LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
In de diverse forums op deze en andere sites komen veel mankementen van diverse Opel typen en versies naar voren en tevens vaak geklaag over de zeer slechte service van de opeldealers waar een beunhaas vaak nog een puntje aan kan zuigen.
Om een aantal te noemen:
- Smeltende koplamp fittingen door oververhitting, hoewel deze uigerust is met de orginele lamp. Reparatie : K.K. (kosten koper)
- Distributieriemen die 10.000 km eerder kapot gaan dan volgens de (eerste versie) van het onderhoudsboekje, Reparatie K.K.
- Dasboard die uit valt, controle lampjes die verkeerd aangeven, airbag alarm, gordels, verzuipende motor etc (Meriva)
- ECU (elektronische controle unit) die kinderziekten vertoont en vroegtijdig vervangen moet worden (Astra modellen)
- Orginele licht metalen velgen van Opel die ongeschikt zijn voor nederlands klimaat en daarom vroegtijdig "verrotten" (Astra)
- Wel een 12 jaar roestgarantie op carrosserie maar een splinternieuwe uitlaat katalysator die naar 4 jaar bijna van de roest onder de auto weg valt.
Het wordt tijd deze praktijken van Opel beter bekend te maken zodat deze fabrikant en bijbehorende dealers wat minder verkopen en daardoor meer tijd beschikbaar krijgen hun product op een acceptabel peil anno 2004 te brengen. Ik stel voor een aparte forum te openen voor alle miskleunen van Opel en bijbehorende dealers, zoals Opel Puma Delfzijl met naam te noemen op deze site.
Om een aantal te noemen:
- Smeltende koplamp fittingen door oververhitting, hoewel deze uigerust is met de orginele lamp. Reparatie : K.K. (kosten koper)
- Distributieriemen die 10.000 km eerder kapot gaan dan volgens de (eerste versie) van het onderhoudsboekje, Reparatie K.K.
- Dasboard die uit valt, controle lampjes die verkeerd aangeven, airbag alarm, gordels, verzuipende motor etc (Meriva)
- ECU (elektronische controle unit) die kinderziekten vertoont en vroegtijdig vervangen moet worden (Astra modellen)
- Orginele licht metalen velgen van Opel die ongeschikt zijn voor nederlands klimaat en daarom vroegtijdig "verrotten" (Astra)
- Wel een 12 jaar roestgarantie op carrosserie maar een splinternieuwe uitlaat katalysator die naar 4 jaar bijna van de roest onder de auto weg valt.
Het wordt tijd deze praktijken van Opel beter bekend te maken zodat deze fabrikant en bijbehorende dealers wat minder verkopen en daardoor meer tijd beschikbaar krijgen hun product op een acceptabel peil anno 2004 te brengen. Ik stel voor een aparte forum te openen voor alle miskleunen van Opel en bijbehorende dealers, zoals Opel Puma Delfzijl met naam te noemen op deze site.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Wat zou dat nou boeien?Het wordt tijd deze praktijken van Opel beter bekend te maken zodat deze fabrikant en bijbehorende dealers wat minder verkopen en daardoor meer tijd beschikbaar krijgen hun product op een acceptabel peil anno 2004 te brengen
Iemand die slechte ervaringen heeft met Opel of z'n dealers (zoals ondergetekende) die koopt geen Opel meer en wat zou het ons nou interesseren of ze hun producten op 2004 nivo brengen; zat andere fabrikanten die wel goede kwaliteit voor hun geld bieden
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Beste PietB
je raakt nu wel erg gefrustreerd hee over Opel? Dat van je ecu is nu al twee keer gepost en nu dit weer. Kijk een algemene marketingregel is dat als een klant een goede ervaring heeft met een product het aan 3 mensen doorvertelt, maar als hij of zij slechte ervaringen heeft met een product het aan 10 mensen laat weten.
Maar je negatieve verhaal over Opel wordt wel heel erg. Ik ben zelf ook geen fan van het merk maar daarom rijd ik ook geen opel en als u zo'n hekel heeft aan het merk neem dna alstublieft een ander merk ruil die auto gewoon lekker in.
je raakt nu wel erg gefrustreerd hee over Opel? Dat van je ecu is nu al twee keer gepost en nu dit weer. Kijk een algemene marketingregel is dat als een klant een goede ervaring heeft met een product het aan 3 mensen doorvertelt, maar als hij of zij slechte ervaringen heeft met een product het aan 10 mensen laat weten.
