LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Late night dating en sms dating

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
gerter
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:54

Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door gerter »

Late night dating en ook alle andere varianten van sms dating.

U kent ze wel bijvoorbeeld zoals die spotjes laat in de nacht op de televisie met allemaal mannen en vrouwen die zichzelf adverteren voor een afspraakje of iets dergelijks danwel via SMS contact of via de telefoon.

Echter kan ik u verklappen vanuit betrouwbare bronnen dat 90% hiervan opgezet en fake is.

Een voorbeeld:

U ziet een dergelijke advertentie en u besluit derhalve om er op te gaan reageren. U zult dan na betaling van hoge sms tarieven in contact komen met de persoon in kwestie. Echter dit is gewoon iemand (zelfstandig ondernemer) achter zijn pc'tje die maar 1 doel heeft. Namelijk u zo lang mogelijk via de SMS aan de praat houden. Hoevaak u ook vraag om een email adres of het privé telefoonnummer van deze "mooie" jonge man of dame u zult hem niet krijgen. Onder het mum van "maar ik ken je nog helemaal niet....." zullen ze u langer aan de telefoon houden.

Maar ook 90% van de contactadvertenties op marktplaats en speurders werken met hetzelfde principe van misleiding.

LindaLovelace
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 dec 2004 18:12

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door LindaLovelace »

Echter kan ik u verklappen vanuit betrouwbare bronnen dat 90% hiervan opgezet en fake is.
Moet je hier een betrouwbare bron voor hebben om hier achter te komen?

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door lucrecia »

Zo te lezen is hij vandaag pas erachter gekomen :lol:
Ik zou zeggen neem een kijkje rond op de forum, staat er veel op.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

[Moet je hier een betrouwbare bron voor hebben om hier achter te komen]

Lachen met lindalovelace!!!!!!

En dat is nou precies het probleem hier in nederland er wonen te veel mensen(cq. sukkels) die alles maar geloven!!!!!!!Denk toch eens een beetje na mensen.
Als we dat wat beter zouden doen zouden programma's als tros radar helemaal niet bestaan!!!!

nogiemand
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 03:38

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door nogiemand »

Gewetenloze beesten zijn het! De SMS-versie van loverboys!

Ik had ook een SMS-date. Het begon op Lexa.nl. WIE had kunnen denken dat ook daar crimineel gespuis zich tussenwurmt!
Kreeg bij Lexa een 'onschuldig' mailtje waarin een dame van 22 jaar uitlegde dat haar PC stuk was en dat ze nu mailde op de pc van een vriendin. Ze vond mijn profiel wel leuk schreef ze (ik doe veel met computers staat in mijn profiel). Ze was alweer een half jaar vrijgezel, en dat begon toch wel te knagen schreef ze. Zodra haar PC weer gemaakt zou zijn zou ze weer mailen. Als ik snel contact met haar op wou nemen moest ik sms'en naar 7733, wat 1,50 euro per bericht kost! Elk bericht moest ik dan beginnen met een code met haar naam. Haar 06 nr. wou ze nog niet geven i.v.m. slechte ervaringen uit het verleden stond in de mail. Ik begon diezelfde avond al met berichtjes sturen. In het begin dacht ik dat het allemaal hartstikke echt was en het begrip faker kende ik nog niet. Na 3 dagen was ineens haar Lexa account verdwenen, terwijl die daar recent was aangemaakt. Dit vond ik al vreemd. Verder sms'te ze dat ze een lingeriemodel van beroep was. Dit vond ik ook merkwaardig. Te mooi om waar te zijn. Ook bood ik aan om haar PC te komen repareren, maar die was al in reparatie bij een winkel. Zodra haar PC het weer doet zal ze contact via mail voortzetten smste ze.

