LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arrogante doktersassistentes!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou Fiore,

Ik slik al tig jaar de pil en ik moet iedere keer als de strippen op zijn de huisarts bellen voor een herhalingsrecept. Heb nog nooit gehoord dat ik zomaar naar de apotheek kan gaan.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Fiore »

Nou Bailey,

dat jij er nooit van hebt gehoord betekent natuurlijk niet dat het dan niet zou bestaan.

misschien heb jij een speciale pil? Mijn dokter heeft het me trouwens ook nooit verteld, als ik weer eens belde voor een herhalingsrecept.. kwam er bij toeval achter door mijn apotheek


Huisartsen schrijven onnodig herhalingsrecept pil
Huisartsen schrijven nog vaak herhalingsrecepten voor de pil, hoewel dat niet meer hoeft. Dit blijkt uit een artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

Kosten
Het schrijven van herhalingsrecepten leidt tot extra kosten voor de zorgverzekeraars van particulier verzekerde patiënten.

Wet
Volgens een wettelijke regeling uit 1997 is een herhalingsrecept voor de anticonceptiepil niet meer nodig. Het eerste pilrecept kan worden gebruikt als een doorlopend recept.
(bron: rtl.nl)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik zeg toch niet dat het niet bestaat? Zeg alleen dat ik er nog nooit van gehoord heb. Ik zal eens informeren bij mijn apotheek.

En de bron is rtl? Alsof die zo goed geinformeerd zijn!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Fiore »

geef eerlijk toe, zoals je het schrijft kwam je reactie nogal ongelovig over. En als je RTL niet gelooft (voor hetzelfde geld zuigen die zomaar een wetsbesluit uit hun duim) probeer het dan eens zelf te googelen.. (of zouden al die andere sites die het erover hebben ook fout geinformeerd zijn?). Maar jij mag van mij best iedere keer bellen voor een onnodig herhaalrecept hoor, het was slechts als goedbedoelde tip bedoeld, houdt de arrogante doktersassistentes ook lekker bezig en haal je je hoge zorgverzekeringskosten er een beetje uit..

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Bailey »

Rtl beweert nu ook dat de verdachte die gearresteerd is voor de moord op Nicky Verstappen bekend heeft. Terwijl ergens anders staat dat hij nog ontkend. Wat is het nou??

De kosten van de huisarts hoef je zelf niet te betalen, die horen niet bij je no-claim. Daarbij heb ik geen arrogante doktersassistentes hoor. Die van mijn huisarts zijn heel erg vriendelijk en behulpzaam.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Fiore »

wie had het over een no-claim? ik had het over dure zorgkosten, en daar zit je huisarts toch bij in? kun je er natuurlijk het beste zoveel mogelijk gebruik van maken, ook al is het niet nodig..

enne , het NOS journaal vertelt ook wel eens rare dingen, echt niet alleen het RTL nieuws hoor, maar zoals ik al zei, dan geloof je het niet, ook prima (ik zie trouwens op de rtl site staan dat de verdachte ontkent, maar ok)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Bailey »

Dan zullen ze het inmiddels aangepast hebben!

Ach, ik moet toch bellen voor herhalingsrecepten voor mijn andere medicijnen. Dan maakt het geen ene moer uit of ik het receptje voor de pil er direkt bij doe of niet. Kost niks meer of minder.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Walter van V »

Kost niks meer of minder.
dat waag ik te betwijfelen. U voelt het alleen niet (direct) zelf in de knip..
Dit soort onnodige kosten zorgt er juist mede voor dat de premies zijn wat ze nu zijn...
Dus door er kritisch mee om te gaan helpt u niet alleen uzelf.

Tja en Nova beweert ook wel eens iets wat niet klopt of op zijn minst uit het verband gerukt is, terwille van de sensatie.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Bailey »

Aangezien ik zelf bij een zorgverzekeraar werk en daar ook verzekerd ben kan ik precies zien wat mijn huisarts in rekening brengt. Bij 1 herhalingsrecept brengt hij er 1 in rekening. Gaat het om 3 medicijnen tegelijk dan brengt hij er 1 in rekening. Dus het kost niks meer of minder.

miena
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 apr 2006 19:53

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door miena »

Zelf werk ik bij Agis, ook geen kleintje, maar ik ben het volkomen eens met Bailey :!:

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door rintina »

Worden de assistentes wel bijgeschoold? 'k Had een hele discussie over de mirena, zij beweerde juist het tegendeel dan wat de gynecoloog mij vertelde, en ik zelf had gelezen! Beetje dom, toch?

liefhebber
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:36

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door liefhebber »

ja een beetje assistente laat zich regelmatig bijscholen en voorlichten over nieuwe ontwikkelingen.

Het is heel jammer dat er toch nog assistente zijn die te snel iets antwoorden/vertellen waar ze nog niets over weten....

Er zijn diverse nascholingsprogrammas van zowel de industrie en onafhankelijke instellingen, verder zijn er ook huisartsengroepen (HAGRO's ) bijv in 1 gemeente die zoiets organiseren voor hun personeel.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Fiore »

nou, of het nu 'financieel' meer kost of niet, ik vind het van den zotte om iets maar te blijven doen om dat het toch niets extra's kost.. kost wel iemand's tijd hoor! als ze dat op mijn werk zouden gaan doen.. ik zoek zelf wel bezigheidstherapie dan.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Bailey »

Wat maakt het nu uit als ik tegelijk ook andere medicijnen vraag? Maakt geen ene moer uit.

En nogmaals.......ik weet niet of dat bij mijn apotheek en/of huisarts en/of pil kan, dat moet ik even navragen. Aangezien ik net nieuwe medicijnen heb hoef ik nu nog niks aan te vragen en ga ik het nu ook niet aanvragen.

Jeetje....maak je niet zo druk zeg.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Fiore »

dat ik ergens op reageer betekent niet dat ik me druk maak

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door antonia77 »

Dat je niet elke keer een recept hoeft te hebben voor de pil weet ik.Maar zowel mijn huisarts als mijn apotheek werken daar niet aan mee.Een keer had ik hem zo ver gekregen dat hij mij een recept voor een jaar gaf.Kom ik bij de apotheek,krijg ik doodleuk te horen: nee hoor,zoveel kunnen we niet meegeven,want dat hebben we niet op voorraad.Ik vraag me af wie hier nou echt aan verdient...

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Bel eens met de Geneesmiddelen Infolijn van de KNMP:

0900 999 88 00 (infolijn, ? 0,20 per minuut, ma t/m vr 10.00 - 16.00 uur). Ik verwacht dat je daar het beste antwoord krijgt.

Ik vind het heel eigenaardig dat een apotheek hierover niet duidelijk is. Als Bailey op een keer alleen de pil bestelt, kost dit toch weer onnodig geld. Als je een eigen risico hebt, moet je dat WEL betalen!

antonia77
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2005 08:22

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door antonia77 »

ik gooi helemaal niets weg.de pil is trouwens ook erg lang houdbaar,want ik heb hem tijdens mijn zwangerschap bewaard,en ben daarna gewoon weer begonnen met wat ik in huis had.

liefhebber
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:36

Re: Arrogante doktersassistentes!

Ongelezen bericht door liefhebber »

Ik denk dat jullie de discussie een andere naam moeten geven, het gaat nu niet meer over de doktersassistentes (en dat is maar goed ook)
succes met deze discussie

Gesloten