LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
johnvan1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2006 00:33

Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door johnvan1955 »

hallo

Ik wil naar speedlinq overstappen is dat verstandig ?
Ik ben nu bij Planet maar ik blijf altijd maar 1 jaar bij een provider want dan gaat na 1 jaar de abonnements kosten omhoog €25 - €35. P.M.
Daarom wil ik naar Speedlinq €9,95 P.M. het eerste jaar.


Mvg john

Paulus_de_Boskever
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2006 13:47

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door Paulus_de_Boskever »

Lees alsjeblieft de andere berichten op dit forum over Speedllinq.

Groeten, Paulus

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door ?? »

Waarbij opgemerkt dient te worden dat Speedlinq recentelijk de boel redelijk op de rails heeft staan.

schim
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2006 23:37

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door schim »

Ben sinds een paar maanden ook abonnee bij speedlinq.
Besteltraject ging prima , opgeleverd op de datum zoals vermeld.
Als je zelf niet technisch bent kun je gebruik maken van hun sukkel-helpdesk a 0.70 ct. per minuut.
Heb ook telefonie via hun en dat is echt vervelend.Verbindingen vallen weg , niet kunnen bellen etc.Dit gebeurt echter ook bij andere providers die Voip aanbieden komt door de techniek die nog niet helemaal geschikt is.
Internet is trouwens goed en ze zijn goedkoop.

sterkte bij je overwegingen !

manonsan
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2006 11:13

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door manonsan »

nee over stappen naar speedlinq is geen goede zaak. ik zit zelf met problemen van speedlinq waar ik niet uit kom. ze bellen kost 70 ct per min je moet al gauw een 15 min wachten voor je ze aan de telefoon krijgt. ik heb een mobiele rekening aleen de kosten van hun bellen is al 114 euro en ik heb nog geen huis telefoon het is echt een regel rechte ramp groetjes manon.
plus dat ik zomaar een dubbel contract heb wat hun fout is. moest dus twee keer aan sluitings kosten betalen van 2x 200 euro en keer heb ik terug geboekt en ja je raad het al ben afgesloten. heb geen eens meer zin om ze te bellen veel te duur je komt aleen maar verder in de problemen. en een e-mail naar ze sturen dat lukt dus ook niet. ik heb inmiddels een andere pro maar ik zit wel 2 jaar aan speedlinq vast ben er hopeloos van

NIET DOEN!

groetjes manon

naomi2105
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2006 11:49

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door naomi2105 »

Ik heb me nog niet zo lang geleden aangemeld , maar heb ontzettend spijt hiervan. Het ging al mis bij de aansluiting die mijn vriend zou doen. Het bleek achteraf dat er een verkeerde installatie disc was gegeven waardoor hij alleen maar fout meldingen kreeg. Wat te doen dus, speedlinq bellen. Dat telefoontje kostte me bijna 30 euro.
Vervolgens kon ik de facturen niet inzien op de pc, dus weer bellen. Ik heb hier 4x voor gebeld en dit heeft helaas niet geholpen. Krijg nu helemaal geen post meer van hun , en werd afgesloten omdat later bleek dat ik over mijn limit :shock: van 50 euro zat. Dat ik alleen naar hun had gebeld werd niet naar gekeken en er werd geen rekening mee gehouden.
Ik heb telefonisch een klachgt doorgegeven, want dat kan niet anders en via een site op internet waar een adres van hun vermeld staat gevraag om een persoonlijke afspraak te maken om te praten over al deze problemen.
:twisted: Raad eens......... nog steeds niets van gehoord en dit is nu al ruim 3 weken geleden. Ik ben wanhopig, er worden steeds incassoà afgeschreven die ik niet kan inzien en ze blijven fout op fout maken maar ze kunnen niet terug bellen als je daar om vraagt.
Ik heb een uur aan de telefoon gezeten en de verbinding is daarbij 2x door hun verbroken. :twisted: :twisted: :twisted:

GEK WORDT JE DAARVAN !
Ik heb radar hierover gemaild en helaas ook nog niets van hun vernomen.

machinist
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 nov 2006 09:48

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door machinist »

