LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Ook wij hebben bij Peter Langhout een weekend Parijs geboekt in juli, 19 juli betaald.
Dat zou 8 september 2006 plaatsvinden. Ging niet door, te weinig belangstelling.
Wij vroegen ons geld terug en kregen een declaratieformulier.
Gebeld, dat het niet onze schuld was, maar dat zij in gebreke bleven.
Was waar zeiden zij, kwam in orde. Iedere keer weer bellen, al maanden.
Steeds liegen ze , is overgemaakt, wordt overgemaakt, Ö heeft u het nog niet binnen, ja er zit een weekend tussen hè. 29 Okt. een aangetekende brief gestuurd, nooit meer wat gehoord.
We zijn bang dat we met een oplichters organisatie te maken hebben en willen iedereen waarschuwen die ooit van plan is bij Peter Lang hout te boeken.
A.v.Lien
Schiedam.
Dat zou 8 september 2006 plaatsvinden. Ging niet door, te weinig belangstelling.
Wij vroegen ons geld terug en kregen een declaratieformulier.
Gebeld, dat het niet onze schuld was, maar dat zij in gebreke bleven.
Was waar zeiden zij, kwam in orde. Iedere keer weer bellen, al maanden.
Steeds liegen ze , is overgemaakt, wordt overgemaakt, Ö heeft u het nog niet binnen, ja er zit een weekend tussen hè. 29 Okt. een aangetekende brief gestuurd, nooit meer wat gehoord.
We zijn bang dat we met een oplichters organisatie te maken hebben en willen iedereen waarschuwen die ooit van plan is bij Peter Lang hout te boeken.
A.v.Lien
Schiedam.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Merkwaardig dat het tv-programma Radar geen enkele aandacht besteedt aan deze wantoestanden!
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Marco, zou dit wel interresant genoeg zijn voor RADAR ??, ik denk het namelijk niet, kijk maar eens de uitzending terug van maandagavond.
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Mijn ouders hebben ook een reis geboekt met PL. Begin september 2006 betaald. Ze zouden begin oktober vertrekken. Een week voor vertrek werd de reis door PL geannuleerd (eind september). Het geld zou binnen een week worden gestord. Half oktober gebeld dat het geld nog niet binnen was. De telefoniste zei dat dit inmiddels gebeurd en het geld zou binnen enkele dagen worden bijgeschreven....Tsja tot 8 november nog geen geld gezien. En heb ik dit keer maar eens gebeld. Iets minder vriendelijk dan mijn ouders, ook de telefoniste was minder vriendelijk Ze melde dat hier al vaker over gebeld werd en het dossier nu bij de afd. betalingen lag. Het geld zou nu binnen een maand worden gestort. Ik verwacht zelf echt niet dat mijn ouders het geld op deze manier terug krijgen.
Wat zijn de stappen die wij kunnen ondernemen?
Wat zijn de stappen die wij kunnen ondernemen?
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Toch wel grappig de reacties van Laurent.... eigenlijk zegt ie: "eigen schuld dikke bult".
Als ik met iemand afspreek een x aantal nachten in een hotel te overnachten (staat letterlijk in de reisbescheiden) en een x aantal dagen op een vakantielocatie te verblijven (ook letterlijk), dan mag ik aannemen dat ik dat ook krijg.
Als ik bij de Volkswagen dealer een VW Golf GTI met een fikse korting aanschaf dan ga ik ervanuit dat ik ik bij levering ook een GTI krijg geen 1.1 benzinemotortje. Laurent neemt genoegen met die 1.1 ik ga voor mijn afgesproken GTI.
De hele situatie is 10 weken na dato nog niet opgelost, was eigenlijk ook wel te verwachten. Volgens mij gaan ze uit van het volgende:
1.) Een groep denkt als Laurent, je gaat immers met een budget touropperator mee, daar kun je niet veel van verwachten, de ene keer heb je geluk de andere keer niet.
2.) Als je een klachtenbrief verstuurd dan moet je hem aangetekend versturen anders komt ie nooit aan, een groep zal afhaken omdat ze dan buiten de termijn vallen waarin ze kunnen klagen.
3.) Er wordt een termijn opgegeven waarin ze je klacht behandellen die absurd lang is zodat een groep het vergeet.
4.) etc. etc.
Het is een kwestie van de aanhouder wint en op den duur heeft het zaakje zo lang geduurt dat het ook te laat is om een klacht naar de Geschillen Commisie Reizen te sturen.
