| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC neemt kabel over van eneco en de ellende begint
-
runenesther333
UPC neemt kabel over van eneco en de ellende begint
We wisten begin van het jaar dat UPC de kabel over zou nemen van Eneco. Maar we zouden nog bericht krijgen over hoe dit verder in zijn werking zou gaan. Op 12 december jl zag bij internetbankieren dat er een bedrag van 48,15 afgeschreven was voor UPC. ??????wat is dat nou dacht ik. Zomaar zonder berichtgeving en zonder mijn accoord en handtekening geld incasseren? We hadden nog geen brief ontvangen.
Dus hebben we de incasso laten storneren.
Enkele dagen later een brief van UPC dat ze de account over nemen van Eneco en dat kabel tv voortaan via UPC verloopt.
Nou ja beter laat dan nooit nietw aar. Aantal dagen later weer een brief van UPC dat het een en ander mis is gegaan en dat de incasso eerder de deur uit was gegaan dan de brief. Dat ik een rode kaart kan insturen voor het stop zetten dan de incasso maar dat we dan wel 1 euro per acceptgiro administratiekosten moeten betalen. Best een hoog bedrag per acceptgiro per kwartaal!
Nu kreeg ik vande week weer een brief met acceptgiro voor de gestorneerde incasso nou prima maak ik gelijk over. Maar in de brief stond ook de mededeling dat de eerst volgende keer het kwartaalbedrag en euro 1,15 extra geincasseerd wordt.
Zij brengen dus een bedrag van 1,15 euro extra in rekening voor het storneren van het incasso bedrag.
Nou ik heb mijn buik vol van UPC en stap nu dus maar over op digitale TV van de concurrent!
Mooi hoor hun maken fouten en de klant mag ervoor betalen.
Dus hebben we de incasso laten storneren.
Enkele dagen later een brief van UPC dat ze de account over nemen van Eneco en dat kabel tv voortaan via UPC verloopt.
Nou ja beter laat dan nooit nietw aar. Aantal dagen later weer een brief van UPC dat het een en ander mis is gegaan en dat de incasso eerder de deur uit was gegaan dan de brief. Dat ik een rode kaart kan insturen voor het stop zetten dan de incasso maar dat we dan wel 1 euro per acceptgiro administratiekosten moeten betalen. Best een hoog bedrag per acceptgiro per kwartaal!
Nu kreeg ik vande week weer een brief met acceptgiro voor de gestorneerde incasso nou prima maak ik gelijk over. Maar in de brief stond ook de mededeling dat de eerst volgende keer het kwartaalbedrag en euro 1,15 extra geincasseerd wordt.
Zij brengen dus een bedrag van 1,15 euro extra in rekening voor het storneren van het incasso bedrag.
Nou ik heb mijn buik vol van UPC en stap nu dus maar over op digitale TV van de concurrent!
Mooi hoor hun maken fouten en de klant mag ervoor betalen.
Re: UPC neemt kabel over van eneco en de ellende begint
Toen UPC een aantal jaren terug het kabelnet van gemeente Haarlem had gekocht wist ik niet hoe snel ik een digitaal abonnement moest nemen. Ik ben meteen overgestapt naar de schotel met Canal Digital. En ik moet zeggen: ik heb sinds de dag van vandaag geen enkele spijt dat ik deze overgang heb gemaakt! Perfecte kwaliteit. Groot aanbod. Goede service. Ik zou nooit meer terugwillen en zeker niet naar UPC! Kortom, goede keuze! Kies for digitaal (schotel of digitenne). Succes.
Inderdaad.. wat een waanzin! Hier geen reclame, telefoontje of foldertje gezien als trouwe klant (pak hem beet.. 25 jaar wellicht). Onaangekondigd een andere leveringsvoorwaarde hoef je bij mijn weten nog steeds niet te flikken in grote delen van het bedrijfsleven, of het komt je duur te staan..
Die malle "welkomst brief" was voor mij DE gelegenheid om vervroegd mijn contract op te zeggen.. (mijn eerste satellietschotel werkte al voorbeeldig sinds afgelopen zomer, dank u). Ik durf er een lieve cent om te verwedden dat de digitenne en satelliet detaillisten voorlopig goede zaken doen na al dit soort nonsens.
Die malle "welkomst brief" was voor mij DE gelegenheid om vervroegd mijn contract op te zeggen.. (mijn eerste satellietschotel werkte al voorbeeldig sinds afgelopen zomer, dank u). Ik durf er een lieve cent om te verwedden dat de digitenne en satelliet detaillisten voorlopig goede zaken doen na al dit soort nonsens.