Maar je negatieve verhaal over Opel wordt wel heel erg. Ik ben zelf ook geen fan van het merk maar daarom rijd ik ook geen opel en als u zo'n hekel heeft aan het merk neem dna alstublieft een ander merk ruil die auto gewoon lekker in.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Hallo Boebertje
Het is gewoon een Buzz marketing experiment om te zien of de uitspraak "..vertelt het aan 10 mensen..." in het internet tijdperk met 1000 vermenigvuldigd kan worden.
Het is gewoon een Buzz marketing experiment om te zien of de uitspraak "..vertelt het aan 10 mensen..." in het internet tijdperk met 1000 vermenigvuldigd kan worden.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 dec 2006 13:32
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Heb ook slechte ervaring met Astra (elektronica) en met dealer Puma in Winshcoten. Ga mijn vijfde Opel nog dit jaar inruilen voor een ander merk.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Opel is altijd een zeer slecht merk geweest...in de jaren 80 ook al, maar ze gingen wel als warme broodjes over de toonbank.
Dus qua verkopen altijd weer op nummer 1
Dat is wat mensen willen, betrouwbaarheid en dan kwamen ze altijd (in de volksmond genoemde verhalen) bij Opel of Volkswagen terecht..die destijds nog teerde op het kever succes.
De Japanse auto's werden met de grond gelijk gemaak door dezelfde subjectieve autopers, die volgens mij geld toegeschoven kregen Eurpese Importeurs voor oneerlijke test en foutieve informatie.
Koreanen maken nu ook hele goede auto's en vaak spotgoedkoop in vergelijking met de kunstmatig hoog gehouden Elite merken..meestal van Duitse afkomst.
Kan een heel rijtje auto's opnoemen die ik zelf gehad heb, Italianen, Franse brrr., Duitse , maar de meeste auto's waren Jappen...en wat een genot.
Weinig tot geen problemen, Mazda, Nissan, Toyota, Daihatsu, Mitsibutshi perfecte auto's
Dus qua verkopen altijd weer op nummer 1
Dat is wat mensen willen, betrouwbaarheid en dan kwamen ze altijd (in de volksmond genoemde verhalen) bij Opel of Volkswagen terecht..die destijds nog teerde op het kever succes.
De Japanse auto's werden met de grond gelijk gemaak door dezelfde subjectieve autopers, die volgens mij geld toegeschoven kregen Eurpese Importeurs voor oneerlijke test en foutieve informatie.
Koreanen maken nu ook hele goede auto's en vaak spotgoedkoop in vergelijking met de kunstmatig hoog gehouden Elite merken..meestal van Duitse afkomst.
Kan een heel rijtje auto's opnoemen die ik zelf gehad heb, Italianen, Franse brrr., Duitse , maar de meeste auto's waren Jappen...en wat een genot.
Weinig tot geen problemen, Mazda, Nissan, Toyota, Daihatsu, Mitsibutshi perfecte auto's
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Ik vind "zeer slecht" wel behoorlijk overdreven.
Tuurlijk zijn er slechte auto's, maar dat gebeurd bij ieder merk.
Er zijn ook genoeg tevreden rijders hoor...
Tuurlijk zijn er slechte auto's, maar dat gebeurd bij ieder merk.
Er zijn ook genoeg tevreden rijders hoor...
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Volkswagen maakt van oudsher prima auto's, maar het blijven natuurlijk Europese wagens, die onder normale condities prima voldoen,
Japanse wagens hadden vroeger de roestduivels bij aflevering al meegekregen, de motoren echter waren onverwoestbaar, menige Japanner is naar de sloop gegaan met een motor die in nieuwstaat verkeerde!,
Volkswagen zijn degelijke wagens waar een stevig prijskaartje aan hangt, en niet iedereen heeft het geld voor zo'n wagen over, er zijn legio alternatieven te vinden bij de concurrent de kwalitatief dezelfde wagens levert voor een goedkopere prijs,
Japanse wagens werden vroeger als "speelgoedauto's" gezien, maar de klant had al snel in de gaten dat deze wagens kwalitatief toch wel goed waren, en zodoende kwalitatief en prijstechnisch de Europese wagens al snel van hun voetstuk stoten,
Vooral merken als Ford, Opel en Volkswagen moeten vaak hun meerdere erkennen in de Japanners, die met de degelijkheid, reparatiegevoeligheid en aantal keren extra naar de garage, met pech langs de weg staan, e.d. het niet kunnen halen bij de Japanners, die in verhouding met de Europese wagens maar weinig pech gevallen kennen,
Japanse wagens hadden vroeger de roestduivels bij aflevering al meegekregen, de motoren echter waren onverwoestbaar, menige Japanner is naar de sloop gegaan met een motor die in nieuwstaat verkeerde!,
Volkswagen zijn degelijke wagens waar een stevig prijskaartje aan hangt, en niet iedereen heeft het geld voor zo'n wagen over, er zijn legio alternatieven te vinden bij de concurrent de kwalitatief dezelfde wagens levert voor een goedkopere prijs,
Japanse wagens werden vroeger als "speelgoedauto's" gezien, maar de klant had al snel in de gaten dat deze wagens kwalitatief toch wel goed waren, en zodoende kwalitatief en prijstechnisch de Europese wagens al snel van hun voetstuk stoten,
Vooral merken als Ford, Opel en Volkswagen moeten vaak hun meerdere erkennen in de Japanners, die met de degelijkheid, reparatiegevoeligheid en aantal keren extra naar de garage, met pech langs de weg staan, e.d. het niet kunnen halen bij de Japanners, die in verhouding met de Europese wagens maar weinig pech gevallen kennen,
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Ulbe...perfect verwoordt, en objectief ook.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Helemaal waar, had het niet beter kunnen verwoorden
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Tja, Ulbe, wat kan ik zeggen?
