LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woekerpolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
revolt
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:29

woekerpolis

Ongelezen bericht door revolt »

ik heb mijn tussenpersoon gevraag of hij de brief wil invullen die op de site van radar staat om meer inzicht tekrijgen nu zegt hij dat hij niet alles kan invullen omdat hij niet alles weet dus ik de Nationale-Nederlanden gebeld en die zeggen dat ik bij mijn tussenpersoon moet zijn.
wat is nu waar en wie kan mij helpen ??? :?

mvg

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Byob »

Bij mijn weten kan hij het formulier insturen naar nationale nederlanden om e.e.a. over de waarde en kosten in te laten vullen.

Of hij ook iets over het doel van de polis kan zeggen is er natuurlijk afhankelijk van of hij ook heeft geadviseerd bij het sluiten van de polis.

Het zou ook zo kunnen zijn dat de polis door een andere tussenpersoon afgesloten is, en dat u ondertussen over bent gestapt.

revolt
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:29

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door revolt »

nee ik heb het bij hun afgesloten

mijkeenjeroen
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2006 12:23

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door mijkeenjeroen »

Mijn inziens moet de tussnpersoon deze informatie verstrekken.
(ze hebben wel je de polis verkocht, toen hadden ze wel tijd voor je).
(wij hebben dit nu ook bij de hand en hebben de tussenpersoon 2 weken gegeven om de gegevens aan te leveren).

Als ze het niet doen binnen twee weken, zullen wij ze tevens aansprakelijk stellen voor de geleden schade (al weten we niet exact hoeveel). Wij hebben dit jaar eerder een polis premievrij gemaakt en hier was het jaarlijkse rendement Minus 18% per jaar!
Tevens zullen we Fortis aansprakelijk stellen.

revolt
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2003 20:29

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door revolt »

moet de tussenpersoon de gegevens geven of de Nationale-Nederlanden dat is de eerste vraag en als ze dat niet doen wat dan moet ik ze aansprakelijk stellen maar ik weet niet hoeveel schade ik heb geleden dat wil ik dus weten hoeveel schade ik heb
mvg

rone
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2007 15:23

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door rone »

L.s,



Na aanleiding van de uitzending wil ik een vraag stellen over het onderwerp “woekerpolis affaire” Ik had tussen 1994 en 2006 bij Nationale Nederlanden (NN) een hypotheek i.c.m. een beleggingsverzekering lopen. Maar ben overgestapt op een ander hypotheek Mijn vraag is, moet ik nu actie ondernemen of de ontwikkeling omtrent deze affaire afwachten.? Wie kan mij vertellen of het zin heeft, om bij één van de stichtingen “woekerpolisclaim.nl” of bij de stichting Verliespolis.nl aan te melden?



Met vriendelijke groet,

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Xpert »

Beste Rone,

Je moet het in de geest van de tijd zien. De noodzaak om de klant uitgebreid te informeren is pas iets van de laatste jaren.

Dat wil niet zeggen dat de maatschappij geen onnodige premies in rekening moet brengen.

Maar vind je nou dat je schade hebt geleden of heb ikhet gevoel dat je echter de meute aanloopt?

De advocaat, de heer Schoonewille, kan jouw bijdrage dus al tegemoet zien!

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Iedereen die de hoop heeft een financiele schadevergoeding van zijn verzekeraar te krijgen, leeft in een droomwereld. Gecreeerd door Tros Radar, Independer (verkoopt ook deze producten waarover zoveel te doen is) en een stel advocaten. De enigen die er rijk van worden zijn deze gasten. Procedures gaan jarenlang duren en worden steeds gerekt door de maatschappijen. De vergelijking met Engeland gaat helemaal niet op. Tros Radar misleidt hierin de mensen door deze stemmingmakerij. Pure kijkcijferpolitiek. Het meest misselijkmakende vind ik wel Independer. Een club met ongelooflijk veel boter op zijn hoofd.

robbrf
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2007 00:36

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door robbrf »

Via mijn tussenpersoon heb ik nu reactie gekregen van Nat.Nederlanden met daarbij deels antwoord op de Radar vragenlijst. Ook heb ik nu een waarde van de polis per 2-1-07 binnengekregen. Als ik echter kijk naar de inleg tot nu toe, de kosten aftrek en bereken wat ik bij de bank op een gewone internet spaarrekening per heden aan waarde had gehad, dan ben ik op heden 20% van mijn inleg kwijtgeraakt.
Op de vraag wat de kosten zijn om de polis premie vrij te maken, moeten de z.g.n. eerste kosten er nog af. Dat zou betekenen nog eens 10%. 't ja al die grote gebouwen en vele medewerkers moeten ook betaald worden.
De invuloefening op de Radar vragenlijst wordt summier ingevuld of er wordt verwezen naar de tussenpersoon die de vragenlijst zelf naar de verzekeraar opstuurd omdat hij geen antwoord op de vragen weet of wil weten.[/quote]

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Pieter »

