LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beltegoed Vodafone
Beltegoed Vodafone
wij hebben voor onze dochter bij vodafone een mobiele telefoon gekocht in december 2005. het betreft een prepaid telefoon.
in februari 2006 zou zij het aankoopbedrag in beltegoed terug krijgen. dit heeft behoorlijk lang geduurd, maar uiteindelijk heeft ze het toch gekregen.
het beltegoed was onbepert houdbaar. pasgeleden keek mijn dochter wat haar beltegoed was en toen zag ze dat het nog maar geldig was tot 31-3-2007. hier heeft zij niet van gehoord, nog geen smsje. ze heeft nog bijna 85 euro beltegoed op haar telefoon staan. in de vodafone winkel kregen we te horen dat de voorwaarden zijn veranderd en dat zonder bericht. nu moet mijn dochter elke 3 maanden haar beltegoed opwaarderen met 10 euro (alleen via internet) of elk half jaar met 20 euro (wel te koop via de winkel).
Mijn vraag is kan dit zomaar???
in februari 2006 zou zij het aankoopbedrag in beltegoed terug krijgen. dit heeft behoorlijk lang geduurd, maar uiteindelijk heeft ze het toch gekregen.
het beltegoed was onbepert houdbaar. pasgeleden keek mijn dochter wat haar beltegoed was en toen zag ze dat het nog maar geldig was tot 31-3-2007. hier heeft zij niet van gehoord, nog geen smsje. ze heeft nog bijna 85 euro beltegoed op haar telefoon staan. in de vodafone winkel kregen we te horen dat de voorwaarden zijn veranderd en dat zonder bericht. nu moet mijn dochter elke 3 maanden haar beltegoed opwaarderen met 10 euro (alleen via internet) of elk half jaar met 20 euro (wel te koop via de winkel).
Mijn vraag is kan dit zomaar???
Re: Beltegoed Vodafone
Helaas wel, het staat in hun Algemene Voorwaarden
Hier had de winkel u wel even op mogen attenderen. Dit is nl. al ruim een half jaar zo bij Vodafone.
T-Mobile en Orange zijn wat dat betreft een stuk klantvriendelijker.
T-Mobile en Orange zijn wat dat betreft een stuk klantvriendelijker.
Het had in principe wel netjes geweest als de winkel dit had gemeld.
Alleen is de klant nog steeds wel verantwoordelijk voor zijn of haar eigen onderzoek.
Alleen is de klant nog steeds wel verantwoordelijk voor zijn of haar eigen onderzoek.
Tegenwoordig wordt het ook vermeld bij het opwaarderen hoe lang het beltegoed houdbaar is
Het wordt vermeld maar daar koop je niets voor.
Gewoon een klantonvriendelijke houding van Vodafone die mensen zo lijkt het een abonnement wil opdringen.
Gewoon een klantonvriendelijke houding van Vodafone die mensen zo lijkt het een abonnement wil opdringen.
Ze willen mensen geen abbonement opdringen het gaat om het feit dat het veel geld voor hun kost om nummers in de lucht te houden die nouwelijks of niet worden gebruikt.
Dus vandaar dat ze willen dat mensen meer gebruik gaan maken van hun nummer en dus ook meer op gaan waarderen
Ik ben idd met je eens dat dit niet erg klantvriendelijk is.
Dus vandaar dat ze willen dat mensen meer gebruik gaan maken van hun nummer en dus ook meer op gaan waarderen
Ik ben idd met je eens dat dit niet erg klantvriendelijk is.
Eerst was het genoeg om 1 keer per jaar met 25 (E 11.34) gulden op te waarderen nu moet je minimaal 40 euro opwaarderen.
Dat is meer dan 3.5 keer zoveel terwijl Vodafone de meeste kosten gemaakt heeft toen ze begonnen zijn.
Het is gewoon niet leuk meer voor veel klanten om met Vodafone te bellen, zeker niet voor jongeren die het van hun zakgeld moeten betalen.
Dat is meer dan 3.5 keer zoveel terwijl Vodafone de meeste kosten gemaakt heeft toen ze begonnen zijn.
Het is gewoon niet leuk meer voor veel klanten om met Vodafone te bellen, zeker niet voor jongeren die het van hun zakgeld moeten betalen.
Het is misschien niet leuk nee, maar ik kan me voorstellen dat je als aanbieder van een netwerk ook wilt dat je klanten daar gebruik van maakt. Een nieuwe auto laat je ook niet in de garage staan...