Ook ik heb voor de 2e keer een account aangeschaft bij Speedlink, maar net zoals de eerste ker proberen zij alles maar dan ook alles om onder de uitbetaling van de actie kortingen te komen.
Het beloofde terugave van aansluitkosten , modemkosten, en de kortingen
op het abbo heb ik nog steeds niet terug.
De verbinding is wel erg goed, maar...... als je verbinding niet goed is moet je met de helpesk bellen a 0,70 euro p/m.
Standaard latene zij je 10 minuten in de wacht staan om daarna erachter te komen dat de lijn problemen bij hun vandaan komt.
Zij reageren niet op Fax en brief, aangetekent of niet.
Zelfs verwachten ze dat je de actievoucher aangetekent verstuurd(doe het maar als je eraan begint).
Ik heb nu na 7 maanden een aanbod gehad van Speedlink, als ik mijn contract nu al ga velengen met 12 maanden, willen zij de actie kortingen wel betalen.
Is dat chantage??Heb al meerdere instanties gemailed enzenz maar krijg overal 0.
Wat nu, afwachten en gaan zitten balen dat ze mij die +/- 300 euro door mijn neus hebben geboord.
Ik ga verder zoeken naar een oplossing, intussen NEEM GEEN ABBO BIJ SPEEDLINQ!!!!!!!!!

Maximilianus
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:14

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door Maximilianus »

Heb nu een jaar Speedlinq en geen problemen. Dan gaat het goed. Maar als je problemen krijgt dan ben je de sjaak met zo'n helpdesk a 0,70 eurocent per minuut. Reken er maar niet op dat je binnen 5 minuten geholpen wordt!

777bas777
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2006 01:37

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door 777bas777 »

Speedlinq is een bedrijf waarbij als het goed gaat, er niets aan de hand is.

Als het fout gaat ben je zwaar de pineut om het netjes te zeggen.
Speedlinq wil enkel reageren via veel te dure betaallijnen en weigert pertinent per email te reageren.
Ze versturen ze van alles per email maar daar kan je niet op reageren.
Verder is de administratie een chaos en mag je maar hopen dat je ooit je geld voor de actiesvoorwaarden terug krijgt.

BESPAAR JE DE SPEEDLINQ ELLENDE EN NEEM VOOR EEN PAAR EURO MEER EEN ABBO BIJ EEN KLANTVRIENDELIJKE PROVIDER!

Detlef
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:41

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door Detlef »

ik kan niet geloven dat je na eerst een beetje zoeken op dit forum nog zo een vraag stelt.....
Maar wie ben ik......

arno001
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2006 10:38

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door arno001 »

Oplichters ! Lees verder aub

Betreft: Moeizaam verloop nieuwe abonnee Speedlinq internet.

Vandaag, 21 november helaas weer het verhaal moeten uitleggen dat mijn internet niet werkt. Het geld, zoals eerder vermeld had ik terug laten storten omdat de verbinding telkens niet werkt.
Na 30 minuten werkt ik vandaag op het 0900 nummer geholpen. Aan het eind van het gesprek was ik dus 1 uur en 12 minuten x 70 cent per minuut = 50,40 euro kwijt aan telefoonkosten.

De service vind ik echt waardeloos van Speedling, telkens wordt er gezegd dat het nu in orde komt. Waarom valt er dan bij Speedlinq telkens niets terug te vinden in de computer…. !!!???

Waarom ben ik niet tevreden over Speedlinq:
1) Ik heb nooit mijn gegevens over de welkomstbrief gehad met paswoord gebruikersnaam. Hier moest ik 4 x maal over bellen wat dus na de lange wachttijden 150 euro kostte…. 2 maanden verder eindelijk gelukt maar wel betalen he ?!

2) De verbinding werkt de ene dag wel en dan weer niet… ga hier maar 15 x over bellen. Nee, je zou terug gebeld worden. Gebeurd gewoon niet. Service, Echt niet !!!

3) Nu was ik het zo zat dat ik het welkomstbedrag van 202,10 euro terug heb laten storten om mijn girorekening. Hierna heeft Speedling contact met mij opgenomen op mijn email adres van Speedlinq…. Joepie. Alleen jammer dat ik deze mail niet kan lezen na 2 maanden voor een wachtwoord gebeld te hebben…

4) Nu helemaal het toppunt na een uur alles WEER UITGELEGD te hebben aan de klantenservice van Speedling werd er doodleuk gezegd dat ik nu ook niet in aanmerking kom voor de welkomstactie. Haha

5) Ik kan in 12 uur weer aangesloten worden. Na alle ellende vind ik dat wel fijn. Schofterig echter dat dit me na al die kosten 25 euro kost.

