LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kodak digitale camera cx versie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Fido6685

Kodak digitale camera cx versie

Ongelezen bericht door Fido6685 »

Hallo,
In april 2005 kocht ik voor 125 euro een digitale camera van Kodak een cx versie.
Na 14 maanden ging de lens niet meer open en deed het lcd scherm niets meer.
Na tel. contact met Kodak werd mij medegedeeld dat repareren 140 euro ging kosten. Ik kon wel mijn kodak toestel thuis laten ophalen en een nieuwe met inruil korting op de site uitzoeken.
Na een kleine vergelijkingtest op inernet van een aantal camera's bleek vrijwel direct dat de Kodaksite gemiddeld 80 euro duurder is qua vraagprijs van de nieuwe camera's.
Dit schiet dus niets op.

Er is hier toch sprake van een duurzaam produkt?
Ik las op internet dat diverse producenten een levensduur van 2-4 jaar voor hun digitale camera's opgeven. Is dat bij Kodak 1 jr ofzo???

Nu vraag ik me af of er hier meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt en of dat iemand mij kan adviseren wat te doen.
mvg

Captain Pervert

Re: Kodak digitale camera cx versie

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Een digitale camera van 125 euro valt m.i. onder de budgetbudgetbudgetcamera's en mag je zeker niet zonder meer als duurzaam bestempelen.

Kodak rekent belachelijk hoge reparatiekosten omdat hun reparaties in het buitenland worden uitgevoerd. En bovendien duurt het enorm lang.

Je zou kunnen proberen iets van coulance af te dwingen, je hebt immers maar 1.5 jaar gebruik kunnen maken van de camera, maar dan nog zal je uitkomen rond de 80 euro ofzo, en doe er wat geld bij en je hebt een nieuwere, betere camera. Kodak was ooit digitale-camera-pionier, maar produceert momenteel enkel en alleen rommel.

Fido6685

Ongelezen bericht door Fido6685 »

Joh,
Is dat zo?
Wij hebben juist gekozen voor kodak omdat we dachten dat het wel een goed merk was voor fotocamera's..
Wat is dan in jou mening, een goed merk??
Wat voor camera raad jij dan aan voor ronde de 200 euro???

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een levensduur van 14 maanden is veelste laag, ook al het rommel is.

Dit artikel is welicht interessant: Levensduur van digitale camera's zeker 5 tot 10 jaar.
Wat voor camera raad jij dan aan voor ronde de 200 euro???
Op het internet zijn reviews te lezen van camera's, zodat je er een kunt kopen die het beste bij jouw voorkeur past. Dit vervangt het vooraf bekijken van de camera natuurlijk niet. Mijn persoonlijke voorkeur, bij twijfel, is Canon.

Gesloten