LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
edjekroketje
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 nov 2005 11:26

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door edjekroketje »

Ik werd zojuist getriggerd door een belletje van mijn schoonmoeder die niet wist wat ze met die brief aan moest. Ik wist het ook niet omdat KPN op dit moment niet weet wat voor aansluiting ik heb (maar daarover later).
Na het doorlezen van de informatie in deze forumthread ben ik weer wat wijzer geworden, dus iedereen die bijgedragen heeft, bedankt voor de uitleg!
Ik ga morgen of overmorgen de brief doornemen en ik zal samen met de adviezen die hier gegeven worden kijken wat in hun situatie het beste is.
Ik zal het dan ook even hier neerzetten.

Voor wat betreft mijn eigen verhaal; dat zal ik wel in een aparte thread posten.

steveke
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2007 11:47

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door steveke »

Ik was ook onaangenaam verrast met de brief van KPN om mijn standaard abb. om te zetten naar een belvrij abb. Zou goedkoper zijn...
Maar zij weten niet dat ik veel bel via een carrier voor binnenland en vooral buitenland (ik heb daar veel familie). Ik bel niet via carrier pre select (cps) maar zet voor de nummers die ik bel steeds de carrier ervoor (1601, 1602, 1643, 1649,...). Ik vroeg me af of dat nog mogelijk is bij het belvrij abb. KPN meldt daar niets over, niet in de brief niet op de KPN site. Wel vind ik dat het abb niet omgezet wordt als iemand cps zou hebben. Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1641496#anchor1641505 . Maar veel mensen bellen via een carrier zonder cps. Tussen de regels door betekent dit dat het bellen via een carrier met de belvrij abb. niet mogelijk is. Dat betekend vanaf 1-2 een leuke verrassing voor die mensen die niet reageren naar KPN. Ik schat in dat dat voor meer dan de helft van de mensen die via een carrier zal belt het geval zal zijn.
Ik snap niet dat de OPTA dit gedrag van KPN goedkeurt.[/url]

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr T. »

En in dat laatste zinnetje bieden ze de mogelijkheid om die kosten niet te berekenen tijdens acties.
Denk dat de hier ontstane verwarring voort komt uit de begrippen 'aansluiting' en 'overeenkomst'. In de algemene voorwaarden van KPN worden die nadrukkelijk van elkaar onderscheiden.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door STURKY »

Maar veel mensen bellen via een carrier zonder cps. Tussen de regels door betekent dit dat het bellen via een carrier met de belvrij abb. niet mogelijk is
precies! Er wordt niet duidelijk gezegd of je met belvrijweekend nog via andere aanbieders kunt bellen. Ik heb de kaart dus ingestuurd, alhoewel zelfs op bellen.com gezegd wordt dat ook klanten met carrier select zonder pre niet aangeschreven worden. De carrier select bedrijven reppen er ook met geen woord over op hun sites.

Dat er nergens wordt vermeldt dat je met het belvrij geen carrierselect meer kunt gebruiken vind ik ver onder de maat van van KPN. Kpn verlaagt zich hiermee tot ''upc streken''.

Tot voor kort beschouwde ik KPN als het bedrijf dat het meeste informatie en duidelijheid gaf bij haar producten. Dat tidperk lijkt voorbij. Ook bij het abonnement ''zappen & surfen'' bleef ik met talloze vragen zitten. Jammer

mr.L
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 10:27

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr.L »

Wat zoeken jullie hier toch altijd naar spoken!

Ik had ook nog vragen en heb even gebeld met de KPN, moest wel lang wachten voor ik aan de beurt was maar:
-met andere carriers bellen (1601) kan gewoon ook bij BelVrij
-ik heb geen nieuw contract of zo dus zit ik nergens aan vast.
-wijzigen van abonnement kan altijd en is zonder kosten.

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

Ook ik ontving de brief van KPN dat zij hebben besloten om
mijn abo, indien geen reactie, om te zetten naar hun nieuwe
abonnementsvorm.

Ik wil dat dus niet.