-
runenesther333
Ik vraag me nu af hoe komt UPC aan mijn bankgegevens als ik deze nooit aan UPC hebt verstrekt en nooit opdracht tot automatische incasso hebt afgegeven.........Ik krijg als reactie van UPC dat de bank hun kosten in rekening brengt voor het laten storneren van de incasso.
Maar als ze hun werk bij UPC goed hadden gedaan haddden ze eerst een briefje verstuurd met een acceptgirootje erbij een een opdract tot incasso kaartje. Maar wat ik met nu afvraag is ben ik verplicht om die kosten te betalen aangezien het hun fout is dat de zaken niet goed geregld zijn?
Maar als ze hun werk bij UPC goed hadden gedaan haddden ze eerst een briefje verstuurd met een acceptgirootje erbij een een opdract tot incasso kaartje. Maar wat ik met nu afvraag is ben ik verplicht om die kosten te betalen aangezien het hun fout is dat de zaken niet goed geregld zijn?
-
cgawgravendeel
hoe is het mogelijk dat upc bij overname van kabelabonnement van eneco dat maandelijks werd geind nu een betaling eist van 3mnd vooruit voor dat bewuste periode is aangebroken en is hier tegen iets te ondernemen
-
MAXIEM
Dag gravendeel,
UPC heeft dat in haar algemene voorwaarden gewijzigd. Hier is niets tegen te doen, tenzij je het kontrakt beëindigd. Dan hebben ze weer een klant minder.
Vriendelijke groet, Maxiem.
UPC heeft dat in haar algemene voorwaarden gewijzigd. Hier is niets tegen te doen, tenzij je het kontrakt beëindigd. Dan hebben ze weer een klant minder.
Vriendelijke groet, Maxiem.
-
runenesther333
Ik heb tot op heden nog niets van UPC vernomen....antwoord op mijn vraag hoe hun aan mijn bankgegevens en opdracht incasso komen krijg ik gewoon weg geen antwoord op. Ze hbben nu dus ook idd een klant minder.
-
willem de 16de
Bij het wijzigen van de algemene voorwaarden zonder dat de bestaande klanten van UPC die nieuwe algemene voorwaarden voor akkoord getekend hebben zijn de contracten rechtsongeldig
Dat wil dus zeggen dat je zondermeer kunt opstappen en het eerder getekende contract met UPC komt te vervallen.
Wat betreft het verkrijgen van je bankgegevens zou ik maar eens met je bank gaan praten. Met wie denk je dat de banken liever vriendjes blijven, met jou of met UPC
Banken zijn ook boeven en de normvervaging in ons land wordt door die grote bedrijven en instellingen via een sluiproute in ons zenuwgestel gebrand.
CONSUMENT, WEES ALERT EN LAAT U NIET LANGER DE FRISSE LUCHT VAN HET EERLIJK ZAKENDOEN ONTHOUDEN DOOR DIE MANIPULANTEN IN HUN MUFFE KANTOREN.
Dat wil dus zeggen dat je zondermeer kunt opstappen en het eerder getekende contract met UPC komt te vervallen.
Wat betreft het verkrijgen van je bankgegevens zou ik maar eens met je bank gaan praten. Met wie denk je dat de banken liever vriendjes blijven, met jou of met UPC
Banken zijn ook boeven en de normvervaging in ons land wordt door die grote bedrijven en instellingen via een sluiproute in ons zenuwgestel gebrand.
CONSUMENT, WEES ALERT EN LAAT U NIET LANGER DE FRISSE LUCHT VAN HET EERLIJK ZAKENDOEN ONTHOUDEN DOOR DIE MANIPULANTEN IN HUN MUFFE KANTOREN.
-
runenesther333
Hoi Hoi,
Bednakt voor je reactie! Ik heb inmiddels van UPC vernomen dat ze mijn Bankgegevens van Eneco hebben overgenomen?!?
Ik heb opgezegt bij UPC en als het goe dis hebben wij eind februari geen kabel meer...........als men zo met klantne om gaat zal UPC binnekort wel falliet zijn!
Bednakt voor je reactie! Ik heb inmiddels van UPC vernomen dat ze mijn Bankgegevens van Eneco hebben overgenomen?!?
Ik heb opgezegt bij UPC en als het goe dis hebben wij eind februari geen kabel meer...........als men zo met klantne om gaat zal UPC binnekort wel falliet zijn!
-
willem de 16de
als men zo met klantne om gaat zal UPC binnekort wel falliet zijn!
Zet de champange maar alvast koel