LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gaiane
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2007 20:31

Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door Gaiane »

Hallo mijn lotgenoten,
ik ben een van de slachtoffers van Speedlinq. Ik kreeg en krijg nog steeds hoofdpijn van Speedlinq.
In juli 2006 heb ik online internet van Speedlinq zonder telefonie aangevraagd. Het zou via telefoonlijn gaan maar zonder telefoon. Daarnaast krijg ik een korting omdat ze een actie hebben. Pas over 7 dagen (op een zaterdag) krijg ik een brief thuis dat mocht ik mijn abonnement willen opzeggen dan moet ik het binnen 7 dagen doen. Ja hoor, het kan dus niet meer. Over een aantal weken krijg ik de modem thuis gestuurd en er zou iemand van KPN langs komen om de lijn aan te sluiten. De monteur van KPN was er geweest en de lijn was goed. Ik was helemaal blij, uiteindelijk internet!!! Nee hoor, modem aangesloten en dat doet niet. Ik bel gelijk met technische dienst. Na een lange en moeizame gesprek probeert hij mij te overtuigen dat mijn telefoonlijn niet goed is. Hij raad me aan contact op te nemen met KPN. nadat ik hem vriendelijk vraag of hij het niet wil doen omdat ze het onderling moeten regelen, krijg ik een negatieve reactie. Ik bel dus met KPN (weer een 0900 nummer). Daar zeggen ze dat ze niets daarmee te maken hebben en ik bel dus weer met Speedlinq.
Nu krijg ik iemand anders aan de lijn. Ik vertel mijn verhaal en wat zegt hij?: mijn collega heeft u onjuiste informatie gegeven, KNP heeft inderdaag niets mee te maken. Hij belooft een notitie te maken en een monteur bij ons te laten komen. Ik zou teruggebeld worden. Ik wacht daaaaagen en belt uiteindelijk zelf. Ik krijg iemand anders aan de lijn die geen notitie terug kan vinden. Dat is echt baaaalen. Ik geef aan dat ze een hele slechte service hebben. Deze medewerker maakt notitie (hij leest ook voor,nadat ik het gevraagd heb) en over een paar dagen komt een monteur bij ons langs. Lijn is goed, het modem is kapot!!! Jullie moeten het modem terugzenden naar het adres wat op de site staat en jullie hoeven niets ervoor te betalen, zegt de monteur van Speedlinq. Wij dus het modem gelijk verzenden. Over een dag krijgen wij een TPG medewerker met het pakketje waarvoor wij 14 euro moeten betalen omdat het niet gefrankeerd was en Speedlinq heeft het niet geaccepteerd.
Daarna bel ik weer met Speedlinq die zegt dat wij eerst op een brief moeten wachten, waarin een sticker is die wij op het pakketje moeten plakken. Om het verhaal kort te maken, ik krijg uiteindelijk een nieuwe modem en daar ben ik blij, MAAAAR het doet weer niet. Ik werd er helemaal gestoord van en bel weer met speedlinq (nadat ik meerdere malen het modem probeer te installeren). Na een lang gesprek blijkt dat ze ons een verkeerder installatie cd hebben toegezonden.
Even tussendoor, voor deze weken en maanden wordt er gewoon een maandelijke bedrag van mijn rekening afgeschreven.
Uiteindelijk heb ik een medewerker van Klantenservice aan de lijn die mij toezegt dat ik een brief moeten sturen met de bewijzen van de door mij gemaakte kosten en dat die kosten vergoed worden. Ik dus een brief en kopieen van alle bewijzen. Na een aantal onbeantwoorden mails krijg ik een bericht van Speedlinq dat ze mij 2 maanden gratis internet willen aanbieden en klaar. Dat zal totaal iets van 20 euro kosten. Als ik hun mail dat ik mijn geld terug wil, schrijven ze mij terug dat het besluit bindend is.
Ik heb hun net een uur geleden weer gebeld en krijg ene Tamara Vinken aan de lijn die:
- niet naar mij luistert;
- mij behandelt als DOM iemand;
- onaangename reactie geeft op een van mijn mededelingen;
- beweert dat alles goed genoteerd wordt, terwijl ik zelf het anders ervaren heb;
- mij geen contactgegevens van hun afdelingshoofd geeft.