Kijk ook eens naar de aanbiedingen die VF doet en de tariefwijzigingen voor prepaid gebruikers. een uur bellen voor maar 3 minuten is toch vrij aardig, zeker voor jongeren
Kijk ook eens naar de aanbiedingen die VF doet en de tariefwijzigingen voor prepaid gebruikers. een uur bellen voor maar 3 minuten is toch vrij aardig, zeker voor jongeren
Ze hebben inmiddels een duurder tarief voor nieuwe klanten.
En dat goedkopere tarief is alleen naar Vodafone nummers en volgens mij alleen voor "oude" klanten.
Z11 tarief is een stuk duurder....
Gewoon een dubbele ordinaire prijsverhoging.
Vaker opwaarderen en een duurder tarief.
En dat goedkopere tarief is alleen naar Vodafone nummers en volgens mij alleen voor "oude" klanten.
Z11 tarief is een stuk duurder....
Gewoon een dubbele ordinaire prijsverhoging.
Vaker opwaarderen en een duurder tarief.
is niet waar. de nieuwe tarieven zijn zowel voor nieuwe als oude klanten en geld voor VF nummers en alle vaste aansluitingen binnen nederland...
@ Georgie:
Ja dat kan!
In december 2005, toen de aanschaf werd gedaan, was het beltegoed van VF inderdaad onbeperkt geldig. Pas in juli 2006 is de geldigheid afhankelijk van de manier van opwaarderen en de hoogte van de opwaardering. Tevens heeft VF via verschillende manieren de klant hiervan bewust gemaakt, namelijk middels vermeldingen op de beltegoedbonnen, via de VF site, via het opwaardeermenu etc.
@ Morrigan, Dragoon en Jan9:
Hier had men de klant in december 2005 niet van op de hoogte kunnen brengen aangezien VF deze wijziging pas in juli 2006 heeft doorgevoerd.
Volgende keer iets beter lezen
Ja dat kan!
In december 2005, toen de aanschaf werd gedaan, was het beltegoed van VF inderdaad onbeperkt geldig. Pas in juli 2006 is de geldigheid afhankelijk van de manier van opwaarderen en de hoogte van de opwaardering. Tevens heeft VF via verschillende manieren de klant hiervan bewust gemaakt, namelijk middels vermeldingen op de beltegoedbonnen, via de VF site, via het opwaardeermenu etc.
@ Morrigan, Dragoon en Jan9:
Hier had men de klant in december 2005 niet van op de hoogte kunnen brengen aangezien VF deze wijziging pas in juli 2006 heeft doorgevoerd.
Volgende keer iets beter lezen
@ Ironlady, je hebt inderdaad helemaal gelijk! Ik heb inderdaad niet goed gelezen!
Ik heb het goed gelezen daarom ben ik al heel lang weg bij Vodafone.
Toen Telfort de derde minuut gratis kreeg heb ik nauwelijks meer met VF gebeld, helaas heeft KPN dit geschrapt en is Telfort ook omhoog gegaan.
Prepaid bellen is wel een stuk duurder geworden, je moet vaker opwaarderen, nieuw hoger beltarief en ook nog eens geen subsidie op het toestel, dus gewoon een stuk duurder.
Is het met Z11 3voor60 nu alleen in het weekend of 7 dagen per week?
Toen Telfort de derde minuut gratis kreeg heb ik nauwelijks meer met VF gebeld, helaas heeft KPN dit geschrapt en is Telfort ook omhoog gegaan.
Prepaid bellen is wel een stuk duurder geworden, je moet vaker opwaarderen, nieuw hoger beltarief en ook nog eens geen subsidie op het toestel, dus gewoon een stuk duurder.
Is het met Z11 3voor60 nu alleen in het weekend of 7 dagen per week?
Hmm jammer ik kan niet het excuus gebruiken dat het vroeg was
ehm, waarom denk je dat er een simlock op een prepaid toestel zit? ja, idd vanwege de subsidie...en ook nog eens geen subsidie op het toestel, dus gewoon een stuk duurder
Minder subsidie dan Eerst kreeg je standaard 22.50 euro beltegoed tot soms zelfs de aanschafwaarde van het belpakket. Nu is het maximaal 15 euro en hele tijd was het minder.
Ze houden je natuurlijk zo lang mogelijk vast, vandaar die simlock.
Ze houden je natuurlijk zo lang mogelijk vast, vandaar die simlock.