Ik heb ooit eens staan klooien met een motorkap van een Toyota corolla uit '89. De klant wilde zijn olie eens peilen, vervolgens bleek de vergrendeling van de motorkap door roest niet meer te werken! Hiermee wil ik dus beslist niets zeggen over de roestgevoeligheid van deze auto's! Say no more!
Ik heb ooit eens staan klooien met een motorkap van een Toyota corolla uit '89. De klant wilde zijn olie eens peilen, vervolgens bleek de vergrendeling van de motorkap door roest niet meer te werken! Hiermee wil ik dus beslist niets zeggen over de roestgevoeligheid van deze auto's! Say no more!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 feb 2007 09:29
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Ford is tegenwoordig kwalitatief goed. We hebben een paar van die dingen in de lease. Mondeo deelt veel met de Mazda 6, ook zo'n probleemloos product, fijne auto trouwens om te rijden. Twijfelde zelfs tussen een Audi en een 6 executive.
Al koop je een Toyota, als het een maandagmorgen auto is zal zelfs die kuren vertonen..
Opel? Dat zal ik nooit en te nimmer kopen, rijdt ook nog eens beroerd, volgens mij het enigste merk dat nog roest? Onderdelen zijn ook nog eens duur.
Al koop je een Toyota, als het een maandagmorgen auto is zal zelfs die kuren vertonen..
Opel? Dat zal ik nooit en te nimmer kopen, rijdt ook nog eens beroerd, volgens mij het enigste merk dat nog roest? Onderdelen zijn ook nog eens duur.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Zou persoonlijk ford niet boven opel willen zetten (ben ook geen Opel fan). De Fords die wij in de lease hebben zijn allerminst betrouwbaar (enkel de dieselmotoren en de volvo motor in de focus die zijn echt bovengemiddeld. Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat Ford een geweldig onderstel heeft en gewoon goed rijdt maar voor der rest is het zonder meer een storingsgevoelig produkt met niet meer dan middelmatige bouwkwaliteit. Toyota en subaru doen het bij ons bovengemiddeld goed (als ze die blinde ontwerper nou eens ontsloegen...) er komt een impreza aan die er wel goed uitziet, zou meteen weleens mijn volgende auto kunnen worden.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Een kind schreef ooit HOOS
en toen stond er HopelOOS dus die vieze auto was erg leuk.
En kinderen kunnen soms erg hard de waarheid vertellen...
wie was dit?
en toen stond er HopelOOS dus die vieze auto was erg leuk.
En kinderen kunnen soms erg hard de waarheid vertellen...
wie was dit?
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Het is maar wat je wilt. Of voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, dus een jap of koreaan kopen, met hun goedkoop plastic crappy interieur, en het uitelijk een slap aftreksel van europese auto's.
Of een echte auto die af en toe eens wat kost maar er ook nog iets voor terug krijgt als je hem weer verkoopt. Je moet er wat voor over hebben als je auto rijd. Is altijd zo geweest. En zal altijd zo blijven. De jappen en de koreanen zijn voor de smaakloze krenteknijpers, en de europese voor de autoliefhebbers en mensen met smaak.
