LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon netbeheerkosten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Luka31

Nuon netbeheerkosten

Ongelezen bericht door Luka31 »

Hallo,

Het volgende....

Ik ben overgestapt van de Nuon naar energiedirect.
Nu is dat allemaal tot nu toe goed verlopen. Ik krijg vandaag een brief van Nuon waarin de overstap wordt bevestigd per 27 december. Nu meldt Nuon in deze brief dat ik de netbeheerkosten gewoon aan Nuon blijf betalen. Klinkt tot nu toe logisch.
Nu staat er in de brief mijn nieuwe termijnbedrag voor de netbeheerkosten. Alleen is dit termijnbedrag bijna gelijk aan het bedrag wat ik het afgelopen jaar,maandelijks, betaald heb aan Nuon voor de netbeheerkosten en energie/gasleveringskosten tesamen.

Hoe kan ik het nu dat ik voor alleen netbeheerkosten bij Nuon evenveel betaal als dat ik ook gas/electriciteit bij hun afnam? Nu ben ik duurder uit door over te stappen,doordat energiedirect maandelijks de gas/leveringskosten uiteraard ook afschrijft.
Iemand een verklaring hiervoor?

Groetjes Luka

Ali Bensalah

Re: Nuon netbeheerkosten

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Iemand een verklaring hiervoor?
Wat geeft Nuon als verklaring dan?
Lijkt me dat je die eerst even belt als je problemen met dit hoge voorschot hebt. :idea:

Luka31

Het is vandaag zaterdag,helaas is Nuon niet te bereiken in het weekend.

Is dit misschien geen maandelijks termijnbedrag? Weet iemand wat ongeveer de hoogte is van netbeheerkosten per jaar?
En betaal je aan Nuon netbeheerkosten 1x per maand of 1x per jaar?

Grt

Luka

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Je betaalt per maand een bedrag aan Nuon voor Continuon (Continuon = beheerder). Dit is een vast bedrag.
Maar daar komt per geleverde kWh en M3 nog een x bedrag bij. Ik weet alleen niet of Continuon zelf schat wat u gaat verbruiken of dat ze dat overnemen van Energie Direct. Weet u al wat Energie Direct hebben ingeschat?

Edit: zag nog een ernstige taalkundige fout :oops:
Laatst gewijzigd door tjoektjoek op 27 dec 2006 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Luka31 hoe hoog was het bedrag?

Luka31

Het gaat alleen om netbeheerkosten volgens de Nuon. Dit bedrag wordt 150 euro per maand,terwijl ik de afgelopen 10 maanden aan Nuon 155 euro betaalde incl. gas/electrakosten.

Luka

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Luka, het lijkt erop dat Nuon je alleen voor electra heeft overgezet als je naar de maandbedragen kijkt.
Bel woensdag even naar Nuon om duidelijkheid te krijgen.

Ali Bensalah

http://www.nuon.nl/nl/fs_main.html?L1=e ... ievennieuw

aan de linkerkant heb je een link naar "verbruikskosten berekenen".
Als je jouw gegevens - verbruiksgegevens van afgelopen jaar o.i.d - invult komen op een gegeven moment ook de netbeheerskosten gespecificeerd naar voren.

De reden van de behoorlijke verhoging is dan nog niet bekend maar je weet in ieder geval wat je zou moeten betalen - aan netwerk kosten -als je dit jaar hetzelfde zou gebruiken als vorig jaar.

Mogelijk heeft het te maken met de schattingen die je energiebedrijf heeft gemaakt van je meterstanden tijdens de switch.
Continuon volgt alleen maar en rekent die fictieve verbruiksgegevens om naar de transportkosten.

Maar voor je je de kop gek laat maken hier op het forum, vraag eerst even informatie aan de "bron"; Continuon dus ;-)

De medewerker

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Luka31,

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de in rekening gebrachte netbeheerkosten.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u opnemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

Ali Bensalah

Nog wat duidelijkheid gekregen Luka??

Luka31

Ik zal nog even laten weten hoe het is afgelopen.
Ik heb gebeld naar de NUON.

Ik heb twee brieven van ze gekregen,1 met netwerkkosten voor gas en 1 met netwerkkosten voor electra.
Nu legde de medewerkster uit dat het alleen om het bedrag gaat wat in de brief voor gas staat,te weten 37 euro.
Het bedrag wat voor netwerkkosten in de brief voor electraciteit staat kan ik vergeten.
Een vreemde briefing,maar goed,volgens de medewerkster staat in hun systeem alleen de 37 euro aangegeven.
Vraag dus keurig opgelost,draadje mag wat mij betreft op slot.

Grt

Luka

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

beste Luka,

Wat betaalde je in 2006 voor de netwerkkosten gas(!) aan Nuon?
Als ik nl. uitga van een jaarlijks verbruik van 3000 m3 gas (ik schat zo in dat je minder zult verbruiken!?), dan geeft Nuon's eigen website een calculatie van de netbeheerskosten ad. € 15,49 incl. BTW per maand.
Ik heb geprobeerd om dit bedrag na te rekenen via de websites van de Dte en de Consuwijzer (een hels karwei!), en volgens mij klopt dit bedrag op een paar centen na.

Gesloten