LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevolgen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sananeya

Gevolgen

Ongelezen bericht door sananeya »

Weet er iemand wat de gevolgen zijn of kunnen zijn(anders dan dat je niks meer kan doen bij de betreffende bank) als je je niet identificeerd,Wet identificatie , bij je bank?
Kom je dan bijvoorbeeld op een algemene zwarte lijst te staan?

Jonjo

Re: Gevolgen

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dan kan je bij geen enkele in Nederland geregistreerde en door de Nederlandse Bank erkende, financiële instantie meer terecht.

sananeya

Staat dit ook ergens?
Ik heb een rekening bij bank A en bij bank B.Bij bank B identificeer ik me niet.Zal bank A haar relatie met mijn opheffen dan?

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Je MOET nu eenmaal bij iedere financieel bedrijf je eigen kunnen legetimeren. DAT is immers een WET. Bank B is misschien wat laat maar die zullen je ook gaan benaderen.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

de rekening zal in eerste instantie geblokkeerd worden zodat je wel naar de bank toe moet komen om je te identificeren. (en dan heb je aan je plicht voldaan en kan je gewoon weer van de rekening gebruik maken. Mocht je hier aan niet willen voldoen dan zal de bank tzt overgaan tot het opheffen van de rekening. (is een bank toe gerechtigd ogv de algemene bankvoorwaarden/ vrije contractpartij als je niet aan de voorwaarden voldoet)

Volgens mij is er geen interbancair systeem waarin dit wordt bijgehouden. Wel is er een fraudesysteem, maar daar zal dit absoluut niet in worden opgenomen. Maar alle banken moet er per 1-1-07 aan voldoen. Dus als je het nog nie tgedaan hebt, zou zo je rekening geblokkeerd/opgeheven kunnen zijn (na mededeling vand e bank)

sananeya

Zelf denk ik ook dat ieder bank het op zijn manier op zal lossen en dat er geen algemeen registratiesysteem voor is.Als ik zo lees zijn er een heleboel mensen die er principiele bezwaren tegen hebben.Zit zelf bij 2 banken en bij 1 heb ik me geindetificeerd en bij de andere wil ik dat niet gaan doen.

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

leg mij dan eens uit waarom je niet bij bank 2 jezelf wilt indentificeren!!! want daarsnap ik echt helemaal niets van.

Jehjoa

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Moet je helemaal zelf weten hoor of je je niet wil indentificeren. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig. Welke duistere reden zit hier achter????? :D

sananeya

nou ja zeg give me a break.Zit namelijk zo.Heb bij een bank een en/of rekening.Maar die wordt al jaren niet meer gebruikt(wegens breuk met mijn ex).En kan niet aan de 2de handtekening komen(kan er niet aan komen omdat er door omstandigheden contact gewoonweg niet mogelijk is) om het te sluiten.De rekening is al jaren inactief,geblokkeerd staat op 0.00000.Ben nu wel aan het corrosponderen met de bank, maar als het niet lukt om tot overeenstemming te komen dan identificeer ik me niet en sluiten zij hem zelf.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 »

je kan een en/of rekening eenzijdig opheffen. Meeste banken willen wel een tweede handtekening, maar juridsich is dit niet nodig. Banken eisen dit omdat zij bij een eventuele roodstand van de rekening op minimaal 2 rekeninghouders hun geld kunnen verhalen.
Maar op deze manier lukt het ook om de rekening opgeheven te krijgen.......

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Dan begrijp ik het wel, maar zoals roro 25 aangegeven kan je heel makkelijk ervan af. En daarbij kan je de tenaamstelling ook wijzigen door jou naam eraf te laten halen. Dit heb ik zelf ook meegemaakt in 2000 en bij de ABN. ik heb de situatie uitgelegd en mijn naam werd per direct eraf gehaald. Er stond zelfs geld op de rekening. Ik heb niets daarvan genomen(het was ook immers niet meer van mij) en er was geen nadeel voor zowel de bank als ex.

Gesloten