Ik heb gezegd dat ik mij gedescrimineerd voel (als een klant) en vraag haar notitie te maken en die voor te lezen.
Ik wil proberen op een en andere manier aan het afdelinshoofd te komen.

heeft iemand een iedee hoe ik dat doen?

Ik ben zelf van plan om dat via een T-for Telecom winkel te regelen. ze treden soms ook als tussenstation van een aantal providers o.a. voor Speedlinq.

Ik hoop dat Radar actie onderneemt.

Ik wens allen veel succes en raad niemand aan Speedlinq als provider te kiezen.

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door johnvisser »

problemen met speedlinq
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling

consumentenautoriteit :

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar
consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Jullie zijn vast niet de enige. Wanneer je in Google `klachten Speedlinq' intypt moet je dan maar eens kijken. Rechtsbijstand nodig ..... ga eens kijken bij verzekeringen. Mij hebben ze laten vertellen dat de Rabobank en Univé goede Rechtsbijstandjuristen hebben.

Ben je zo van het probleem verlost.

Succes

Uranus.

JeroenG69
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007 17:04

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door JeroenG69 »

Ik heb nog nooit zo'n slechte organisatie meegemaakt als bij speedlinq. Ik raad iedereen aan vooral NIET IN ZEE te gaan met Speedlinq.

Heel kort mijn verhaal: Speedlinq aangevraagd. Zou 3 a 4 weken duren om online te komen. KPN dedicated line, zonder telefonie (telefonie ook via Speedlinq). Medio december zou ik online zijn. 13 december gebeld om te vragen waar mijn modem bleef. "vertraging, excuses". Een week later: weer bellen (duur 0900-nummer en wel in de wacht gezet worden!). Nog steeds niet. Na lang wachten eindelijk modem, maar het werkt niet. Geen DSL-signaal. Weer bellen, weer wachten, draadjes langer, korter, ander paar niks werkt, geen hulp van speedlinq. Ze bellen niet terug naar 06-nummers, willen niet dit, willen niet dat, mag niet, kan niet. Echt dramatisch. Toen gevraagd om leidinggevende: kan ook niet. Dan maar aangetekende brief met ultimatum: leveren binnen 2 weken, of anders geld teurg en contract stopzetten. Geen reactie. 2 weken na de dealine nieuwe brief: geen reactie. Maar dan ineens: begin januari KPN op mijn mobiel: ze willen op verzoek van speedlinq langskomen om een storing te verhelpen. En ja, het werkt ineens (kpn-foutje: ISDN ipv analoog geleverd, en sDSL ipv aDSL). 3 Januari online eindelijk. Gelijk al mijn door mij gestorneerde bedragen overgemaakt, minus alle maandkosten tot 1 januari (lijkt mee fair) en gebeld met speedlinq dat ik dat had gedaan. Of ze me niet willen afsluiten om die paar tientjes die ik niet wil betalen! Geen probleem volgens dame. Ze legt het neer bij de klachten-afdeling. Binnen een week krijgt u antwoord hoor: hou uw mail goed in de gaten." Maar na twee weken ineens geen telefoon meer, geen mail. Afgesloten vanwege die paar tientjes die ik terecht niet wil betalen! En dat terwijl ik mijn modem- en inschrijfkosten nog moet terugkrijgen van ze: ik geloof zo'n 180 euro! Oplichters zijn het. Ik ga er werk van maken via mijn rechtsbijstand. Zijn er mensen die mee willen doen? Ik ben verzekerd bij FBTO. Ik betaal geen cent meer (principe kwestie nu). Ik vraag ergens anders een dsl aan (tips iemand?). Als ze niet eens op een aangetekende brief willen reageren denk ik dat een rechter korte metten met ze maakt.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door ?? »

Er klopt iets niet in de tijdlijn van het bovenstaande betoog...

mabiba80
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:44

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door mabiba80 »

Bij mij ging de aansluiting- een jaar geleden- ook heel moeizaam.
Laatst gewijzigd door mabiba80 op 11 nov 2011 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenG69
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007 17:04

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door JeroenG69 »

Opzeggen kan alleen via hetzelfde telefoonnummer....dus dat kost geld. Ongetwijfeld.

