LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnementswijziging ADSL Planet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Abonnementswijziging ADSL Planet

Ongelezen bericht door jokiepokie »

Per 8 juni 2006 heb ik een ADSL easy abonnenmet voor vaste
telefoonaansluiting bij Planet internet. Dit is
allemaal goed aangesloten en ook allemaal heel snel gegaan.

Maar per 1 november 2006 moest ik mijn huis verlaten omdat mijn
huisbaas het huis had verkocht. Omdat ik op dat moment nog geen nieuwe
woonruimte heb gevonden, ben ik weer tijdelijk bij mijn ouders in gaan
wonen, op het adres:

Omdat ik wist dat dit om een tijdelijke optie ging heb ik contact
opgenomen met de Planet service lijn, en gevraagd wat de beste
oplossing was voor mijn abonnement. Ik wilde wel graag mijn emailadres
behouden. Zij hebben mij toen geadviseerd omtijdelijk een email only
abonnement te nemen, en als ik dan weer een nieuewe woonruimte had
gevonden kon ik dat zo weer om laten zetten tot een ADSL easy met vaste
telefoonaansluiting (wat ik ook al had).

Per 1 december 2007 kon ik mijn nieuwe woning betrekken: Ik heb direcht weer telefonisch contact
gezocht met de servicelijn van planet internet, om mijn abonnement weer
om te laten zetten in ADSL easy voor vaste telefoonaansluiting. Dit was
mij toegezegd dat dit zomaar kon. Omdat ik twee weken later nog niets
van PLanet had gehoord, heb ik maar weer telefonisch contact opgenomen
met de servicelijn van Planet. Ik kreeg te horen dat ze er mee bezig
zijn, maar ze konden niet zeggen hoe lang het zou duren. Ondertussen
zat er nog steeds geen adsl op mijn telefoonlijn.. Een week later had
ik nog steeds niets gehoord en ook geen bevestiging ontvangen van de
wijziging. Dus ik maar weer gebeld met de service lijn.. De wijziging
was niet genoteerd, maar ze zouden er mee aan de slag... Maar nog een
week later had ik nog niets gehoord, en ondertussen was er inmiddels
door PLanet wel abonnementsgeld van € 77 van mijn rekening
afgeschreven. Dus ik maar weer gebeld met de servicelijn van Planet. Ze
konden mij niet vertellen hoe het allemaal zat,, maar degene die ik nu
weer aan de telefoon had probeerde om samen met mij te kijken of ik wel
een internet verbinding kon krijgen. Nou dat wist ik natuurlijk ook
wel, de modem etc is wel goed aan gesloten, maar er zit nog steeds geen
ADSL op mijn telefoon lijn.. dus nog steeds geen internet..
"Nou dan weet ik het ook niet mevrouw" kreeg ik als antwoord. Ik heb
wel verschillende keren uitgelegd, dat het alleen maar om een
abonnementswijziging ging... Ik moest maar geduld hebben dan komt het
wel allemaal goed.. Nou daar geloofde ik toen al niet meer in. De
snelste weg zou zijn om mij opnieuw als klant aan temelden met een
nieuw klantnummer en nieuw email adres.. als dan alles in orde zou
komen, kon ik zo mijn huidige email adres dan weer gebruiken.. Nou hoe
ze dat willen doen weet ik niet,, maar ik heb nog een contract tot 8
juni 2007. dus dat kan helemaal niet.

Op maandag 8 januari heb ik de volgende klacht in gediend bij planet:

"Vanaf 8 juni 2006 ben ik klant bij u. Ik had ADSL easy met vaste
telefoonaansluiting. I.vm. een 'tijdelijke verhuizing' heb ik in
november 2006 mijn pakket laten wijziging in email-only (dit na
telefonisch advies). Omdat ik nu weer defenitief ben verhuisd wil ik
dit graag weer laten omzetten in ADSL easy voor vaste
telefoonaansluiting.
3 weken geleden heb ik hier telefonisch een pakketwijziging voor
aangevraagd. Tot op heden heb ik hier echter nog geen enkele
orderbevestiging voor ontvangen. De afgelopen week heb ik een paar keer
telefonisch contact opgenomen met uw servicelijn. Maar niemand kon mij
vertellen of melden of er al wat aan wordt gedaan. Via internet kan ik
het pakket niet wijziging. Via de service lijn werd mij geadviseerd om
me geheel opnieuw aan te melden als klant van u. Maar dat kan lukt ook
niet omdat ik graag mijn huidige email adres wil behouden.

Ondertussen is er wel abonnenmentsgeld van mijn rekening afgeschrenven.
Ik verzoek u dringend en met klem om er voor te zorgen dat mijn
abonnenmet zsm wordt omgezet naar ADSL easy met vaste
telefoonaansluiting! Voor de goede orde vermeld ik er nog bij dat er op
mijn huidige adres nog geen adsl aansluiting is. Ik vind dit echt te
lang duren. Ik hoop dat u er nu echt mee aan de slag gaat en dat u mij
iig kunt vertellen wanneer ik weer gebruik van het internet kan maken.

Voor de volledigheid mijn gegevens:
Klantnr.:
Adres:
"

Van planet kreeg ik de volgende email terug:
"Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar de juiste afdeling.
Wij streven ernaar binnen maximaal 7 werkdagen uw e-mail in behandeling
te nemen
."

