LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
vvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 feb 2006 14:29

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door vvj »

Als ik nog eens mijn mening mag verduidelijken.

Als de SP niet in de regering komt dan bereiken ze niets maar de feiten waar zij tegen zijn gaan door, de wensen van de SP zijn dan helemaal niet aan bod.
Ze kunnen in de kamer dus geen invloed uit oefenen in verband met hun minderheid en kunnen dus van hun wensen totaal niets waar maken.
Dus de tegen partij wint alleen maar en de SP verliest op alle wensen.
Ik zou zo zeggen alles wat je bereiken kan is meegenomen.
Het is eigenlijk van de gekke dat je de partij buiten spel zet, al die stemmen zijn verloren.
Al hun wensen blijven wensen, alleen maar commentaar op de plannen van de rest heeft alleen maar nut om bij de volgend verkiezingen weer stemmen te winnen, waar zij in het vervolg ook geen gebruik zullen maken. Hij is nu wel populair maar als volks vertegenwoordiger moet je wel gebruik van maken anders ben je wel populair en dat is leuk voor de persoon maar je stemmers schieten daar niets mee op.

Graag eens reageren op mijn verhaal met resultaten die de SP nu kan maken.
Met vr.groet VVJ

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door Bailey »

Van de weblog van Jan Marijnissen:

Marijnissen: ‘Naar mijn mening hebben de kiezers op 22 november aangegeven dat veel dingen anders moeten, het beste samengevat met de woorden menselijker en socialer. De SP wil daar onverminderd een bijdrage aanleveren. Dat was en blijft onze inzet. Maar met een premier en een partij die vasthouden aan het gevoerde beleid – een beleid dat wij op veel fronten hebben bestreden – is het (nu) moeilijk tot overeenstemming te komen.’

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het brede draagvlak van het CDA bestaat hoofdzakelijk uit de landbouw, en als je dan leest over de EU met hoeveel de landbouw begroting is gegroeid, weet je ook dat de subsidies weer gestegen zijn voor de landbouwers (CDA), als ik landbouwer was zou ik ook CDA stemmen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Alles is al verkocht :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik snap nog steeds niet wat Hennes&Maurits hiermee te maken heeft.......... 8)

gerrit dekzeil
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 jun 2006 21:40

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door gerrit dekzeil »

Wat was het onderwerp van deze topic ? frater venantius snapt niet waarom sommige winkels op zondag gesloten zijn.
Als ik straks als consument zondags voor gesloten winkels kom te staan, ben ik daarom geneigd, dat HM persoonlijk kwalijk te nemen
Misschien hebben bepaalde branches in de detailhandel wel minder behoefte om 7 dagen per week 24 uur per dag beschikbaar te zijn voor koning klant, die over het algemeen de zondagopenstelling aangrijpt om te kijken zonder te kopen. De personeelskosten zijn vaak hoger dan de opbrengsten die een winkelier maakt bij zondagopenstelling. Genieten van de schaarse vrije tijd is wellicht vele malen belangrijker dan die grijpstuiver winst.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door Jonjo »

HM moet helemaal geen macht hebben. De kiezers zouden de macht moeten hebben maar dit klopt ook al jaren niet meer. 150 stumperds en een goed gevuld vak K maken de dienst uit. Ze hebben nu toch al schijt aan de verkiezingsuitslag? Democratie? de definitie is alle ingezetene van 18 jaar en ouder mogen in nog geen seconde tijd een knopje indrukken. Bij de gratie gods houd dit volk het 4 jaar uit, maar helaas lukt dit de laatste jaren niet zo goed. Wat overblijft? weer de knop indrukken en er lopen weer tientallen van dit soort de eerstkomende jaren met een riant wachtgeld over deze aardkloot.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door SJZ »

HM teweinig haar (overigens beperkte) macht/invloed heeft gebruikt, om te voorkomen dat een splinterpartij als CU (mede) ons leven gaat regelen.

Waarmee Venantius dus maar weer eens laat zien dat HM helemaal geen macht uitoefent, maar ze HEEFT ook helemaal geen macht bij de kabinetsformatie. (Hooguit gezag, maar dat kan iedereen hebben.)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door tienepien »

Grappig hoe je steeds krampachtig het woord consument in je betoog probeert te verwerken, terwijl je hier eigenlijk gewoon een discussie over het koningshuis wil houden :)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Gesloten winkels op zondag etc. Valt HM wat te verwijten ?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Misschien hebben bepaalde branches in de detailhandel wel minder behoefte om 7 dagen per week 24 uur per dag beschikbaar te zijn voor koning klant, die over het algemeen de zondagopenstelling aangrijpt om te kijken zonder te kopen. De personeelskosten zijn vaak hoger dan de opbrengsten die een winkelier maakt bij zondagopenstelling. Genieten van de schaarse vrije tijd is wellicht vele malen belangrijker dan die grijpstuiver winst.


Het is niet de regering die bepaalt welke winkels er wel of niet open hoeven te zijn. De regering heeft bepaald en dat aan de gemeentes overgelaten.

De gemeente bepaald welke zondagen in welke gebieden er open mogen zijn. De winkelier mag hier gebruik van maken, maar moet niet. Dat is volledig aan hem of haar zelf.

En ik geloof nooit dat dat omdat CU er ineens inkomt dat dat volledig samen met de euthanasie komt te vervallen. We moeten eens afleren om overal waar Cristen voor staan een stempel te geven. Zou je dit nu zeggen over de SGP dan zeg ik ja daar is best kans toe, maar dat komt enkelt omdat er daar lange tijd geen vrouwen werden toegelaten tot een functie. CU heeft dat nooit gehad en is overigens redelijk met de tijd mee.

We hangen weer allemaal in vooroordelen en weten niet wat er gezegd of gesproken wordt, maar geloven weer telkens klakkeloos wat de pers en anderen ons zeggen.

Wakker worden en niet je angsten laten regeren.

Gesloten