Als ik met iemand afspreek een x aantal nachten in een hotel te overnachten (staat letterlijk in de reisbescheiden) en een x aantal dagen op een vakantielocatie te verblijven (ook letterlijk), dan mag ik aannemen dat ik dat ook krijg.
Als ik bij de Volkswagen dealer een VW Golf GTI met een fikse korting aanschaf dan ga ik ervanuit dat ik ik bij levering ook een GTI krijg geen 1.1 benzinemotortje. Laurent neemt genoegen met die 1.1 ik ga voor mijn afgesproken GTI.
De hele situatie is 10 weken na dato nog niet opgelost, was eigenlijk ook wel te verwachten. Volgens mij gaan ze uit van het volgende:
1.) Een groep denkt als Laurent, je gaat immers met een budget touropperator mee, daar kun je niet veel van verwachten, de ene keer heb je geluk de andere keer niet.
2.) Als je een klachtenbrief verstuurd dan moet je hem aangetekend versturen anders komt ie nooit aan, een groep zal afhaken omdat ze dan buiten de termijn vallen waarin ze kunnen klagen.
3.) Er wordt een termijn opgegeven waarin ze je klacht behandellen die absurd lang is zodat een groep het vergeet.
4.) etc. etc.
Het is een kwestie van de aanhouder wint en op den duur heeft het zaakje zo lang geduurt dat het ook te laat is om een klacht naar de Geschillen Commisie Reizen te sturen.
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Na een brief geschreven te hebben met daarbij alle kopieen (advies van het incassobureau) en de eis dat ze binnen tien werkdagen moesten betalen is voor mijn ouders toch alles goed gekomen. Ze hebben inmiddels het geld van de reis weer terug gekregen. Tsja...met Peter Langhout gaan ze natuurlijk nooit meer op reis.
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Beste meneer A.van Lien, het is toch heel eenvoudig boek een leuk reisje en laat dat verrekenen met het door u reeds betaalde bedrag vermeerderd met de wettelijke rente. Uiteraard even wachten met welke betaling dan ook.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Zie http://www.kassa.vara.nl
Uitzending zaterdag 27 januari 2007
Uitzending zaterdag 27 januari 2007
Verder blijft Kassa klachten ontvangen over Peter Langhout. De reisorganisator annuleert regelmatig reizen, en doet er vervolgens erg moeilijk over om de reissom terug te storten.
Kassa is er zaterdag om 18.55 uur op Nederland 1.
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
En wat zou deze uitzending nu opleveren voor de gedupeerden ??, Meuris gaat wel goed met de vraagstellingen om.
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Voor gedupeerden is elke vorm van publiciteit m.b.t. de ergerlijke- en klant-onvriendelijke handelwijze door Peter Langhout Reizen van wezenlijk belang!
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Geplaatst op 27 Jan 2007 14:00 door sprookje
--------------------------------------------------------------------------------
ik ga sinds twee jaar via Nederland op vakantie paas en herfstvakantie, en heb de eerste keer wat rond gekeken op internet, toen al kwam ik een hoop klachten van peter langhout tegen en wist op dat monent al, daar ga ik nooit boeken.dus sorry hoor maar ik begrijp jullie Nederlanders niet,waarom in godnaam zijn jullie zo gek om toch nog bij peter langhout een reis te boeken? kan iemand dat aan mij uitleggen?en dan vinden jullie ons Belgen dom!!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
ik ga sinds twee jaar via Nederland op vakantie paas en herfstvakantie, en heb de eerste keer wat rond gekeken op internet, toen al kwam ik een hoop klachten van peter langhout tegen en wist op dat monent al, daar ga ik nooit boeken.dus sorry hoor maar ik begrijp jullie Nederlanders niet,waarom in godnaam zijn jullie zo gek om toch nog bij peter langhout een reis te boeken? kan iemand dat aan mij uitleggen?en dan vinden jullie ons Belgen dom!!!!!!!
Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?
Ik moet hierbij wel eerlijk zeggen dat mijn verziekte vakantie in 2006 wel door Peter Langhout netjes is terugbetaald, zonder gezeur .!
(Ik had de domeinnaam www.peterlanghout.org geregistreerd en daar was ik begonnen met mijn vakantieverhaal .
Domeinnaam staat nu te koop .)
(Ik had de domeinnaam www.peterlanghout.org geregistreerd en daar was ik begonnen met mijn vakantieverhaal .
Domeinnaam staat nu te koop .)