Inmiddesl zijn de 7 werkdagen verstreken en ik heb nog geen antwoord
van planet ontvangen.

Ik Ben het inmiddels spuugzat. Abonnementsgeld wordt er wel van mijn
rekening afgeschreven,, maar diensten leveren ho maar dat doen ze dus
niet. En dat terwijl het alleen maar om een simpele wijziging van mijn
abonnement gaat. Ik heb nu dus nog email only, maar ik wil weer terug
naar ADSL easy met vaste telefoonaansluiting.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb het gevoel dat ik niet
serieus wordt genomen als klant. EN dat er achter de telefoon bij de
service lijn van planet alleen maar mensen zitten die en uitzendbaantje
hebben en absoluut niet kundig zijn en niet weten waar ze over praten.

Kunnen jullie mij hier bij helpen?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Abonnementswijziging ADSL Planet

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik denk dat het een lastige en langdurige kwestie gaat worden.
Zie laatste bericht (link) en dat geld voor de meeste bedrijven die onder de hoed van KPN werken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5707 ... 1#reacties

jokiepokie
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 jan 2007 08:53

Re: Abonnementswijziging ADSL Planet

Ongelezen bericht door jokiepokie »

nu krijg ik een volgende reactie terug:

Onze excuses voor de vertraging die is ontstaan bij de behandeling van uw e-mail.

Tevens onze excuses voor het ontstane forse orderprobleem. Helaas is bij de wijziging naar E-mail only ook een "ADSL Easy zonder vaste telefoonaansluiting" abonnement ontstaan.

De situatie is alleen te herstellen naar een ADSL Easy abonnement met vaste telefoonaansluiting door uw huidige ADSL Easy zonder vaste telefoonaansluiting door ons op te laten heffen en na schriftelijke bevestiging hiervan weer een vaste lijn te gaan aanvragen bij KPN (0800-0505 , 0 cpm).

Na schriftelijke bevestiging van KPN van oplevering van de vaste lijn kunt u via Mijn Gegevens op www.planet.nl (bij een kennis met internetverbinding of bij een Primafoon winkel), uw overgebleven E-mail only abonnement weer upgraden naar ADSL Easy (met vaste telefoonaansluiting dus).

Een alternatief is om uw ADSL Easy zonder vaste telefoonaansluiting te behouden in combinatie met uw E-mail Only (wat u nu heeft dus). Mocht u echter toch weer ADSL Easy met een vaste telefoonaansluiting willen hebben of heeft u op dit moment al of nog steeds een vaste lijn van KPN, dan zien wij graag uw reactie tegemoet.

Wederom onze excuses, ditmaal voor de verwarring,


Maar al die opties die genoemd worden heb ik al tig keer aan hen doorgegeven. Maar er wordt nog steeds geen actie ondernomen.. Ik wordt er knettergek van.

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: Abonnementswijziging ADSL Planet

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Ik zou als het mogelijk is alles annuleren en naar Tiscali overstappen veel goedkoper.En het abbonnementsgeld storneren.

Ik heb voor een vriend een adsl lijn incl telefonie aangevraagd via de primafoon in Haarlem. Daar deze meneer een IDSN had moest er eerst een adsl lijn aangevraagd worden na diverse blunders is dit binnen vier weken gelukt. Daarna telefonie aangevraagd maar dat kon niet in combinatie met een isdn centrale, vervolgens hebben wij via de primafoon een afspraak gemaakt dat er een monteur langs zou komen en de isdn centrale zou verwijderen worden het geheel zou geinstaleerd worden met behoud van hoofdnummer en tweede nummer maar het abbonnement zou totaal 62 euro per maand moeten gaan kosten. In Setpember October de monteur om het geheel aan te sluiten en nadat hij dit gedaan heeft zij hij dat de rest voor hem was en het tweede nummer was er niet meer. Na diverse brieven klachten waar heel slecht op gereageerd werd en soms met bellen twee en een half uur wacht tijd en nog geen contact heeft meneer op 8 januari een telefoontje gehad dat hij rond 16 het beloofde tweede nummer zou krijgen. Op 16 januari krijgt hij bevesting per mail van het twee nummer maar dat werkte nog niet nu weer gebeld en na drie kwartier kregen wij iemand aan de telefoon en die zij meneer u moet geduld hebben dit is nog maar een aanvraag dat staat toch duidelijk in de brief waarop ik zei meneer er was beloofd dat dit deze week in werking zou worden meneer het heeft geen zin om te klagen het duurt nu nog maar 4 weken. Dit alles bij een ab van 62 euro per maand
Ik heb lang in de telecommunicatie gezeten maar dit wat hie gebeurd is is ronduit schandalig ten eerste is er achteraf een te duur ab in zijn maag gesplits daarnaast emt een uitmermate slechte service.
Nog een probleem alleen bij Het Net ook via priamfoon (Zeist) besteld. Aanvraag drie maal zoek geraakt en bij problemen krijg je bij de primafoon een antwoord dat zij niet mogen helpen en dit zelf maar moet uitzoeken dus na 5 maanden nog geen verbinding. :twisted:

Gesloten