6) Ik 10 keer heb moeten bellen dat mijn huisnummer verkeerd staat. Ik woon niet op nummer 15 maar op 15 A !!!! Is dat zo moeilijk.

7) Ik te horen kreeg dat mijn vorige klachtenbrief niet bekend was. Ik stuur darrom nog maar eens alles schriftelijk op.

Al deze informatie is nu bekend bij mijn rechtbijstandverzekering en ik zal heel het verloop op het forum plaatsten als nu binnen 2 weken niet alles keurig is opgelost. Ik weer van deze rot zooi af.

Is de klant bij Speedlinq koning, echt niet…

Ze reageren nergens op, niet op brieven, emailen kan niet en als je ze belt behandelen ze je als oud vuil !

Begin niet aan Speedlinq tenzij U graag opgelicht wilt worden of U heeft geld teveel.

Heeft iemand nog advies hoe we deze kosten allemaal kunnen terug vorderen bij Speedlinq ? Ik snap niet dat zulke praktijken nog kunnen in Nederland.

manonsan
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2006 11:13

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door manonsan »

ik heb ook speeding met al die elende van dien maar ik weet ook niet wat ik er verder mee aan moet. ik ben bij de onbuman lid gewoorden in de hoop dat zei me konden helpen en hun advies was een aan getekende brief op sturen naar spiedlinq heb ik gedaan maar zo als jullie inmiddels al weten heb dat totaal geen zin het andwoord blijft uit. :cry:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn moeder heeft Speedlinq genomen en dat is goeg gegaan. Maar ja...zij had dan ook nog niks. Internet ging gewoon via de telefoon. Nu hebben ze bellen en internetten via Speedlinq en dat is dus allemaal goed gegaan.

Maar overstappen van Planet naar Speedlinq? Ik heb ook Planet en ik zou het nooit doen. Ten eerste omdat overstappen 9 van de 10 keer misgaat en je soms weken zonder verbinding zit.

Ten tweede omdat Planet tig keer beter is dan Speedlinq. Ik heb al heel lang ADSL en betaal iets van 50 euro per maand. Dat vind ik heel veel, maar ik ben echt niet van plan over te stappen. Heb nu een stabiele verbinding met misschien eens 1 keer in het jaar een storing die dan ook nog geeneens noemenswaardig is. Nee, ik betaal liever wat meer voor iets goeds, dan minder betalen voor iets wat minder goed is.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik had het natuurlijk niet moeten zeggen!! Was vanmiddag even bij mijn moeder, onverwachts, en ze had problemen met Speedlinq, met het bellen dan. Sinds vrijdag gaan telefoontjes direkt naar de voicemail en sinds vanmiddag kunnen ze ook niet meer bellen. Na een uur met iemand van de helpdesk aan de telefoon te hebben gezeten hebben ze een link gekregen die het probleem zou oplossen.

Deze oplossing zorgde er uiteindelijk voor dat ook het internet eruit lag. Omdat mijn moeder en haar vriend nog leken zijn, lukte het niet om het op te lossen. Ik heb uiteindelijk het internet weer teruggekregen, maar bellen en gebeld worden werkt nog steeds niet.

arno001
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2006 10:38

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door arno001 »

dat bellen naar de helpdesk kost je handen vol geld. 1 uur bellen is 42 euro... sterkte

johnvisser
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007 19:47

Re: Overstappen naar Speedlinq ( verstandig )

Ongelezen bericht door johnvisser »

problemen met speedlinq
hoge kosten.....ook extra hoge incasso kosten..hoge belkosten.enz onredelijke behandeling

consumentenautoriteit :

voor alle geschillen klachten met speedlinq
kunt u schrijven naar
consuwijzer postbus 21021 3001 aa Rotterdam deze mensen zijn er voor u
klachten en tips van de consument zijn van groot belang
meerdere tips tesamen kunnen duiden op een structuele overtreding van de wet
en kunnen aanleiding geven voor een diepgaand onderzoek

Gesloten