Toen ik op internet informatie begon te lezen over faking, datingbedrog en SMS operator bedriegers, begon ik al te twijfelen aan de echtheid. Na het zien van de Radar-uitzending hierover (internetarchief 2004) was ik helemaal geshockt en was ik overtuigd dat het fake moest zijn (http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... temUid=553). Ik zette haar voor het blok en zei dat ze m'n voicemail moest inspreken of m'n nummer moest bellen. Dit had ze diezelfde ochtend nog gedaan. Ik kreeg een duidelijke, aardige en lieve vrouwenstem te horen. Ze beweerde nog nooit van fakers of mannelijke SMS-operators gehoord te hebben en vond het verschrikkelijk dat zoiets bestond. Verder vroeg ze of ik nou opgelucht was. Ik met m'n stomme kop geloofde wederom weer dat het echt was. Raakte zelfs een beetje verliefd op haar stem. Maar niet voor lang, want het viel me wel op dat ze wel erg veel berichtjes stuurt op een dag en rare pauzetijden op haar werk had etc. Na 2,5 uur sms-te ze al "Schatje, wat ben je stil de laatste paar uur, je hebt het vast te druk om met mij te kletsen zeker?" Dit doelde duidelijk op meer sms-jes te versturen van mijn kant.
Na het zien van de aflevering van Radar uit het archief van 2004 en msn-en met een vriend van mij, ben ik weer gaan nadenken en ben ik tot de conclusie gekomen dat die vrouwenstem waarschijnlijk gewoon weer een gehaaide truc was! Óf er zit idd een vrouwelijke operator achter mijn sms-date, óf het was een vrouw die ook in het complot zit, óf ze hebben een zeer verfijnde stemvervormer gebruikt om een mannenstem in een vrouwenstem te doen veranderen. HOE VER KUN JE GAAN? Dit is nog erger dan de foto-truc die ze in Tros Radar lieten zien! Gelukkig ben ik IT-er en heb zeer goed oog voor detail. Zo verraadde 'ze' zichzelf in een sms bericht met een spelfout: "ja precies zolang je maar niet van steen bent haha soms is daty niet leuk". Het woord "daty" had natuurlijk "dat" moeten zijn, maar deze stinkende gewetenloze operat(st)or had nét ff wat te snel getypt op haar PC-TOETSENBORD (haar PC was toch in reparatie?). Op elk qwerty-toetsenbord zit de y direct naast de t, en bij een gsm zou je dan 'per ongeluk' 3x op de 9-toets gedrukt moeten hebben. Dit kan bijna niet. Ook met de voorspellende tikmode niet (daty is geen woord).
Ga nog subtiel proberen te vragen wat voor merk en type telefoon ze gebruikt, en ik als 'Sherlock Holmes' heb m'n detective-werk uitstekend gedaan... (je zou hier haast een Krimi/detectiveserie van kunnen maken). Jammer dat ik wel bijna 200 euro gedupeerd ben, maarja, ook een (dure) ervaring rijker. De sms-date heeft 'slechts' 13 dagen geduurd.

Ze smste ook dat de berichtjes aan haar kant ook geld zouden kosten. Kon dat aan de frequentie van smsen bepaald niet merken dat ze daar problemen mee had.

Verder had ik idd ook de bekende verschijnselen dat een afspraakje maken zo stroef gaat de hele tijd en dat ze maar telkens niet haar 06-nummer wil geven. Ze belooft van alles, maar een vaste datum voor de afspraak krijg ik maar niet. Ze heeft het 'nogal druk de hele tijd'. Ook heeft ze 'heel toevallig' helemaal nergens een pc ter beschikking de hele tijd. Yeah, sure...

Meer mensen die slechte ervaringen hebben met 7733 sms-chats ???
Welke malafide diensten zitten hierachter? 7222 scheen al alom berucht te zijn, maar ik vind 7733 nog nergens terug... daarom twijfelde ik ook nog aan de echtheid...

Wie heeft er überhaupt ooit ECHT een date gescoord via een SMS-date met viercijferig nummer? Misschien Bill Gates omdat ze zo moe van 'm werden omdat ie maar niet opgaf en geld hem toch niet boeide?... :P

nogiemand

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door jor »

Gelukkig ben ik IT-er en heb zeer goed oog voor detail.
Dat oog voor detail had je beter ook kunnen gebruiken om te zien dat het een vorm van legale? oplichting was.Begrijp je echter wel want liefde maakt blind. :wink:

Mvg Jor.

nogiemand
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 03:38

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door nogiemand »

Muhahaha...

