LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
geroka
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:50

energiebedrijven

Ongelezen bericht door geroka »

Ik werd vorige week opgebeld door energie net met de boodschap dat ze mij energie konden leveren tegen de inkoopsprijs en dat me dat veel geld scheelde.
Ik vertelde de dame dat ik niet wilde overstappen, volgens haar hoefde dat ook niet als er wat was dan kwam gewoon mijn oude energie leverancier om de klacht te verhelpen.
Om er van af te zijn, zei ik dat ik er over na zou denken en ik zou informatie via de mail toegestuurd krijgen.
Zit ik later die mail door te lezen en staat er dood leuk, dat hun de overstap wel regelen, je wordt dus gewoon beduveld.
Ik vraag me dan ook af, of dit zo maar kan.
Ik vind dit op een gemene manier elkaars klanten afpakken of zie ik dat verkeerd en zie ik iets over het hoofd.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door wicher »

@Polderboy:

Ben je niet in de war met de Dte??????

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Zit ik later die mail door te lezen en staat er dood leuk, dat hun de overstap wel regelen, je wordt dus gewoon beduveld.
Bekende en al jaren veelbesproken (in o.a. Radar/Kassa) tactiek.
Je stemt uiteindelijk om van ze af te zijn toe om wat informatie te ontvangen en je hebt een contract aan je broek, soms al wat gesmokkeld met de datum, een dagje te laat op de post en je bent te laat om op te zeggen, of je durft het niet meer, of je opzegging wordt genegeerd.
Zo is Durion groot geworden, alleen door mensen er op die manier in te luizen, Durion is opgegaan in Oxxio, ook deze staat bekend als slechtste leverancier.

Overstappen heeft geen enkele zin, de korting is alleen op levering, niet op accijnzen, netwerkbeheer, vastrecht, BTW, etc. etc. het kan hooguit een paar tientjes per jaar schelen.
Overstappen moet je alleen doen als je toevallig bij een leverancier wegwilt omdat die er een zootje van maakt.

geroka
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2006 22:50

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door geroka »

Bedankt voor jullie tips en reacties, ik zal er zeker werk van gaan maken. De brief dat de overeenkomst niet door gaat is al verstuurd. maar ik vind toch ook dat er eens een keer wat aan gedaan moet worden.
Want de energiebedrijven zijn niet de enigste die dit doen ook bij de telefonie e.d komt dit voor

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: energiebedrijven

Ongelezen bericht door wicher »

Bij de telefonie komt het inderdaad ook heel veel voor, zoveel zelfs dat KPN al een afdeling "ongewenste switches" in het leven heeft geroepen.

Er moet iets aan gedaan worden, zonder meer.
Maar hoe, wat en wie?
De enige mogelijkheid die ik zie is alle politieke partijen aanschrijven, of nog beter een petitie indienen, ondertekend door een fors aantal "slachtoffers".

Gesloten