LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Granieten blad: maximale lengte?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Jimmyt

Granieten blad: maximale lengte?

Ongelezen bericht door Jimmyt »

Bij de keukenstudio's die ik bezocht heb krijg ik verschillende berichten over de max. lengte van het blad. Sommigen geven aan dat dit max. 270m is, anderen max. 3.20m, mits vroegtijdig aangevraagd bij de leverancier. De leverancier kan dit dan apart houden. Levering zal pas eind 2007 nodig zijn.

De totaal benodigde lengte is 3.10m, met bladdikte 6cm, die ik het liefst uit 1 stuk, i.e. zonder naad, zou willen.

Is dit mogelijk? Zo ja, welke leverancier(s) bieden deze mogelijkheid?

RvanLeeuwe

Re: Granieten blad: maximale lengte?

Ongelezen bericht door RvanLeeuwe »

de lengte van een granieten aanrechtblad is afhankelijk van het materiaal,en het aantal gaten die erin moeten zoals een spoelbak en of kookplaat ik zelf werk bij een steenhouwerij en maken geregeld aanrechtbladen en natuurlijk ligt het ook wat voor een maat platen er op dat moment leverbaar zijn. groetjes R. van Leeuwe

Jimmyt

Het gaat om graniet Nero Zimbabwe gezoet met openingen voor kookplaat, spoelbak en 2x kraan.

Hopelijk is dit voldoende info om mijn vraag te kunnen beantwoorden.

Alvast dank!

RvanLeeuwe

Ongelezen bericht door RvanLeeuwe »

als U een plaat van 3.10m lengte en een dikte van 6cm zult U wel een opgedikt blad hebben gezien dat is een plaat steen van 2cm met daaronder een plaat multiplex. aan de voorkant wordt dan een plint van 6cm geplakt. een plaat op 6cm dikte is niet meer te plaatsen

groetjes R.van Leeuwe[/b]

Jimmyt

Klopt, blad is inderdaad opgedikt.

De totaal benodigde lengte is 3.10m, met bladdikte 6cm, die ik het liefst uit 1 stuk, i.e. zonder naad, zou willen.

Is dit mogelijk? Zo ja, welke leverancier(s) bieden deze mogelijkheid?

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste JimmyT,

Wij werken zeer plezierig met werkbladen van Grillo. Kijk eens op www.grillo.nl voor advies of neem contact met ze op via de website.

De lengte van de plaar graniet is bepalend voor de max. lengte van het werkblad. Zo kunnen sommige soorten tot 410cm geleverd worden uit 1 stuk.

Gewoon even bellen voor info...

MVG

Jimmyt

Hartelijk dank, ga ik doen!

Zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met leveranciers die een blad van een dergelijke lengte uit 1 stuk kunnen leveren?

Van der Voort

Ongelezen bericht door Van der Voort »

Probeert u het eens bij Stefano in Groningen.
Dit is een zeer goede natuursteen en granietleverancier.

Gesloten