LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
erikhofman
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2003 19:52

Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Ongelezen bericht door erikhofman »

Bij mijn mobiele telefoon was de aan-/uitschakelaar niet meer goed te gebruiken. Toen het een keer helemaal uitgegaan was, omdat de accu leeg was, kon ik er niets meer mee doen. Het toestel is wel opgestuurd, maar er was niets mee te doen.
Dergelijke dingen vallen niet onder de garantie (zegt men). :evil:
In feite betekent dit dat ik na 9 maanden zonder mobiele telefoon zit. Wie heeft bij Orange vaker met dergelijke dingen te maken gehad?
Laatst gewijzigd door erikhofman op 14 jan 2007 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Ongelezen bericht door ?? »

Je vergeet iets te vermelden, namelijk dat het toestel val-, stoot- of vochtschade heeft (anders repareren ze hem gewoon). Uitzondering: het toestel is simlockvrij gemaakt. Dat vervalt de garantie ook.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Ongelezen bericht door fuiduif »

Heeft Orange geen reden gegeven?
Volgens mij houd je informatie achter, is wel zo makkelijk om Orange de schuld te geven, is het niet?
Informeer bij de fabrikant naar garantie, heb je misschien nog een kans.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Ongelezen bericht door ehltech »

als je schakelaar de stijf of hard indrukt,kan deze wellicht naar binnen zijn gedrukt ,daardoor werkt deze steeds slechter ,dit kan als gebruikersfout worden omschreven maar was dat de enigste klacht ?

ikbenik

Re: Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dergelijke dingen vallen niet onder de garantie (zegt men).
In feite betekent dit dat ik na 9 maanden zonder mobiele telefoon zit.
Een veel gemaakte vergissing is dat alle schade die ontstaat in de garantieperiode dat het automatisch onder garantie valt.
Dus veel mensen denken dat eigen schade ook onder garantie valt.

En dat is dus niet waar.
Eigen schade valt nooit onder garantie.

Als blijkt dat de oorzaak van de schade een productiefout is, dan heb je recht op garantie.
Als blijkt dat de oorzaak van de schade een gebruikersfout is, dan valt dit dus niet onder garantie.
In feite betekent dit dat ik na 9 maanden zonder mobiele telefoon zit.
Als de oorzaak een gebruikersfout is dan is het jouw probleem en dat van niemand anders!

erikhofman
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2003 19:52

Re: Orange mobiel: Minder dan een jaar garantie??

Ongelezen bericht door erikhofman »

Hard of stijf drukken heb ik niet gedaan. Het aantal malen is wel hoog. Bij de winkel was gezegd dat de apparaatblokkering na bellen of SMS-en eenvoudig via die schakelaar kon.

Gesloten