Iedereen die de hoop heeft een financiele schadevergoeding van zijn verzekeraar te krijgen, leeft in een droomwereld. Gecreeerd door Tros Radar, Independer (verkoopt ook deze producten waarover zoveel te doen is) en een stel advocaten. De enigen die er rijk van worden zijn deze gasten. Procedures gaan jarenlang duren en worden steeds gerekt door de maatschappijen. De vergelijking met Engeland gaat helemaal niet op. Tros Radar misleidt hierin de mensen door deze stemmingmakerij. Pure kijkcijferpolitiek. Het meest misselijkmakende vind ik wel Independer. Een club met ongelooflijk veel boter op zijn hoofd.
Beste IntegerEnEerlijk

Je kijkt de koe in zijn achterwerk.
Als eerste de aanbieder heeft bewust (te) veel geld aan zijn strijkstok laten hangen.
Achteraf wordt dat nu bekend. Door te stellen dat procedures jarenlang gaan duren en advocaten, en wat al dies meer zij, er rijk van worden is daarom ook in in het "acteerwerk" van de koe kijken.
Immers de aanbieders zijn degene die een, alleen voor hen winstgevend, product op de markt hebben gebracht. De klant heeft het nakijken. Dat de klant niet voor 100% schadeloosgesteld wordt gesteld is een vaststaand feit. Immers de aanbieder gaat tracchten zijn portomonee te beschermen en dwingt de klant om kosten te gaan maken om de teveel betaalde premie terug te vorderen. De schuld neerleggen bij de advocaten etc is daarom dan ook niet gepast. Die dien je te leggen bij de aanbieder welke de aanstichter en vernatwoordelijke is voor dit woekerpolis drama.

En als je het mij vraagt zou de wetgeving aangepast dienen te worden dat de schuldige voor alle kosten verantwoordelijk is (de vervuiler betaald) zoals advocaat kosten. Maar ja dat is in dit witteboordencriminele land helaas niet zo.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 20 jan 2007 01:48, 3 keer totaal gewijzigd.

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door ihvj »

Pieter,

Ik mis een stukje verantwoording mensen zijn zelf een contract aangegaan.......up and go..... :shock:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Pieter »

Pieter,

Ik mis een stukje verantwoording mensen zijn zelf een contract aangegaan.......up and go.....
Das gemakelijk,

Dan ben je het schijnbaar ook eens dat de huisbewoners waar ingebroken is die geen politiekeurmerk hebben tegen inbraak en daardoor zelf schuldig zijn aan de geleden schade???

Of de auto bezitter die geen alarm heeft aangeschaft draait op voor zijn inbraak schade????

Vreemd hoor. Immers ik heb geleerd dat ik niet zal begeren wat een ander toebehoort en dus met mijn fikken af moet blijven van andermans eigendom ook al dient de gelegenheid zich voor. ik zal dan wel van de oude stempel zijn waar normen en waarden nog regels waren om naar te leven.

Wie neem je met bovenstaande stelling in bescherming? de argeloze slachtoffers of de doelbewuste dader die het voorzien heeft op de argusloze slachtoffers met zijn bijbehorende zwakte????

Met andere woorden wie heeft doelbewust msibruik gemaakt van de omstandigheden?

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 20 jan 2007 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door ihvj »

Onzin je wilde zelf rijk worden anders ging je geen contract aan..het liep anders ..je had ook winst kunnen maken...dat bedoel ik....

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Pieter »

Onzin je wilde zelf rijk worden anders ging je geen contract aan..het liep anders ..je had ook winst kunnen maken...dat bedoel ik....
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten beste ihvj :!: :idea:
Je bent schijnbaar van het kaliber. als ik rijk kan worden over jouw rug en je laat dat toe dan is het slachtoffer de schuldige :!: en niet ik (dader) die (mis)(ge)bruik maakt van deze onwetendheid.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

ihvj
Berichten: 61
Lid geworden op: 05 sep 2006 21:00

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door ihvj »

Nee hoor Pieter een ieder wordt beoordeeld op zijn/haar capaciteiten ook door een aardse rechter :shock:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Pieter »

I rest my case in eerdere reactie hierboven beste ihvj, :roll:

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, aangaande en getuigende jouw op en aanmerkingen.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 20 Jan 2007 02:06 door ihvj
--------------------------------------------------------------------------------
Nee hoor Pieter een ieder wordt beoordeeld op zijn/haar capaciteiten ook door een aardse rechter
Gelukkig ben je geen rechter ihvj! :idea:

Oordelen zonder kennis van zaken. :!:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Chanmaster »

[citaat] ihvj


Geplaatst op 20 Jan 2007 01:56 door ihvj


--------------------------------------------------------------------------------

Onzin je wilde zelf rijk worden anders ging je geen contract aan..het liep anders ..je had ook winst kunnen maken...dat bedoel ik....
[einde citaat]

Ik denk dat we hier dan niemand hoorden klagen ihvj.
Beleggen is een risico. Je kunt daarbij ook meer verliezen dan je heb ingelegd.
Op rentebasis speculeren zet geen zoden aan de dijk.
Maar ihvj weet u eigenlijk wel waarom men hier murmereerd?
Weet u wat er feitenlijk speelt?
vertel eens?