M'n 'schatje' zegt een Nokia 6500 te gebruiken met abbo. Dit is een toestel ZONDER qwerty-toetsenbord (heb ik nagegoogled). HEEEEL knap als je daar per ongeluk "daty" i.p.v. "dat" mee typt.

Waarschijnlijk heb ik toch een Opper-reet-tor :evil: gehad die helaas maar HAVO i.p.v. VWO heeft gehad (waarschijnlijk niet eens afgemaakt), anders had hij/zij deze fout wel ontdekt.
En ik heb m'n roeping als rechercheur/detective gemist...
</sarcastische mode>

blikje
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2009 15:55

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door blikje »

Huh,

Ik ben echt compleet flabbergasted. Bestaan er daadwerkelijk vandaag de dag nog mannen die EHCT denken dat ze de dame op 't plaatje aan de telefoon krijgen? ALsof DIE dames van die plaatjes het 'moeten doen' met sneue smsgesprekjes. DIE dames die zijn lang en breed voorzien van echt leuke mannen.... zucht...

Guilliano1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 13:24

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door Guilliano1989 »

Die dames zijn gwn te mooi,
Als je naar die fotografie kijkt enso,
Zou´t bijna onmogelijk zijn dat die meiden onzeker is van zichzelf,
Kan nii anders, ikheb´t eenkeer voor de gein geprobeerd, maar ik stopte er al gauw mee, ikdacht bij mezelf dit klopt nii[/i]

tvlmusic
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jan 2009 21:58

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door tvlmusic »

er wordt ook niet echt overna gedacht, warom kunnen alleen maar mannen naar vrouwen smssen en homosexueelen naar mannen, en niet een vrouw naar een man??? omdat een man overal intrapt en een vrouw niet zo dom is, nou ben ik zelf ook een jongen maar trap hier niet in, maar de meeste mannen zijn blind voor dit soort dingen, en er blijven altijd mensen intrappen, en zolang dat gebeurt blijft dit ook bestaan,

noogiemand.... er wordt helemaal niet met een telefoon gesmst, het is gewoon een soort chatbox waar alle berichtjes berichtjes binnen komen en een heel team van zowel jongens als meiden beantwoorden deze berichtjes, dus jij bent lekker met samantha aan het smssen, maar aan de anderekant zit erik bij wijzen van spreken, zo werkt dat

Terminator3
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 23:54

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door Terminator3 »

Wat gaan we doen aan contactadvertentie oplichterij? Wie is al bezig stappen te ondernemen en waar is een centraal meldpunt of iets in die geest? Dit is namelijk gewoon platvloerse criminaliteit die liefst vandaag nog uit de wereld geholpen moet worden. Wie zin heeft om dit aan te pakken mailt naar: [email protected]

Terminator3
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 23:54

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door Terminator3 »

Wat gaan we doen aan contactadvertentie oplichterij? Wie is al bezig stappen te ondernemen en waar is een centraal meldpunt of iets in die geest? Dit is namelijk gewoon platvloerse criminaliteit die liefst vandaag nog uit de wereld geholpen moet worden. Wie zin heeft om dit aan te pakken mailt naar: [email protected]

cocojane
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 dec 2009 12:22

Re: Late night dating en sms dating

Ongelezen bericht door cocojane »

Lieve schat toch!
Hier zijn gewoon vacatures voor te vinden bij het CWI.
Het zijn gewoon huismoeders die een centje willen bijverdienen of fulltime doen.
De foto's bij de advertentie komen grotendeels uit landen als Rusland,Polen en Oekraïne.
Daarom zul je de dame of heer op de foto bij de advertentie ook niet toevallig ergens bij de AH of iets dergelijks treffen.
De dame achter de chat of de sms is gewoon een dame van vaak dik in de 40 met een stuk of 4 jonken erom heen en verder geen hobby's.
Als je wilt weten of de persoon op de foto de persoon is kom je uit op betaald erotiek sites waar je kunt cammen.

Gesloten