Ik probeer al sinds eind december 2006 met de Klantenservice
in contact te komen via de telefoon en/of email.
Telefonisch lukt niet want het is te druk, zeggen ze, op emails
wordt niet gereageerd.
Vandaag 8 jan. 2007 weer gebeld, weer te druk, tevens nogmaals
emails verstuurd met de melding om mijn huidige abo om te zetten
naar BelBudget abonnement.

Ik ben bijna zeker dat ze weer niet reageren.

Wordt het niet tijd dat Radar aan dit soort praktijken
aandacht besteed want ik voel me zwaar belazerd dat je als
jarenlange vaste klant niet eens in contact kan komen met de
leverancier van een door mij betaald product.

Multi

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

Wat in mijn vorige posting staat over niet reageren is
niet meer van toepassing zojuist 14.15 uur een email
van de afdeling Klantenservice ontvangen.
Alsof ze hier mee lezen. HAHAHAHAHA.

Zou het dan toch nog lukken om mijn abo te wijzigen?

Ik heb de benodigde gegevens direct per email gestuurd
en nu maar afwachten of het daadwerkelijk gaat lukken.

Multi

realbart
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:21

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door realbart »

Geachte heer, mevrouw,

U heeft mij een brief gestuurd waarin staat dat ik als ik niet reageer €0,84 per maand meer ga betalen. Tevens zal mijn abonnement in dat geval BelVrij Weekend gaan heten. U biedt mij ook de mogelijkheid over te stappen naar een goedkoper abonnement, dat, (vast niet geheel toevallig,) hetzelfde heet als mijn huidige abonnement: de standaardaansluiting van KPN.

Hoewel deze aansluiting qua voorwaarden en waarschijnlijk ook in uw administratie nog steeds dezelfde is, is er doordat u aangeeft de overeenkomst zonder mijn reactie eenzijdig wijzigt juridisch in feite sprake van een eenzijdige wijziging in de voorwaarden van de overeenkomst.

Ik mag er, als consument, in zo'n geval niet alleen voor kiezen de overeenkomst te verbreken. Ook mag ik kiezen voor een andere oplossing die billijk is. Mijns inziens is dat niet slechts de op de antwoordkaart geboden opties die allen even duur of duurder zijn dan mijn huidige contract. Het is billijk dat er bij een dergelijke wijziging een nieuwe keuze gemaakt mag worden uit al uw abonnementsvormen.

Ik kies voor een ander abonnement dan BelVrij Weekend (€ 19,- / mnd)
Ik wil geen gebruik maken van onbeperkt bellen in het weekend en kies voor:
Budgetbellen van KPN, voor € 9,67 / mnd



Kijken of dit lukt... ;-)

varabas
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:04

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door varabas »

Volgens mij is KPN de enige aanbieder die concurrenten toelaat op hun kabelnetwerk dus als je goedkoper? wilt bellen is is genoeg keus in Carriers (Pré) Select aanbieders(16XX)

Bassie (heeft ook een eigen netwerk)

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Jan9 »

Je kan alleen met Belbasis kiezen voor een andere aanbieder (Jigger, tele2 etc.).
Met Belvrij bel je overdag weer goedkoper.
Je kan ook overstappen op bellen via de kabel.

chvlaan
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 17:06

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door chvlaan »

Hallo
allereerst wil ik zeggen dat ik nog geen brief heb ontvangen over de omzetting van het abb voor de telefonie. Mijn moeder ook niet en aangezien onze achternaam met een v begint gaan we ervan uit dat het hieraan ligt. Ik ben wel bij de primafoon geweest en die vertelde mij dat ik de klantenservice moest bellen, na 30 min aan de telefoon te hebben gehangen hield ik het voor gezien. Ik heb 2 zeer goede kennissen, die de winter in het buitenland wonen, moet ik deze mensen nu in deze verre oorden gaan informeren, dat ze kpn moeten berichten dat ze eventueel geen nieuw abb willen ??????? Ik snap er helemaal niets meer van. KPN kan er toch niet vanuit gaan dat iedereen in nederland woont in de winter en als je dan terugkomt uit het buitenland is je abbonnement omgezet.
c vlaa

mr.L
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 10:27

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr.L »

Daar zullen die kennissen echt helemaal ondersteboven van zijn dat ze 84 hele centen meer moeten gaan betalen per maand....... :lol:
Ik zou snel voor 3 euro met het buitenland gaan bellen....
trouwens als je toch in het buitenland zit kun je volgens mij beter belbudget nemen, dat kost maar 10 euro of zo.......

