Eemaal thuisgekomen met het apparraat bleek windows al geinstalleerd te zijn, ik dacht misschien heeft iemand het ding terug gebracht en hebben ze hem nagekeken en nu heb ik hem geen probleem.
Ik denk na ja het zal wel goed wezen, metee aan het updaten bij microsoft geslagen, maar daar werdt meteen al duidelijk dat er iets niet klopte ik kreeg de windows versie niet gevalideerd, kreeg een programma tje waarmee ik de huidige ko valideren, daar moest ik die code voor intoetsen, bleek dat er xp professional op stond en een certificate of autenticity van xp home edition, nu heb ik vroeger al gehad dat je tijdens de installatie kunt kiezen tussen die twee dus nog geen probleem, ik acer een mailtje gestuurd van en nu....
toen kreeg ik binnen een dag een programmatje toegstuurd waar het wel mee zou gaan, niet dus.
Ik heb het apparaat epat en ben er mee terug gegaan naar de winkel ... Mediamarkt Hasselt (B)
Voor mij was een mevrouw met dezelfde laptop met exact hetzelfde probleem, zij had hem al een keer binnen gebracht en toen had ze weer een illegale kopie van windows erop.
En de keren dat ze daar was heeft ze meer mensen gesproken met ook dat probleem.
Ik heb hem nu daar achter gelaten en be hem nu dus waarschijnlijk 4 weken kwijt, ik heb ze al gezegd dat als hij terug komt ik de windows versie ter plekke valideer en dat als er weer een ilegale kopie van windows op zit ik ter plekke mijn geld terug wil en als ze dat niet doen ik gelijk naar de politie ga in Hasselt (en in België is het geen Hollandse politie gelukkig) en aangifte doe van software piraterij!
Ik vind 550 voor deze laptop geen geld, maar had wel graag legitieme software op mijn laptopje ook ivm de upgrade naar Vista omdat die er gratis bij zat (20 euro verzendkosten dat wel maar das ook een schijntje)
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? laat een berichtje achter!
Groetjes Kevin