Bovendien denk ik dat hier alleen de klagende mensen komen. Ik heb een grote familie en heel wat Opel rijders. Van alle bouwjaren en type's. En niet 1 wat ooit een probleem ermee heeft gehad. Ook gelezen welk merk uitgeroepen is tot auto met de minste problemen bij de duitse TUV? juist Opel. Dus onzin als een paar mensen ontevreden zijn, ineens alle Opels slecht zijn.
Mensen die tevreden zijn komen niet klagen op een forum. Of een topic starten hoe goed hun auto wel niet is. Als je een topic begint over welk merk dan ook dan zijn er altijd wel weer mensen die mee komen klagen. Als een merk 20.000 auto's verkoopt tegenover 500 auto's dan is de kans dat je over het eerste merk iets hoort natuurlijk veel groter. Anyway, als opel echt zo slecht was bleven ze heus niet boven aan de verkoop lijst staan.
En wat VW betreft heb ik ook andere verhalen gehoord.
Zie ook:
Autokopen.nl
Of een echte auto die af en toe eens wat kost maar er ook nog iets voor terug krijgt als je hem weer verkoopt. Je moet er wat voor over hebben als je auto rijd. Is altijd zo geweest. En zal altijd zo blijven. De jappen en de koreanen zijn voor de smaakloze krenteknijpers, en de europese voor de autoliefhebbers en mensen met smaak.
Bovendien denk ik dat hier alleen de klagende mensen komen. Ik heb een grote familie en heel wat Opel rijders. Van alle bouwjaren en type's. En niet 1 wat ooit een probleem ermee heeft gehad. Ook gelezen welk merk uitgeroepen is tot auto met de minste problemen bij de duitse TUV? juist Opel. Dus onzin als een paar mensen ontevreden zijn, ineens alle Opels slecht zijn.
Mensen die tevreden zijn komen niet klagen op een forum. Of een topic starten hoe goed hun auto wel niet is. Als je een topic begint over welk merk dan ook dan zijn er altijd wel weer mensen die mee komen klagen. Als een merk 20.000 auto's verkoopt tegenover 500 auto's dan is de kans dat je over het eerste merk iets hoort natuurlijk veel groter. Anyway, als opel echt zo slecht was bleven ze heus niet boven aan de verkoop lijst staan.
En wat VW betreft heb ik ook andere verhalen gehoord.
Zie ook:
Autokopen.nl
Zal wel veel commentaar op komen maar its just the way it is17 februari 2006
Opel-modellen bieden de hoogste kwaliteit van alle Duitse automerken, volgens het Auto Bild Quality Report 2006. Opel liep in 2005 ook al voor op alle andere Duitse merken. Het onderzoek van Auto Bild richt zich op betrouwbaarheid, kwaliteit op lange termijn, service en klantentevredenheid.
Laatst gewijzigd door South75 op 02 mar 2007 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Opel afgezakt naar niveau oostblok auto uit 1980
Graag wil ik me hierbij aansluiten, Opeldealer/garage, bah wat een ballentent zeg......kom je een nieuwe auto kopen....ze lopen zo langs je heen, zonder je een goeiedag te wensen.
Kan ik geholpen worden? ...ja mevrouw wij hebben het druk.
Okee, auto gekocht alles getekend...betaald..kopje koffie???? vergeet het maar !!!! En de garage ?? nog erger...ja mevrouw weten niet wat er met uw auto aan de hand is...ja maar het is een auto van een paar jaar (!) oud, tsja, electronica he? kan altijd wat fout gaan, maar eh ja we hebben wat vervangen maar dat is het niet...nu gaan we wat anders proberen, en als dat het ook niet is...ja.., eh..wie moet dat dan betalen ???.....U!!
een leenauto ?? wij hebben uw auto pas 11 dagen bij ons staan en we hebben nog geen idee wat er scheelt, maar een leenauto ??
En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. En dit een een echte, erkende Opel dealer.
Kan ik geholpen worden? ...ja mevrouw wij hebben het druk.
Okee, auto gekocht alles getekend...betaald..kopje koffie???? vergeet het maar !!!! En de garage ?? nog erger...ja mevrouw weten niet wat er met uw auto aan de hand is...ja maar het is een auto van een paar jaar (!) oud, tsja, electronica he? kan altijd wat fout gaan, maar eh ja we hebben wat vervangen maar dat is het niet...nu gaan we wat anders proberen, en als dat het ook niet is...ja.., eh..wie moet dat dan betalen ???.....U!!
een leenauto ?? wij hebben uw auto pas 11 dagen bij ons staan en we hebben nog geen idee wat er scheelt, maar een leenauto ??
En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. En dit een een echte, erkende Opel dealer.