LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen baas meer van eigen geld

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tpg
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2005 20:05

Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door tpg »

Dag mensen het in ongelofelijk maar waar heb net mijn jaarafrekening gekregen van essent moest er geld bij doen het is niet anders.
Maar nu komt het mooiste we hebben meer stroom verbruikt door iemand die tijdelijk bij ons in woonde die erg veel stroom verbruikte
Dus essent denkt we laten ze maar 304 euro per maand betalen ik betaalde 250 euro per maand ik gebeld het is geen klein bedrag alles uitgelegt we wonen maar met 3 mensen in huis we werken de hele dag vroeg of ik toch terug gezet kon worden naar mijn oude bedrag het enigste wat ze konden doen is 10% van de 304 euro er af halen zou ik daar niet mee akkoord gaan kreeg ik een boete die maandelijks opliep en daar was de kous mee af.
Dus mensen we zijn geen baas meer van eigen geld het is niet meer te filmen :twisted:


DAG MENSEN IK VIND HET LEUK OM ZOVEEL REACTIES TE ZIEN.
MAAR HET GAAT MIJ OM HET FEIT DAT JE HELEMAAL NIETS MEER IN TE BRENGEN HEBT HOEVEEL GELD JE BETAALD PER MAAND EN JE MOET HET ZOMAAR OPHOESTEN WE HEBBEN TOCH OOK NOG ANDERE REKENINGEN TE BETALEN OF NIET.
ALLES MET ALLES IS HET ECHT NIET MEER NORMAAL VOOR ZULKE DINGEN MOESTEN ZE EEN WET MAKEN.
GROETJES TPG
Laatst gewijzigd door tpg op 17 jan 2007 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door lucrecia »

we hebben meer stroom verbruikt door iemand die tijdelijk bij ons in woonde die erg veel stroom verbruikte
Dus essent denkt we laten ze maar 304 euro per maand betalen
Dat is logisch, aan de hand van de verbruikte stroom kunnen ze je maandelijse termijn verhogen als je meer heb verbruikt, of verlagen als je minder heb verbruikt.
het enigste wat ze konden doen is 10% van de 304 euro er af halen zou ik daar niet mee akkoord gaan kreeg ik een boete die maandelijks opliep en daar was de kous mee af.
Dat van de boete snap ik niet, moet je eens hun voorwaarden lezen maar als ze al met €30,40 willen verlagen, dat word dus €273,60 p/m, is ook niet mis. :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Chanmaster »

tpg

Ik meen dat 304 euro teveel is voor een gezin bestaande uit drie personen. Behoudens u daadwerkelijk zoveel heeft verbruikt door een zonnebank of wietplantage etc. meen ik daar eens goed naar te kijken.
Volgens mij, en dat gebeurd bij velen, wij hebben momenteel zelfs een rechtzaak in deze lopen, wordt er aardig gesjoemeld met voorschoten en afrekeeningen waarbij ik opmerk dat deze bewering niet alle leveranciers kan worden aangemeten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door puma73 »

chanmaster, leer een keer lezen
we hebben meer stroom verbruikt door iemand die tijdelijk bij ons in woonde die erg veel stroom verbruikte
Dus de topicposter wil dat zijn voorschot terug gaat naar het originele niveau.

Ik ken trouwens wel mensen die maar met 2 personen een voorschot betalen van meer dan 400 euri, dus chanmaster hoogte van het voorschot, en dat heb iik al vaker tegen je gezegd en moet jij toch weten is van meer afhankelijk dan alleen de gezinssamenstelling.

P.s een spellingscontrole zou ook niet verkeerd zijn

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door puma73 »

@tpg

Ik zou het aanbod van essent accepteren, je hebt, indien de tarieven voor energie niet te hoog oplopen aan het einde van deze periode een klein spaarpotje opgebouwd.

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door lammertc »

nu met 10 % verlagen, en over een maand of twee nog een keer, enz.....

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door lammertc »

nu met 10 % verlagen, en over een maand of twee nog een keer, enz.....

