LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schotelantenne op koophuis

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door Stanley »

Beste iedereen,

Is het toegestaan om een schotelantenne te zetten op je eigen koophuis? Het gaat in mijn geval om een appartement. Weet iemand of er een bepaalde /regelwet geldt op het plaatsen van de antenne ?

Zijn er bepaalde regels qua "straat-beeldvorming" voor de eigenaren om een schoten op de gevel te plaatsen?

Alle reacties zijn welkom !!!

Alvast bedankt !

keeslaw
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:55

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door keeslaw »


Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door Mk »

In een appartement is het vaak de VVE die verbiedt om zaken op of aan het gebouw te bevestigen. Kijk eens in het reglement van de VVE dus.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door rhodi »

Hang de schotel BINNEN de grenzen van je woning en er is niemand die er iets aan kan doen. Ik zelf heb de schotel IN mijn balkon hangen en dat mag dus. Ik kreeg commentaar van de VVE maar toen ik ze er op wees dat het mijn balkon is en dat ik zelf bepaal wat ik er neer hang ( zolang het maar niet buiten het balkon steekt!!) , was de discussie al snel in mijn voordeel beslist.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

nog steeds is het belangrijk om de regels splitsingsakte en evt huishoudelijk reglement na te zien.

Het is niet overal dat schotels geplaatst mogen worden

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door Stanley »

Bedankt voor jullie reacties.

Het is nl. zo dat er geen V.V.E. actief is op mijn appartement.

Echter, ik en mijn onderbuurman zouden deel uitmaken van de V.V.E.

Ik moet er even over nadenken en overleggen met m´n adviseur.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Stanley, ik woon zelf in een complex waar iets soortgelijks speelt. Daar is een deel van de appartementen koop-woning, en een deel huurwoning.

In het hele complex gelden overigens dezelfde regels. Het plaatsen van een schotelantenne, ook inpandig, is simpelweg niet toegestaan.

Maar wat jij zegt over het niet aktief zijn van een VVE in je wooncomplex: bij mijn weten is dat niet toegestaan. Hoe regelen jullie bijvoorbeeld de verrekening van schade aan het dak van jullie complex, of andere gemeenschappelijke voorzieningen waar (veel) geld voor op tafel moet komen?

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door Stanley »

Het is een soort eensgezinswoning, dus veel gemeenschappelijke ruimtes zijn er niet, sterker nog die zijn er helemaal niet. Alleen de onderbuurman op de bagane grond. 1ste, 2de en zolder etage zijn van mij zelf.

Schade aan mijn eigen voorgevel (wat overigens vrijwel nooit voorkomt, dat is alleen kletskoek) zal ik dus zelf vergoeden.

Aangezien dat het mijn "eigen gekochte" voorgevel ben ik veronderstellend aan jouw verhaal niet verschuldigd om de eventuele schade te herstellen, behalfe als ik dat zelf zou willen.

Echter, ik heb geen schotelantenne, alleen ben ik informerend over de ervaringen van anderen. Reden is de sterk verbeterde beeldweergave als met "ouderwetse analoge" tv.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door Mk »

En wat als de fundering op een gegeven ogenblik vervangen moet worden? Ook kan je aansprakelijk gesteld worden voor schade die veroorzaakt wordt doordat er iets mis gaat met de buitenkant van het pand, ook al is dat het deel van je buurman. Is misschien wat vergezocht, maar als je bijvoorbeeld een gezamenlijk stuk stoep hebt (naar de voordeur toe bijvoorbeeld) dan is dat ook van jullie 'samen'.

Overigens kan jouw buurman dus eisen dat je de schade aan jouw stuk van de gevel of aan het dak herstelt. E.e.a. kan voor hem immers uiteindelijk ook schade opleveren.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Schotelantenne op koophuis

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een dergelijk verhaal is een paar jaar geleden bij de Rijdende rechter aan de orde geweest. Benedenbuurvrouw had lekkage als gevolg van achterstallig onderhoud bij de bovenburen. Die werden op deze manier gedwongen om die te vergoeden, begreep ik.

Dus het is wel handig om je eens te verdiepen in het fenomeen VVE.

Niet dat ik denk dat je al te gemakkelijk ervan af wil maken, maar om onaangename financiele verrassingen in de toekomst voor te zijn: denk dan bijvoorbeeld eens serieus na over een gemeenschappelijk onderhoudsfonds.

Gesloten