En voor wat betreft die tijdslijn: waar ik december zei moest er staan november. Nou ja... kort gezegd van oktober t/m december geen internet/telefoon gehad, toen twee a drie weken wel, en inmiddels weer niet. Zaterdag overigens wel gesproken met een dame van Speedlinq die welwillend en begripvol leek. Het kan dus wel.... Maar een adres geven om langs te komen doen ze niet. En een naam van een leidinggevende ook niet.

mabiba80
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:44

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door mabiba80 »

Vandaag een poging gedaan om speedlinq op te zeggen.
Laatst gewijzigd door mabiba80 op 11 nov 2011 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

vxvk
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2007 20:30

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door vxvk »

Ik ben ergens eind november/begin december 2006 benaderd door Speedlinq, namens Veronica waar we lid van zijn.
Men bood ons een zeer goedkoop abonnement aan en toen ik zei dat ik dacht dat mijn abonnement nog niet afgelopen was, verzekerde men mij ervan dat dat abonnement per 19 januari afgelopen was en ik dus moest opzeggen voor 19 december, wilde ik op tijd zijn om met hen in zee te gaan.
Ik heb mijn abonnementgegevens niet gecontroleerd en ik heb HetNet waar ik een contract mee had opgezegd. Toen ontdekte ik dat mijn contract daar nog tot 28 april 2008 doorliep. Ik heb Speedlinq meteen op de hoogte gesteld. Het eerste gesprek was op 21 december, het tweede op 29 december en zo ben ik daarna nog een aantal keren bezig geweest om de zaak uit te leggen en om te vragen alles terug te draaien. Men beloofde mij dat dat zou gaan gebeuren. Maar, ik kreeg een modem met toebehoren, alle gegevens zoals wachtwoord e.d. en elke keer als ik belde, kreeg ik te horen dat het wel in orde zou komen. Toen werd mij verzocht om de contractgegevens op te sturen. Dat heb ik uiteindelijk op de 10e of 11e januari gedaan. Toch is in de nacht van 12 op 13 januari de lijn van HetNet afgesloten en sindsdien heb ik geen ADSL meer. De kosten van de telefoon zijn intussen huizenhoog want je moet steeds zo'n tien minuten wachten en de telefoon kost 0.70 per minuut. Een aantal keren is me toegezegd me terug te bellen. Ik heb uitgelegd dat ik natuurlijk niet hele dagen bij de telefoon kan wachten en dat mijn gewone telefoon doorgeschakeld is naar mijn mobiele telefoon. Dat heb ik gedaan met *61, zodat de telefoon thuis eerst een aantal keren overgaat en dan doorschakelt naar mijn mobiele nummer. Dat begrijpen ze daar ook niet. Dus dat terugbellen gaat steeds mis. Nu hoor ik steeds dat ik ‘even'geduld moet hebben. De persoon aan wie ik het contract moest opsturen, Carmen Gonsalves, is niet te bereiken. Je bent gewoon zo machteloos. Het toppunt zou zijn dat ze me per e-mail op de hoogte gaan stellen, terwijl ik geen e-mail meer heb thuis.
Dit is gelijk ook een waarschuwing om nooit op telefonische aanbiedingen in te gaan. Speedlinq lijkt op zwendel.