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik vind het een leuk begin van een lang verhaal.
Zijn wij ooit baas geweest over ons "eigen" geld?
Wanneer wie dan ook duurzaam spaart en uiteindelijk komt te overlijden dan is er naast de inflatie, waardoor kapitaat op den duur waardeloos wordt, een aspect waar kennelijk niet iedereen rekening mee houdt, de belastingdienst zo vriendelijk om van het nalatenschap iedere keer haar graantje mee te pikken.
We leven in een gedoogde criminele maatschappij waarin u, ongeacht uw inzet en ijver ten gronde gaat aan hypocratie en bestuurlijke geldzucht. Nog steeds laat u zich leiden door hand vol zotten en u trapt er in als of u geblinddoekt bent. Geld heeft de meest grootste waarde op het moment waarop u het verdient, geef het dan ook uit en geniet er zelf van.
Het Nederlandse energiebeleid is er op toegespitst om u uw zuur verdiende centjes uit uw zak te kloppen. Wanneer er massaal wordt bespaard op energie dan verhoogd men eenvoudig de prijzen zodat niet u maar zij er wel bij varen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Och beste Puma, u bent een gewaardeerd schepsel. Uw naam doet u eer aan. Ook u wordt gejaagd tot aan uw dood. U zult er mee moeten leren leven dat er soortgenoten zijn die zich nu eenmaal niet zonder slag of stoot uit het veld laten slaan en dan nog steeds terug komen om het eerdere verlies te wreken. De trijdt is oneerlijk, ze kent alleen verliezers. Respecteer hen die degelijk zijn opgeleid en hier de medemens met raad en daad naar eer en geweten de gewenste informatie en ondersteuning bijstaan en val hen niet aan op hun woorden, het zal uw eigen dwaasheid slechts doen vermoeden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door puma73 »

chanmaster

Je bent weer eens compleet de weg kwijt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Chanmaster »

:) Was mij nog niet opgevallen maar hoe dan ook, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Vraag me alleen af wat of ik in Rome moet. :)

Nikonian
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 aug 2006 15:34

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Nikonian »

ik betaalde 250 euro per maand ik gebeld het is geen klein bedrag alles uitgelegt we wonen maar met 3 mensen in huis we werken de hele dag
Als jullie de hele dag werken met drie mensen en jullie betalen 250 Euro of meer per maand dan vraag ik me af waar in hemelsnaam die energie (ik neem aan alleen stroom) naar toe gaat?? Ik zit ook met 3 personen die ook nog eens deels thuis zitten en ik betaal nog geen 20% van dat bedrag.

Groeten, Nik

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo Nikonian,
Ik vraag mij echt af hoe je met 3 mensen voor ongeveer 50,= p. mnd.
stroom en warmte en netwerkkosten e.d. kunt verkrijgen!
Wij zijn maar met 2 mensen en betalen hiervoor bij Essent 177,= p. mnd. :?:

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Gregoris »

Volgens mij gaat het bij tpg om het maandelijks voorschotbedrag.
Bij mij kun je er nog 9,= per mnd afhalen want dat betaal ik aan huur van een boiler.
Dus voor warmte en stroom en netwerkkoste e.d. ben ik eigenlijk 167,=
kwijt.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo polderboy,
ons verbruik was vorig jaar over 50 weken 3.788 kWh en 33,28 GJ.
Ik hoor wel meer over zulke lage GJ verbruik net als jij maar ik snap niet hoe dat kan!
Wij hebben dus stadsverwarming en een boiler en die boiler staat maar 1 uur per dag aan d.m.v. een tijdschakelklok.
Verstoken wij dan zoveel met de warmte(radiatoren)?

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door johhnny »

ik snap niet dat ze het vs bedrag niet willen aanpassen. de verantwoordelijkheid ligt toch te aller tijde bij de klant :?:

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Gregoris »

Hallo johhnny,
Ik heb ook eens om verlaging van het voorschotbedrag gevraagd (Door een foute en te hoge meteropname door Essent) en kreeg toen hetzelfde te horen, 10% omlaag maar kon dat enkele maanden later nogmaals verlagen met 10%, ik weet niet of dat nu nog kan.

johhnny
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:06

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door johhnny »

in ieder geval bij Greenchoice wel :wink:

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Gregoris »

Dus tpg probeer over 1 maand nogmaals het voorschotbedrag met 10% te verlagen en rep dan niet over je eerdere verlaging, succes!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Geen baas meer van eigen geld

Ongelezen bericht door Cesar »

Als we dan toch getallen gaan noemen moeten we duidelijker zijn:
Wij hebben een tussenwoning van 1960 wel volledig geisoleerd, alles dubbel glas en HR-ketel. Woninggrootte 350 kub.
Electra: 4200Kwh, gas: 1050 kub, stook wel s'avonds graag de kachel met een houtblokje totaal 5 kub hout per jaar.
Wij zijn met 3 personen en er ais altijd iemand thuis op zaterdag, zondag, maandag en dinsdag. De andere dagen zijn we om 7:15 uur weg en de eerste is om 16:15 uur weer thuis.
Zijn er nog meer die willen vergelijken.
Ik vind jullie verbruiken niet extreem, jullie bedragen wel. Wij betalen 145 euro per maand, zit verder niks bij in. Hier moet je ook naar kijken. Vroeger zat er vanalles in het bedrag verstopt van Gemeentelijke belastingen en CAI.

Gesloten