheen, echter het (analoge) tv-signaal was een stuk slechter. In de lage band veel interferentie strepen.
Naar ik nu heb gehoord wil Essent de kabeltak verkopen en dus geen capaciteitsinivesteringen meer wil plegen. Wel is men zeer actief in het telefonisch aanprijzen van kabeltelefonie; immers meer abbonnementen maakt de prijs van de kabeltak hoger. De verhalen van de helpdeskmedewerkers dat de trage snelheid het aan je router of firewall ligt zijn inmiddels op diverse Fora wel ontkracht.

The_Grass
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2007 11:39

Re: [b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]

Ongelezen bericht door The_Grass »

Hier al van af eind november een pet aansluiting ik heb Internet intensief 8000 maar het lijkt wel internet af en toe.

Na de helpdesk te hebben gebeld en alles gedaan wat ze zeiden nog steeds geen veranderingen ,wegvallende verbinding telefoon die kraakt of in gesprek is of het helemaal niet doet ect ect...

En mij 2 verhuispakketten te hebben toegestuurd om dat het aan de inhuis installatie lag , heb ik alles opnieuw aangesloten en nog steeds geen verandering.

Hitmap pro gedraait want dan zou het wel Spyware zijn , nou ook niet dus.
Toen is er op 29-12-2006 een monteur geweest en heeft de inhuis installatie goed gekeurd dus ligt het Nu bij @home maar er wordt niks gedaan want mijn ticket ( Referentie nummer bij @home Helpdesk is weer verandert en dus kom je verder met je storing onderaan de bult te liggen die nu al op 6 weken staat ).

Kun je dit contractbreuk noemen voor aangeboden diensten want ik wil wel heel graag weg bij @Home want ze durven wel het volledige bedrag van mijn abbonement af te schrijven.

Kort gezegd ik wil weg want @home kan mij niet verder helepn met de storingen die ik heb.

Maar je gaat stilzwijgend een contract bij @home van een jaar aan.

Dus als het meezit ben ik 13 april 2007 voorgoed bij ze weg dit staat vast.

De koek is op ik hoop dat Trosradar hiereens iets mee kan doen , want als je de forums bij verschillende sites na leest weet je dat het klachten regent bij athome.

Vriendelijk Groetend Ruurd Grasman Joure

Gesloten