LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schipholvervoer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jwtolsma

Schipholvervoer

Ongelezen bericht door jwtolsma »

Om 23.45 uur geland op Schiphol. Om 00.40 uur arriveert taxibusvervoer. Wij moete naar Sneek. Via de Afsluitdijk kunnen we thuis zijn om ongeveer 02.00/02.15 uur. Het werd...04.35 uur!! In plaats van eerst rechtstreeks naar Sneek, werden we getrakteerd op een reis via Hoogeveen en Groningen...

Direct een brief geschreven naar de Directie. Geen antwoord. Ook op een volgend schrijven volgt geenreactie. Kennelijk is deze handelwijze huisstijl van Home Schiphol Home.

Een volgende keer maar voor een andere manier van vervoer zorgen!

Henri42

Re: Schipholvervoer

Ongelezen bericht door Henri42 »

?, wat bedoelt U nu met dit verhaal,

Hoeveel andere mensen zaten er in de taxi?

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wat verwacht u dan meneer/mevrouw Tolsma ?

Dat de taxibus alleen voor u, voor die prijs, u naar huis brengt ???
Zou vreemd zijn als mensen bij u in de buurt met een andere taxi(bus) naar huis zouden moeten ...
Juist dank zij het combineren kan de prijs nog redelijk worden gehouden.

Volgende keer maar overnachten bij Schiphol en dan met de trein naar huis.

Lieske

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Wij maken ook regelmatig gebruik van de Schipholtaxi.

Vorig jaar najaar moesten we, door het omgooien van de terugvlucht vanaf ons vakantieadres een busje voor ons ( 6pers) bestellen en omdat het kort dag was, kon dat alleen als privegebruik. Kwam er s'nachts dus netjes een dame voorijden, die er trouwens al was, voordat wij bij de taxibalie waren.

Zij heeft ons netjes die nacht naar huis (oosten) gebracht à € 150 per rit. Diezelfde rit is normaal een stuk goedkoper als men gebruik kan maken van "gecombineerd vervoer" waar wij normaal altijd gebruik van maken.

De laatste reis van ons nog niet zolang geleden, hebben we op tijd voor de terugweg via innernet een taxi kunnen bestellen voor het normale tarief. Dit keer waren wij de enigen, maar die man moest diezelfde nacht nog weer bij ons in de buurt mensen ophalen, om weer naar Schiphol te brengen.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is, dat als je hiervoor boekt/kiest, staat het in de voorwaarden dat het gecombineerd vervoer betreft. Wij hebben ook wel eens meer dan een uur moeten wachten op Schiphol om daarna nog de halve veluwe af te rijden om mensen weg te brengen.

Maar ik heb de keuze of gecombineerd of prive. Voor ons niet zo moeilijk, dan maar even wachten. Je betaald er per slot van rekening ook minder voor, al wil ik er wel even bij aantekenen, dat het ook nog een behoorlijk bedrag is. Maarja, soms kan het niet anders!

Als ik u was, inderdaad of met eigen vervoer of overnachten bij Schiphol, als u dit niet meer wilt. :wink:

jwtolsma

Beste Lieske,

Je hebt het waarschijnlijk niet helemaal goed begrepen. Natuurlijk besef ik heel goed, dat de taxibus niet alleen voor ons rijdt! Maar er is toch wel een groot verschil, of de taxibus de route Schiphol-Sneek-Hoogeveen-Drouwen-Groningen-Sneek neemt, of in omgekeerde volgorde!!

jan.

jwtolsma

Beste Henri,

Het aantal personen was 5; twee (wij dus) naar Sneek, 1 persoon naar Hoogeveen, 1 naar Drouwen en 1 naar Groningen.
Zie ook mijn nadere reactie op het mailtje van Lieske.

jan.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

en U laat de chauffeur zo logistiek zijn gang gaan zonder bij vertrek met elkaar de route te bespreken en vast te stellen. ???> !!!!!!!!!!!!! toch niet in slaap gevallen met z,n 2 :) ????,

C200K

Ongelezen bericht door C200K »

Goedenavond Jan,

Vooraan beginnen: weet U waar de txi uiteindelijk (dus na het afleveren van U in Sneek) naar toe moest?!?! Ik denk het van niet, hierdoor is het voor U dus onmogelijk om te oordelen of de route slim was of niet!!

Daarbij scheelt de afstand Schiphol-Hoogeveen maar ongeveer 30 km meer dan Schiphol-Sneek. Als U dan dus weet waar deze taxi als volgende naartoe moest, pas dan kan U zeggen of deze route slim is of niet.

Voorts vind ik dat U wel antwoord had mogen verwachten, maar gezien uw relaas hier (de manier waarop) zal uw brief niet vriendelijk zijn geweest, misschien geeft men U daarom geen antwoord.

janxx

Ongelezen bericht door janxx »

dit is behoorlijk lullen achteraf. en als de taxi deze route neemt zal hij daar wel een reden voor gehad hebben. bv terugvracht naar schiphol vanuit sneek of omgeving.ik vraag me af of het niet tijd wordt om dit soort onbenulligheden op het forum te verbieden. ongelofelijk? :evil:

Gesloten