Gerda Volkstedt
Badhoevedorp, 22 januari 2007.

vxvk
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2007 20:30

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door vxvk »

Ik ben ergens eind november/begin december 2006 benaderd door Speedlinq, namens Veronica waar we lid van zijn.
Men bood ons een zeer goedkoop abonnement aan en toen ik zei dat ik dacht dat mijn abonnement nog niet afgelopen was, verzekerde men mij ervan dat dat abonnement per 19 januari afgelopen was en ik dus moest opzeggen voor 19 december, wilde ik op tijd zijn om met hen in zee te gaan.
Ik heb mijn abonnementgegevens niet gecontroleerd en ik heb HetNet waar ik een contract mee had opgezegd. Toen ontdekte ik dat mijn contract daar nog tot 28 april 2008 doorliep. Ik heb Speedlinq meteen op de hoogte gesteld. Het eerste gesprek was op 21 december, het tweede op 29 december en zo ben ik daarna nog een aantal keren bezig geweest om de zaak uit te leggen en om te vragen alles terug te draaien. Men beloofde mij dat dat zou gaan gebeuren. Maar, ik kreeg een modem met toebehoren, alle gegevens zoals wachtwoord e.d. en elke keer als ik belde, kreeg ik te horen dat het wel in orde zou komen. Toen werd mij verzocht om de contractgegevens op te sturen. Dat heb ik uiteindelijk op de 10e of 11e januari gedaan. Toch is in de nacht van 12 op 13 januari de lijn van HetNet afgesloten en sindsdien heb ik geen ADSL meer. De kosten van de telefoon zijn intussen huizenhoog want je moet steeds zo'n tien minuten wachten en de telefoon kost 0.70 per minuut. Een aantal keren is me toegezegd me terug te bellen. Ik heb uitgelegd dat ik natuurlijk niet hele dagen bij de telefoon kan wachten en dat mijn gewone telefoon doorgeschakeld is naar mijn mobiele telefoon. Dat heb ik gedaan met *61, zodat de telefoon thuis eerst een aantal keren overgaat en dan doorschakelt naar mijn mobiele nummer. Dat begrijpen ze daar ook niet. Dus dat terugbellen gaat steeds mis. Nu hoor ik steeds dat ik ‘even'geduld moet hebben. De persoon aan wie ik het contract moest opsturen, Carmen Gonsalves, is niet te bereiken. Je bent gewoon zo machteloos. Het toppunt zou zijn dat ze me per e-mail op de hoogte gaan stellen, terwijl ik geen e-mail meer heb thuis.
Dit is gelijk ook een waarschuwing om nooit op telefonische aanbiedingen in te gaan.


Gerda Volkstedt
Badhoevedorp, 22 januari 2007.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Beste vxvk,

Wat ik niet begrijp is dat je niet zelf de einddatum hebt gecontroleerd bij de provider voor je het nieuwe abbo afsloot. hoe kun je afgaan op (vertrouwen) wat speedlinq tegen je zegt???

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door Anastasia »

1 Voor het afsluiten kun je alle voorwaarden lezen, dus ook die dure helpdesk met 70 cent, en ook de klachten waren al bekend!

2 Als je weet dat de meeste klachten komen door verkeerd lezen en fout aansluiten, dus eerst alles goed lezen, dan pas aansluiten, 80% van alle klachten is op de klant zelf terug te voeren.

3 Als je naar snelheid en prijs kijk zijn ze de goedkoopste, en daar horen die dure helpdesk en matige service dan ook bij.

Iedereen die topsnelheid voor bodem prijzen wil, ik rij geen koreaanse auto maar een echte japanner, duurder in aanschaf, maar dat verdien je wel terug in hogere inruil en minder kosten voor reparatie's.

Ik wil ook geen Indesit in mijn keuken, dus als je de goedkoopste wilt moet je niet klagen!

Auto's en Vaatwasser's hebben dan wel niets met internet en bellen te maken, maar zelden is de goedkoopste de beste!