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door Xpert »

En als je het mij vraagt zou de wetgeving aangepast dienen te worden dat de schuldige voor alle kosten verantwoordelijk is (de vervuiler betaald) zoals advocaat kosten. Maar ja dat is in dit witteboordencriminele land helaas niet zo.
Met deze uitspraak kan niemand je serieus nemen. Iemand die op deze manier reageert is m.i. "redelijk gekleurd" bezig. Wil je ook nog eens betaald worden op grond van een wet die opgesteld is door de wetgever??? Wordt wel lekker makkelijk om je overdreven kosten in rekening te brengen op kosten van de belastingbetaler!

Nee...... wie wil procederen moet in eerste instantie deze kosten maar zelf betalen. Wanneer de klager dan in het gelijk wordt gesteld moet de veroordeelde partij deze kosten dan pas vergoeden. Anders zou het wel erg makkelijk worden om te gaan procederen. Als wij in Nederland Amerikaanse toestanden krijgen dan lijkt mij dit ongewenst. Ik ziet het al voor me.....een advocaat die bij elk verkeersongeluk zich niet bekommerd om het slachtoffer maar om het binnenhalen van een zaak!

Jullie zijn nu toch al gauw zeven jaar bezig met de DEXIA zaak maar als niet belanghebbende in enige DEXIA polis hebben jullie eerlijk gezegd nog weinig bereikt. Als jullie weer eens een klein overwinning behalen staan jullie als eerste op de stoep van de Media om je geliik te halen. Maar voor het grootste deel van de gedupeerder hebben jullie nog weinig resultaten bereikt. Jarenlang procederen met geen uitzicht waar het einde is, dat is de klant voor de gek houden. Meneer Schoonewille c.s. vullen hun zakken, Independer heeft door het optreden in Tros Radar een redelijke naamsbekendheid opgebouwd(hun enige doel trouwens) en verdiend als tussenpersoon nu bakken met geld door met het leed van anderen zelf profijt te halen. Over Tros Radar maar niet te spreken. Voor TROS Radar is het een ordinaire publicitetitsstunt. Ellende van een ander doet het nou eenmaal goed op televisie. De gemiddelde kijker smult van dit soort items.

robbrf
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2007 00:36

Re: woekerpolis

Ongelezen bericht door robbrf »

Beste mensen, Ik zie hier kreten voorbij komen over snel rijk worden enz. Hebben jullie er wel eens bij stilgestaan dat veel mensen er door regeltjes en wetjes vanuit Den Haag tot bepaalde stappen worden aangezet. Zo is het in mijn geval gebeurd. Mijn inleg was in het kader van de loonspaarregeling. We konden belastingvrij sparen volgens onze lieve regeerders in het jaar 1994. Je centjes moesten 4 jaar vast staan op een rekening bij bank of verzekeringsmaatschappij. Als je eerder gaat opnemen, of dat moest voor de aankoop van een woning zijn, dan moest er weer loonbelasting worden betaald. Dat echter door de werkgever weer moest worden be- en verrekend. Ook kon er eerder worden opgenomen, maar dan moest het kapitaal 15 jaar worden vastgezet. Zelf dacht ik dat het beste optie zou zijn om het laatste te doen. Ik besloot een z.g.n. kapitaal (rekening) verzekering te openen. Indertijd werd er door verzekeraar of tussenpersoon nooit verteld wat voor kosten men daar voor rekende, wat de hoogte van de jaarlijkse premie zou zijn en welk deel dan uiteindelijk zou worden belegd. (als mij dat bekend zou zijn had ik nooit de polis afgesloten -met mij vele Nederlander en dat wist men) Neen, de offerte bestond enkel uit een berekening van het opgebouwde kapitaal na 15 jaar bij de huidige inleg. Ik had beter gewoon zelf kunnen beleggen. Uiteindelijk zien we ook wat er van die hele spaarloonregeling over is. Degene die geen geld in de markt heeft gezet krijgt de spaarrekeningrente en mag in 2006 het gehele bedrag belastingvrij opnemen en hebben niets verloren. Wij zitten aan een polis vast en als we die willen opzeggen gaat het nog meer kosten, dus blijven we maar doorbetalen, ook nu de spaarloonregeling vanaf 2003 een stuk lager is. De premie die steeds met de regeling mee naar boven werd bijgesteld, kan nu zelfs niet naar beneden kan volgens verzekeraar. Gaat de spaarloonregeling omhoog dan wordt die gevolgt maar andersom gaat niet. Toch wel vreemd. Wil je dat wel dan worden de polis geroyeerd - premievrijgemaakt.
Wij moeten met z,n allen ook Den Haag daarvoor bedanken. We hebben leuk meegeholpen om het financierings tekort te financieren tegen een belastingvrije worst en hebben er zelfs nog kapitaal bij mogen leggen? Fijn hè. Zo gaat het straks ook met uw opzijgelegd pensoen. Het geluid is er nu al.
Nederlanders gaat maar lekker sparen straks komt de rekening vanzelf.

Gesloten