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Fiore »

nou mij lijkt het eerder andersom: KPN kan er toch niet vanuit gaan dat je een abonnement hebt bij KPN en dan de hele winter niet in nederland woont

chvlaan
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 17:06

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door chvlaan »

de reactie van mr 1 vind ik niet getuigen van dat je weet waarover je praat. Ik zou zeggen zet u uw abb lekker om voor 84 cent meer. Ooit bij stil gestaan dat er mensen zijn die met het buitenland bellen, amerika of australie bijvoorbeeld. ooit gekeken wat dit kost bij KPN en dan deze tarieven vergeleken met een carier select. Nou waarschijnlijk niet anders maakt u ook deze opmerking niet. Ik zou zeggen blijf lekker bellen binnen nederland, maar de wereld is iets groter dan ons kikkerland. Via de nieuwe abb van KPN kun je niet meer bellen met een carier select, we weten allemaal dat KPN geen filantropische instelling is en dat zij deze abb niet voor niets verzonnen hebben. Daar hebben hoge heren met een goed jaarsalaris heel wat over vergaderd met broodjes en koffie.
verder kun je met bel budget ook niet bellen met carier selct en voor 3 euro bellen naar het buitenland hoeft ook niet, ooit van e mail gehoord ????

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door AnnePanne »

mensen... voor die 84 cent kan je wel in het weekend al gratis bellen naar alle vaste nummers in nederland...

met een standaard belbasis kan je dat dus niet..
dus voor 84 cent kan je dus een hele maand in het weekend gratis bellen...

wat is dan het probleem???

en voor die mensen die lopen te piepelen over een antwoordkaartje... er is vast wel een brievenbus bij jullie in de buurt.. hoef je ook niet voor naar de klantenservice te bellen...
op dat kaartje kan je aangeven welk abonnement je wilt hebben... of is die 100 meter lopen naar een brievenbus te veel gevraagd?? :roll:

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door osseworst »

AnnePanne, het gaat niet alleen om die 84 cent. Mensen bellen niet alleen in het weekend. Als je even verder terug leest, dan zie je dat de overige tarieven (dus buiten het weekend) veranderd zijn.
Bijvoorbeeld 's avonds binnen de regio 77% duurder, en buiten de regio 32% duurder. En als je voordeelnummers had (die zijn dus ook vervallen), dan praten we over een prijsverhoging van 90% resp. 60%.

Dat is het probleem.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Jan9 »

Neem dan Belbasis, ben je wel een paar euro per maand duurder uit omdat je de voordeelnummers kwijtraakt maar dat is met Belvrij idem dito :)
Om het in goed Nederlands te zeggen: there is no free ride.
Kijk eens of je kabelmaatschappij een leuke aanbieding heeft voor digitale telefonie. Dat kan soms al voor 9.95 per maand.

mr.L
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2007 10:27

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door mr.L »

chvlaan, ik heb de kpn daar over gebeld, ik gebruik 1601 en je kan met de nieuwe abonnementen nog wel steeds met een andere carrierselect aanbieder bellen hoor, dat kan dus nog steeds!
Schijnt alleen niet met budget te kunnen maar dat kon altijd al niet.

chvlaan
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2006 17:06

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door chvlaan »

mr 1 je hebt gelijk, sorry voor de misverstanden. Ik was bij primafoon en daar heeft men mij over de carier select fout voorgelicht. Daar vertelde men mij dat je niet met 1600 nr kon blijven bellen . Ik heb nu ook gebeld naar de kpn klantenserice en de jongen aan de telefoon wist het niet, maar nadat hij het gevraagd had, verelde hij mij dat je wel met een carier select kan blijven bellen. Daarmee is mijn probleem met het bellen naar het buitenland opgelost. Bedankt dat je even hebt gebeld.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Jan9 »

Staat dit ook op de website van KPN?
In de folder stond nl. iets anders.

Gesloten