PS Uitgezonderd de ALDI, regelmatig erg goed voor zeer lage prijzen, dus de uitzondering bevestigt de regel.

mabiba80
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:44

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door mabiba80 »

Je hebt op sommige punten helemaal gelijk!
Laatst gewijzigd door mabiba80 op 11 nov 2011 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

it4art
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:37

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door it4art »

Beste Anastasia,

En dan volgen hier de voorwaarden van speedlinq. Veel leesplezier!
http://www.speedlinq.nl/php/privacy.php

mabiba80
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:44

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door mabiba80 »

Vreemd..
In de voorwaarden lees ik:

"Opzegging dient telefonisch via het daartoe op de website gepubliceerde telefoonnummer gedurende de twee maanden voorafgaande aan het einde van de minimumduur te geschieden. Tevens kan een opzegging schriftelijk en ondertekend gedaan worden. Abonnementen voor de ADSL Dienst en de Aanvullende Diensten dienen apart opgezegd te worden"

In de FAQ'slees ik:
"Speedlinq behandelt een opzegging alleen indien er geen openstaande facturen zijn.
Faxen, brieven et cetera vallen buiten de procedure en kunnen daarom niet in behandeling worden genomen"

Dit is inderdaad wel heel duidelijk!

AndriesLouw
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 22:25

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door AndriesLouw »

Vreem dat er mensen zijn die zoveel problemen hebben met Speedlinq, wij maken nu al meer dan 2 jaar gebruik van Speedlinq, en hebben nog geen enkel probleem gehad, of ook maar 1 keer de helpdesk hoeven bellen. Na 2 weken werkte bij ons alles al, en dat zonder speciale handelingen te verichten.

Hierbij moet ik wel vermelden dat wij een X-tra abbonement hebben, wat dus op het netwerk van bbned zit, de topicstarter heeft (voor zover ik het kan opmaken) een Comfort abbonement, wat dus op het netwerk van KPN zit. Ik weet dat er op het netwerk van KPN vaak problemen zijn met de lijn, en daarnaast ook nog een duur netwerk is (t.o.v. de alternatieven zoals bbned en BabyXL). Wel is het zo dat veel mensen verplicht zijn om voor KPN te kiezen, gezien ze 'afgelegen' wonen, dus in een gebied waar alleen KPN een netwerk heeft.

it4art
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:37

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door it4art »

Als het allemaal perfect werkt klaagt er natuurlijk niemand.

Maar op het moment dat er problemen zijn, dan is het best handig als je contact kan opnemen met de helpdesk, zonder dat dat €10 euro kost. De fout ligt in zo'n geval niet bij jou, maar bij de provider. Je betaalt er wel voor.(abonnement)

Je kunt dan geen formulier invullen, want die 'gaan daar niet over', je kunt ook niet mailen, er is geen mail-adres. [email protected] is in 2004 afgesloten. Probeer maar eens!
Je enige optie is bellen a 70ct p/m. En dat vind ik niet OK.

JeroenG69
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2007 17:04

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door JeroenG69 »

En jawel, na mijn laatste contact afgelopen zaterdag belde speedlinq mij zelf terug zoals beloofd door die aardige dame van zaterdag...en binnen 2 uur weer online, zonder kosten en ik hoef de door mij ingehouden 30 euro ook (nog) niet te betalen in afwachting van de klachtencommissie (die heeft het druk). Ik moet zeggen: ging nu weer netjes en adequaat. Het lijkt ook wel erg aan de persoon te liggen die je treft. Nou ja...ik ben weer online. Ben benieuwd hoe snel ze de aansluitkosten en modem conform hun voorwaarden gaan terugstorten... en hoe ze - zoals dhr Huygens (directeur Speedlinq) heeft toegezegd ooit in radar - mij gaan compenseren voor de gemaakte telefoonkosten van zo'n 150,00.

AndriesLouw
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 22:25

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door AndriesLouw »

Voor technische hulp zou je ook terecht kunnen bij:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1182100/0

olaf1979
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:47

Re: Ik krijg hoofdpijn van Speedlinq

Ongelezen bericht door olaf1979 »

Ik krijg ook hoofdpijn van dat bedrijf

wie weet hoe ik van de lui af kom??

Gesloten